Skocz do zawartości

Corsa c i kolejne falowanie obrotów.


Gość Michał1988

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Michał1988

Witam w mojej corsie od kiedy pamiętam mam falowanie obrotów, idealnie na biegu jałowym czy to podczas ruszania między 1000 a 1500 obrotami. Delikatnie nurtuje mnie to. Zdążyłem już wykonać:

Wyczyszczenie przepustnicy plus adaptacja op-com'em.

Wyczyszczenie, zaślepienie sprawnego egr.

Kolektor dolotowy wyczyszczony, i uszczelniony - był syf i olej więc rozebrałem na pół uszczelniłem i git.

Reset pętli o2 czy jak tam to się zwie w op-com'ie.

Nie znam się troszkę na wartościach jakie mają być prawidłowe, ale miedzy tak przy 1400 obrotach wartość otwarcia przepustnicy mi właśnie faluje natomiast powyżej lub poniżej, ma wartość stałą. Czy to wina przepustnicy czy coś innego sprawdzić. Corsa c 120000 km przebiegu. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Widzę 2 opcje...

Skoro:

 

 

tak przy 1400 obrotach wartość otwarcia przepustnicy mi właśnie faluje

to albo jest problem z czujnikiem położenia przepustnicy albo z pedałem gazu.

Włączyć sobie wykres liniowy i sprawdzać pedał gazu i przepustnicę jak wygląda podczas naciskania. Mogła się ścieżka wytrzeć i dlatego pojawiają się śmieci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał1988

Witam. Dziękuję za zainteresowanie niestety teraz nie jestem w stanie podpiąć kompa i pomierzyć wartości z uwagi na aurę i brak zasilania laptopa :P Blokowisko. I muszę czekać aż kolega mnie przygarnie. Zauważyłem jedno. Jak dodaję gazu to między 10 a 20 tys obrotów mam dziurę tzn. naciskam delikatnie powoli pedał gazu a moc nie wzrasta, dopiero po około nie wiem 2 cm może mniej wciśnięcia gazu dopiero łapię. Więc może to w tym problem. Bo tam jak widzę nie ma linki do gazu jak w Seju. Co o tym myślicie. Ale i tak wykonam pomiary tej całej reszty.


Byłem na parkingu, odkręciłem, potraktowałem ścieżki preparatem do potenciometrów, reszta kontaktem, skręciłem i kurcze nie ma falowania, co daje mu 14 tys i w tej okolicy a silnik ładnie pyka. Zobaczę jak będzie po tygodniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Michał1988

 

Witam. Dziękuję za zainteresowanie niestety teraz nie jestem w stanie podpiąć kompa i pomierzyć wartości z uwagi na aurę i brak zasilania laptopa :P Blokowisko. I muszę czekać aż kolega mnie przygarnie. Zauważyłem jedno. Jak dodaję gazu to między 10 a 20 tys obrotów mam dziurę tzn. naciskam delikatnie powoli pedał gazu a moc nie wzrasta, dopiero po około nie wiem 2 cm może mniej wciśnięcia gazu dopiero łapię. Więc może to w tym problem. Bo tam jak widzę nie ma linki do gazu jak w Seju. Co o tym myślicie. Ale i tak wykonam pomiary tej całej reszty.

Byłem na parkingu, odkręciłem, potraktowałem ścieżki preparatem do potenciometrów, reszta kontaktem, skręciłem i kurcze nie ma falowania, co daje mu 14 tys i w tej okolicy a silnik ładnie pyka. Zobaczę jak będzie po tygodniu.

 

No niestety dalej jest falowanie obrotów. Na razie zamieszczam wartości z OP Coma reszta w dniu jutrzejszym.

 

Wartości z op coma.pdf

 

post-58122-0-27801000-1520563030_thumb.jpg

W załącznikach wrzucam co masz sprawdzić.

 

Pytanie co do pomiarów.

Mam rozumieć że jak jest wpis zapłon włączony chodzi tylko o przekręcenie kluczyka do 1 pozycji?

Natomiast jak jest Silnik na biegu jałowym - uruchomiony pojazd?

oraz pozycja wskazówka ? Co tam są za ewentualne wartości czy mam na to nie zwracać uwagi?.

 

Oraz czy masz może zdjęcie jeśli chodzi o czujnik powietrza bo ja mam akurat wersję z stykami w jednej linii?

Edytowane przez Michał1988

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał1988

Jeśli nie zna się ewentualnych wartości jakie ma wykazywać przepływomierz to niestety ale nie. Dla tego pytam tutaj na forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rozumieć że jak jest wpis zapłon włączony chodzi tylko o przekręcenie kluczyka do 1 pozycji? Natomiast jak jest Silnik na biegu jałowym - uruchomiony pojazd?

 

 

Tak

 

 

Według Tisa to drugi czujnik położenia przepustnicy na wolnych powinien mieć 3.8-4.6V

A po przyciśnięciu do oporu powinien mieć 0.2-1 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności