Skocz do zawartości

Regeneracja kolumny kierowniczej - czy ktoś robił sam?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam Kolegów,

 

Mam krótkie pytanko, czy ktoś z Was robił sam regenerację cieknącej kolumny kierowniczej?

Moja zaczęła ciec i przy skrecie słysze w kierownicy jak płyn z powietrzem juz pompuje.

Na razie doleje płynu, ale trzeba to zrobic.

Na alegro jest taki zestaw naprawczy za 145zł

http://www.allegro.pl/item353002652_przekladnia_kierownicza_opel_astra_ii_zafira_trw.html

Pytanie tylko czy sobie z tym poradze.

Bardzo proszę o informacje osoby które coś z tym lub w tym kierunku robiły.

Serdecznie pozdrawiam

Jacek

 

10-05-2008

Witam ponownie czy faktycznie nikt nie rozbierał kolumny czy wsród nas są sami regeneratorzy nie chcący wtajemniczyc kolegów, czekam nadal i pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob Maj 10, 2008 16:08 ]

Podtrzymuje temat i dorzucam pytanie.

Czy można odłączyć pompę wspomagania żeby nie waliło olejem przez zimeringi i jezdzic jak bez wspomagania do momentu wymiany???

 

Pzdr jacek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

miałem ten sam problem przed rokiem-musiałem dolewać płyn co kilka dni.Kupiłem maglownicę na szrocie za 150 zł.[bez silnika wspomagania].Znalazłem warsztat gdzie wymienili ją za 200 zł.Do tej pory nie mam z tym problemów a zrobiłem ok 30 tyś.Nie radzę samemu wymieniać układ kierowniczy-bez dobrze wyposażonego warsztatu .Przy wymianie należy opuścić wózek z silnikiem. Do tego najlepiej mieć podnośnik bramowy.

Co do możliwości jazdy bez wspomagania ,to nie radzę.Miałem przypadek że uciekł mi cały płyn-kierownica stawia tak duży opór że trudno ją kręcić.Nie mogłem objechać ronda.

Po wymianie maglownicy w swoim garażu rozebrałem starą.Okazało się że problemem nie były uszczelki, tylko wżery na tłokach.

magik który wymieniał mi układ też twierdził ze w 90% wymiana uszczelek pomaga na bardzo krótko.Szkoda kasy na uszczelki-za tą samą kwotę kupisz używaną maglownicę.Sprawdź tylko czy jest sucha ,jeżeli ma tłuste plamy-poszukaj lepszej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wielkie dzieki za odpowiedz juz sie poddałem i nie liczyłem ze ktokolwiek cos w tym temacie napisze.

Na dzień dzisiejszy jezdze jeszcze na starej maglownicy.

Juz zakupiłem używke na alegro, za 100zł. nie wygląda rewelacyjnie bo jak kręce nią z jednej strony na drugą i spowrotem to pozostawia taki filtr olejowy. Przypuszczam ze pod cisnieniem zacznie wyciekac. Wysle ją chyba do regeneracji i jak wróci to wymienie.

Co do wymiany i opuszczania silnika to mnie bardzo zaskoczyłes. Nie spodziewałem sie że aż taki myk trzeba robic zeby ją wymienic.

Jeszcze raz dzieki za odpowiedz i podpowiedz.

Pozdrawiam Jacek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam zafiroposiadaczy

dorzucę małe conieco w temacie wymiany maglownicy. Na pewno można podmienić Delphi o numerze 26049857 za TRW nr 025 0080 025 001 - pasują podłączenia przewodów hydraulicznych, innych niespodzianek mechanik nie sygnalizował. Założyl Delphi z 99 roku za TRW z 2002 roku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dzisiejszy jezdze jeszcze na starej maglownicy.

Juz zakupiłem używke na alegro, za 100zł. nie wygląda rewelacyjnie bo jak kręce nią z jednej strony na drugą i spowrotem to pozostawia taki filtr olejowy. Przypuszczam ze pod cisnieniem zacznie wyciekac. Wysle ją chyba do regeneracji i jak wróci to wymienie.

 

Ja regenerowałem, tzn majster przeszlifował wałek i wymienił uszczelniacze. Już byłem raz do poprawki, bo wyciekł płyn (źle założony uszczelniacz). Niestety przepuszcza dalej.

Dowiedziałem się w międzyczasie że tego typu naprawy starczą na ok 15-20 tyś km. Prawidłowa regeneracja to wymiana uszczelniaczy i oraz wałka, szlifowanie nic nie daje bo zdziera chrom techniczny z powierzchni ślizgowej. Do kupienia w Intercars za 900zł, w 2 warsztatach mnie tam wysłali. Wymiana 200-300 zł ze zbieżnością. W Astrze G są 2 typy maglownicy, należy sprawdzic który zamówić.

Zanim naprawiłem to jeździłem "na pusto" ale wyjąłem bezpiecznik wspomagania żeby nie uszkodzić pompy. Kierownica chodziła ciężej ale po parkingu wywijałem spokojnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Podepnę sie po temat.Czy faktycznie do opuszczenia sanek potrzebny pdnośnik?Czy można domowym sposobem?Do wymiany maglownica AG 1.2.

Co trzeba zdemontowac by opuscic sanki i wymontowac maglownice

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności