Skocz do zawartości

Głośna praca silnika Z17DTH (1,7 cdti)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Jestem tu nowy. Do tej pory tylko czytałem, teraz postanowiłem napisać.

Mam tą samą usterkę silnika. Może spróbujemy wspólnie jakoś ten problem rozwiązać. Juz kilka osób się zgłaszało, że ma tak samo. U mnie jest tak:

1) Zimny, zawsze klekocze w zakresie 1500-2500. Klekotanie twarde metaliczne, jak uderzanie kluczem o blok silnika, głośne. Zauważalne, słabsze osiągi silnika w tym zakresie. Osobiście staram się nie jeździć na zimnym powyżej 1500.

2) Rozgrzany. Różnie... Czasem wcale nie klekocze, czasem klekocze. ZAWSZE na ciepłym mniej klekocze niż na zimnym. Zauważyłem sporą różnicę gdy włączę klimatyzację. Silnik uspokaja się pod jej obciążeniem.

Pierwsze po rozgrzaniu kręcenie silnika powyżej 2500 powoduje bardzo mocne dymienie z rury. Dym czarny, typowy dla niesprawnych wtrysków lub pompy.

Kilku różnych mechaników wskazywało na uszkodzony wtrysk/wtryski.

Do tej pory lałem co drugi zbiornik preparat do czyszczenia wtrysków oraz ostatnio po rozmowie z kumplem, mechanikiem z duzej firmy naprawiającej ciężarówki dolewałem na zbiornik setkę miksolu. Mówił mi, żebym spróbował, bo oni w ten sposób często ratują przypalone wtryski w tirach. Podobno pomaga czasem.

3) Paliwo różne. Przeważnie shell, czasem nawet shell v-power (tak to sie zwie??). Prawie nie ma różnicy w klekotaniu... Niby jest lepiej, ale nie zawsze. Spalanie z klimatyzacją w trybie mieszanym okolo 6,5 litra/100. Ostatnie 1000 to autostrada (do 140) i góry okolic kłodzka spalanie 5,8/100. Przy Założonych oponach 195x65x15 (trasa liczona wedlug GPS bo licznik klamie :wink: )

 

Planowałem wyminić wtryski ale ponieważ to kosztowna inwestycja wstrzymuję się na razie. Autor wątka wyminił wtryski i nie pomogło więc tym bardziej się martwię. Podłączanie do techa nic nie dało. Mierzone na postoju jak i przy jeździe.

 

Piszcie jak coś wymyślicie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Anonymous

Witam

Ja dzisiaj odebrałem moją maszynę od mechaniora,wymieniałem pasek i rolki od rozrządu, też mówił,że mocno coś się tłucze w silniku,tak przy 2200 obrotów. Podpowiedział, że byc może silnik był lekko przytarty ale w to wątpię.Wspominał też coś o stukaniu zaworów albo jak by tłok któryś walił.Wszystko to jest takie byc może,prawdopodobnie a może z tym że nie napewno. Podjadę autem jeszcze za tydzień i pogadam z nim na ten temat dłużej. A może te silniki tak mają, że niektórym wydają się głośne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

...... A może te silniki tak mają, że niektórym wydają się głośne?

No co Ty. To przecież nowa generacja silników. Ona mają mieć naprawdę dużą kulturę pracy. Mój ojciec ma astre II z silnikiem 1,7 i ona w porównaniu z moją merivką jest supercicha. Zresztą na forum gdzieś czytałem, że te silniki są naprawdę dobre i ciche. Zresztą, jeżeli miałaby być głośna to cały czas a nie jak jej sie zachce...

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problemy z Meriwka piszcie [email protected] lub tel 504588922 jak bede mógó to pomoge już przerabiałem ten silnik. Nie dajcie się naciągać u mechaników co chcieli by wymieniać pokolei wszystko aż silnik ucichnie.

a czemu nie napiszesz na forum jak rozwiązywać problemy?-w końcu po to jest forum. No chyba że twój operator komórkowy zwraca ci kasę za rozmowy przychodzące... :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję na to klekotanie sprawdzić kąt wtrysku Po wymianie paska rozrządu malo który mechanik to sprawdza jest to kłopotliwe i często przyrządu brak mało który wie jak to zrobić. Mało który wie o co chodzi to wymyśla że wtryski i wiele innych spraw i bije klienta po kieszeni .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z Meriwka piszcie [email protected] lub tel 504588922 jak bede mógó to pomoge już przerabiałem ten silnik. Nie dajcie się naciągać u mechaników co chcieli by wymieniać pokolei wszystko aż silnik ucichnie.

 

a mógłby kolega sprecyzować lub chociaż przybliżyć temacik konkretniej...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Silniki 1,7 CDTI są głośne na zimno i jak się rozgrzeją to też nie nalężą do cichych jednostek, także raczej spokojnie trzeba podejść do tematu.Jeśli auto jezdzi to nie ma co wymieniać podzespołów bo to nic nie pomoże!Ten typ tak ma!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Anonymous

Witam

Podobna sytuacje przerabia - sprawdzenie na Tech w servisie Ok poprawka na skanerze z kompa OK ,srodek do czyszczenia wtryskiwaczy x2 , sprawdzenie wtryskiwaczy OK ostatnio przy predkosci 60 -70 na III biegu slyszalne pobrzekiwanie cichnie przy mniejszj lub wiekszej predkosci . sprswdzenie na kompie i tu jest wielka nie wiadoma temperatura silnika 50 C sprawnosc zaworu EGR 35% mechanik sadzi iz to jest przyczyna glosnej pracy na zimnym silniku

Czy wie ktos jakie powinny byc parametry zaworu EGR - tempetatura a sprawnosc w procentach zaworu EGR .

 

 

Witam

Jestem tu nowy. Do tej pory tylko czytałem, teraz postanowiłem napisać.

Mam tą samą usterkę silnika. Może spróbujemy wspólnie jakoś ten problem rozwiązać. Juz kilka osób się zgłaszało, że ma tak samo. U mnie jest tak:

1) Zimny, zawsze klekocze w zakresie 1500-2500. Klekotanie twarde metaliczne, jak uderzanie kluczem o blok silnika, głośne. Zauważalne, słabsze osiągi silnika w tym zakresie. Osobiście staram się nie jeździć na zimnym powyżej 1500.

2) Rozgrzany. Różnie... Czasem wcale nie klekocze, czasem klekocze. ZAWSZE na ciepłym mniej klekocze niż na zimnym. Zauważyłem sporą różnicę gdy włączę klimatyzację. Silnik uspokaja się pod jej obciążeniem.

Pierwsze po rozgrzaniu kręcenie silnika powyżej 2500 powoduje bardzo mocne dymienie z rury. Dym czarny, typowy dla niesprawnych wtrysków lub pompy.

Kilku różnych mechaników wskazywało na uszkodzony wtrysk/wtryski.

Do tej pory lałem co drugi zbiornik preparat do czyszczenia wtrysków oraz ostatnio po rozmowie z kumplem, mechanikiem z duzej firmy naprawiającej ciężarówki dolewałem na zbiornik setkę miksolu. Mówił mi, żebym spróbował, bo oni w ten sposób często ratują przypalone wtryski w tirach. Podobno pomaga czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności