Skocz do zawartości

Jak naciągnąć ręczny hamulec?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość mirekhood

.

.

.

jeee, zrobione, dzięki wszystkim za podtrzymanie na duchu, nie chce mi się rozpisywać, idę zaraz spać, ale obiecuję Wam jutro przypowieść o szczękach w Sintrze :)


.

.

Dzięki za wszystkie sugestie, okazały się trafne :spoko: . Zdejmowałem i zakładałem tarcze regulując rozpieraki aż nie dało się jej ruszyć ręką na 1-szym ząbku ręcznego. Warto może dodać, że gdy tarcza ciasno wchodzi, można pociągnąć do siebie tą część linki, przy której jesteśmy, to czasem pomaga i tarcza w końcu wchodzi. Wprawdzie lewe koło łapie szybciej, ale to się wyrówna...mam nadzieję ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość harnas1515

No to czas na mnie. Rozpierak chyba blokuje się i nie wraca.

Bo linki luźne, pancerz luzny a koło jedno (lewe) zablokowane.

Jakieś wskazówki pomocne macie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacuś to trzeba ściągnąć tarczo-bęben zapewne zapieczony/zabrudzony rozpierak szczęki, jest trochę dłubaniny ale dasz radę.


Tu masz trochę świeżego o ręcznym - http://forum.opel24.com/topic/70552-brak-recznego-linki-naciagniete/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.

 

Odkopię truposza.Odebrałem dziś sintrolot z naprawy ręcznego... i łapie dość wysoko.Nie wiem,czy tak a być...

Jak macie u siebie?Po ilu ząbkach przy zaciąganiu powinien ręczny chwycić by auto nie miało prawa się ruszyć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał widzę że potrzebujesz pomocy tu masz napisane chyba wszystko o ręcznym hamulcu - http://forum.opel24.com/topic/70552-brak-recznego-linki-naciagniete/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i warto przeczytać temat od początku. : SMILE : Po prawidłowej regulacji jedziesz na drogę szutrową (chyba że wolisz płacić to na stację diagnostyczną) i zaciągasz ręczny do oporu. Ruszasz do przodu i jeśli zostaną dwa ślady od tylnych kół to masz dobrze wyregulowany ręczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po prawidłowej regulacji jedziesz na drogę szutrową (chyba że wolisz płacić to na stację diagnostyczną) i zaciągasz ręczny do oporu. Ruszasz do przodu i jeśli zostaną dwa ślady od tylnych kół to masz dobrze wyregulowany ręczny.
a mnie zawsze uczyli, że dobrze zaciagniety ręczny jest taki, że jak ruszając z dwójki to powinieś zdławic silnik ..

poza tym jak zaciągniesz reczny ruszając nawet z jedynki powinieneś czuś wyraźnie, że tylna oś "siada" wyraźnie.

 

 

Po ilu ząbkach przy zaciąganiu powinien ręczny chwycić by auto nie miało prawa się ruszyć?

po ilu ząbkach .. to indywidualne podejście .. czasami po pieciu, czasami po siedmiu .. na stacji diagnostycznej zaciąga do oporu i ma trzymać ..

musisz jednak zdać sobie sprawe do czego on służy .. służy jako hamulec podczas postoju samochodu ale równiez jako hamulec awaryjny .. więc podczas jazdy powineś w razie niebezpieczeństwa miec mozliwośc szybkiego zaciągniecia hamulca do pełnego hamowania. Wiec wszystko zalezy od pozycji za kółkiem i miejsca w aucie na tykonanie tego ruchu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie kiedyś trzy razy odesłali na przeglądzie z powodu ręcznego.

Raz za słaby a dwa razy nie równo hamował.

Teraz robię test po regulacji jak opisałem wyżej, :-D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności