Skocz do zawartości

Sintra 2.2b - temperatura płynu chłodniczego


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich w mojej sintrze 3.0 automat 98 r jest podobnie codzienna temperatura na wskazniku kabinowym po około 7 minutach pracy to 105-120 stopni

wymieniłem termostat [ katorga w jedna osobe] nastepnie czujnik na chłodnicy czujnik temperatury na zegar zalałem płynem odpowietrzyłem na wszelki wypadek pompka i odpaliłem , na zewnątrz jest - 10 7 minut pracy silnika na zegarze 110 stopni otwieram maske łapie za przewody potem dotykam reka w okolicach czujnika temp. do kabiny atu okoł 70 stopni . Nadmienie ze serwis opla poległ bosh serwis mnie zwodził teraz musze jezdzic na klimie bo nie ufam juz tym odczytom ale niestety na klimie załacza sie tylko 1 bieg jak ktos ma jakis pomysł prosze o sugestie dzieki sqelle [email protected]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam.

Ze schematu wynika ,że czujnik P5 (czujnik temperatury na wskaźniki) idzie bezpośrednio

na zegary - na wskaźnik.Niewykluczone ,że po drodze jest jeszcze jakaś elektronika co steruje bezpośrednio silnikiem wskaźnika ,ale wymaga to rozebrania tablicy zegarów.

Jak jesteś pewien ,że czujnik P5 temperatury do kabiny (ten z jednym przewodem) jest na 100% sprawny to najprościej byłoby podmienić zegary i sprawdzić.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

wielkie dzięki Baki za podesłane rysunki okazały sie pomocne jeszcze raz dzięki za pomoc :piwo: .U mnie po wymianie termostatu czujnika temp. na kabine , czujnika na chłodnicy w końcu uruchomiły się wentylatory ale patrze do kabiny a tu 125 stopni [o zeszty myślę] ale dzięki koledze dostałem termometr z laboratorium i wsadziłem go do zbiornika wyr. a tu temp rzeczywista to 94 stopnie C wiec kłamie mnie wyświetlacz w desce a z silnikiem jest wszystko ok

 

 

Dla wszystkich którzy potrzebują zdjęć poglądowych w sintrze 3.0 24V automat - mam takie zdjęcia np : gdzie jest termostat i jak się do niego dobrać , co porozkręcać a czego nie warto aby zaoszczędzić czas. Powiem też że zajęło mi to jako nie mechanikowi trochę czasu, ale przy okazji wymieniłem czujniki, filtry.

SQELLE [email protected]

 

 

 

nie piszemy z włączonym caps-lock/poprawiłem/Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

 

 

jak sie dostac do termoststu czujnika temp . na zegar, zdjecie linek gazu i tempomatu, podcisnienia, kolektorów bagnetu wazne aby wycofac termostat.podszybia i wycieraczek,listwy paliwowej, ranienia trzymajacego silnik denerwujaca sruba u podstawy głeboko osadzona tylko poluzowac nie wykrecac bo potem ciezko trafic na miejsce[to jesli zabieramy sie za wentylatory] moze bedzie teraz na czym objasnic ludziom co gdzie jest mam nadzieje ze sie przyda

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/054c3295e45b8426.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/70d64e325213249a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/49b4b6e0718a708e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d3479d0037588dbe.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22ca8960865e3a89.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/991611493219db51.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae24140773c73f1d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ddf9c52a4241a70.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81e031261cfb3cf6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2394ed908a6f8049.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie dochodzi do grubej kreski przed 100 potem spada prawie do 40 i znów się powoli podnosi. Tak jest przez cały czas podczas jazdy i postoju. Mechanik powiedział, że może trzeba by sprawdzić termostat bo coś jest nie halo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie ,na wstepie przypomne,ze wszystkie zdjecia i wypowiedzi sa w oparciu o moje doswiadczenie jako nie mechanika i do sintry 3.0 24 v

Po 3 dniach wzmagań z sintrą w warsztacie moge powiedziec iz, nic nie dała wymiana uszczelki pod głowica ,termostatu, cz.temp na chłodnicy oraz na kolektorze,ten odpowiedzialny za odczyt na desce ,narazie nic sie nie zmienia temperatura jak skacze do 125 tak skacze nadal po chwili spada do 105 ,ale w zbiorniku pomiar pokazuje 94.c a gdy wzrosnie do 96 to wiatraki sie właczaja tak ze prosze wziasc mozliwosc fałszywych odczytów samego zegara na desce tak jest w mojej sintrze ,oczywiscie nagrzewanie auta sadze ze działa własciwie ,tzn.daje ciepłym powietrzem po jakis2 kilometrach w zaleznoscie od temp. na zewnatrz. jesli chodzi o czyszczenie układu chłodzenia pobawiłem sie troche wypusciłem stary płyn i zaniepokoiła mnie mała ilosc około 5 l. podpiołem powietrze i wtłoczyłem pod cisnieniem 1 at. uwolniło sie jeszcze z 1,5 l zalałem układ mieszanina octu i wody destylowanej i tak jezdze do dzis .Spostrzezenia to bulgot w układzie cos sie czysci zwłaszcza chłodnica pozbywa sie mazi a i nagrzewnica sie odzywa jak odpalam auto słychac bulgot ,pojezdze tak z 2 tyg i przepłukam jeszcze raz .Dlaczego woda z octem, bo cały układ jest leciwy ,a srodki dostepne w sklepach sa zbyt agresywne wiec "powoli a stale"

2}selektor - poranne właczanie sie "s" ,całkiem prosta sprawa uwaga tylko na wieloklin z gwintem , u mnie sie zabrudził i uzyłem srubotreta do rozchylenia co skońmczyło sie badłamaniem jednej z ćwiartek gwintu dzielonego .Nastepnie wyczyscic cały srodek ,ja jeszcze pozamieniałem kolejnosc blaszek stykowych, napełniłem nowym smarem i jestem zadowolny cała akcja30 minut

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrze do kabiny a tu 125 stopni [o zeszty myślę] ale dzięki koledze dostałem termometr z laboratorium i wsadziłem go do zbiornika wyr. a tu temp rzeczywista to 94 stopnie C wiec kłamie mnie wyświetlacz w desce a z silnikiem jest wszystko ok

No ale czujnik na deskę jest wkręcony w mostek na głowicach, więc tam jest większa temp. niż w zbiorniczku... Jeśli wymieniłeś czujnik i dobrze pokazuje to OK.

Warto wyczyścić i sprawdzić wsuwkę od kabelka czujnika (często jest zaśniedziała co wpływa na zwiększony opór elektryczny i co za tym idzie wskazanie na desce).

W moim przypadku był też problem z poprawnym odpowietrzeniem układu. Powód był błahy, okazało się, że wężyk łączący zbiorniczek z chłodnicą był zatkany w środku. Ciężko takie coś znaleźć. Efekt to właśnie podwyższona temperatura płynu.

Co do łapy silnika tej przy chłodnicy w V6 to największa porażka. Wielkie żeliwne g. które przeszkadza we wszystkim... Polecam zamianę na łapę od vectry B V6 mocowaną do prawego kielicha.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

a czy ktos wie moze od czego jest ta rura, ostatnio jak mechanik wymienial mi uszczelki pod zaworami, ktore z reszta ciekna dalej to wygrzebalem ta rure kotra lezala luzem? od czego ona jest?

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae24140773c73f1d.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności