Skocz do zawartości

Geometria zawieszenia przedniego - problem!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam po raz kolejny!

 

Moja Agila była na 100% prawdopodobnie przez poprzedniego właściciela strzelona w prawy przedni narożnik. Dopiero teraz mając trochę czasu zacząłem się zagłębiać (dosłownie) w szczegóły konstrukcyjne tego auta. Wychodzą rzeczy których nie zauważyłem wcześniej - mój błąd :roll:

 

Patrząc od przodu na auto jego koła w przednim zawieszeniu są pochylone tak jak w F1, może nie tak bardzo ale są! Dodatkowo wyszło jeszcze coś. Po stronie prawej a więc tej która była uderzona koło jest jakby przesunięte do tyłu. Porównując to z kołem po drugiej stronie widać gołym okiem że coś nie gra. Można to zmierzyć na palce: po stronie domniemanego uszkodzenia nie jestem wstanie wsadzić 2 palców między karoserię bliżej drzwi a oponę. Takiego problemu nie mam po drugiej stronie. Można to opisać w taki sposób że mam wrażenie że koło lewe wyprzedza koło prawe .

 

Jedynym wyczuwalnym objawem (jeśli to właśnie to) jest dziwny dźwięk który nie zawsze występuje. Coś jakby tarcie podczas cofania na mocno skręconych kołach. A także ostatnio jadąc dosyć szybko lekko z górki wchodząc w zakręt ok 90stopni też coś zaszurało ;/

 

Najdziwniejsze jest to że w trakcie jazdy nie mam żadnych problemów z prowadzeniem auta. Auto jedzie stabilnie nie ściąga, mogę puścić kierownicę nawet przy większych prędkościach a Agila zachowuje tor jazdy. Przy hamowaniu również nic nie wskazuje na jakiś problem.

 

Czy takie pochylenia kół a szczególnie tą nie osiowość można jakoś wyregulować :) Mam nadzieje że nie będzie konieczna wyprawa do blacharza ;/ Szczególnie że patrząc na blachy od strony silnika wszystko wygląda raczej dobrze.

 

Co o tym myślicie ??? To jest bardzo ważna sprawa :) - auto musi być sprawne bo będę w niedalekiej przyszłości jeździł nim z dzieckiem. Potrzebuję rady aby wiedzieć o czym gadać z mechanikami.

 

Za wszelkie uwagi i rady wielkie dzięki! Ważne

 

 

 

:) Jak mogę taki post wysłać do działu ogólnotechnicznego? Zawsze mi się pojawia komunikat że tak posty mogą pisać tylko adminowie hmm :?

 

Poprawiłem temat // GrzECHO

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tak wiem na pewno tak zrobię ale ponieważ nie mieszkam w Polsce chcę wiedzieć co i jak aby mnie nie naciągnęli na koszty :roll:

 

tu jest link do fotki która w zasadzie najlepiej opisze w czym problem tylko nie jest napisane jak i czy da radę to rozwiązać

punkt 2.1 kont nierównoległości osi kół

 

dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Agila był strzelona podobnie. Dodatkowo został na zewnątrz przestawiony punkt mocowania wahacza (bagatela 2cm.). Nie zauważyłem tego. W efekcie uszkodziłem prawą półoś - za krótka była.

Nie ma tam elementów regulowalnych z wyjątkiem zbieżności i kąta pochylenia koła. Zostaje wizyta u blacharza. Po naprawie pomiary wykazały u mnie 2mm cofnięcie prawego przedniego koła i wysunięcie o 1mm. Odchylenie osi pojazdu od osi jazdy - 0mm. Nierównoległość tylnej osi 0mm. Jeździ bez zarzutu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

@misci W takim razie czy jesteś na 100% pewny że ta migająca kontrolka od AIRBAGu jest w porządku ?:) Miałeś taki sam dzwon jak ja więc kto wie może oboje mamy puste poduchy:)

 

Więc mnie tez pewnie czeka taka wizyta w dziuplę no! Czy była to gruba robota ?? Ile to czasu zajęło blacharzowi? Czy rama była cięta, naciągana ?

 

Dzięki za odpowiedzi na wszystkie moje posty :roll:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy blacharz uporał się z moim problemem w pół dnia za promocyjne 50zł. (dostał 100 za dobre sprawowanie). U brata w Fordzie z wystrzelonymi poduchami kontrolka świeci ciągle.

Może ktoś z Agilą lub innym Oplem bez przejść nasze wątpliwości wyjaśni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A kto robił te pomiary ? ten blacharz ? Jakim sprzętem musi dysponować warsztat aby dokonać pomiarów? Teraz się zacznie szukanie kurcze no! :roll:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blacharz pomierzył na płycie do prostowania. Potwierdziłem w warsztacie zajmującym się geometrią zawieszenia. Gość ma nowoczesne urządzenie oparte na 4 kamerach "obserwujących" tarcze odblaskowe przyczepione do kół. Kilka kliknięć i kompletny wydruk. Czyżby w Polsce żyło się łatwiej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Żyje się inaczej to na pewno!:) W większości wszystko rozbija się o kasę - za byle pierd trzeba sporo płacić. Dlatego tu zadaję pytania :) Więcej wiesz mniej wydajesz. No ale to jak zwykle już po szkodzie :)

 

Taką naprawę jak Twoja ja będę liczył w setkach euro - tak to jast :roll:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności