Skocz do zawartości

Sintra 2.2b - temperatura płynu chłodniczego


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dobrze Ci pokazuje mam podobnie . Jak odpalisz i za chwile leci Ci ciepłe powietrze z nagrzewnicy to termostat działa .Jakby nie działał (był cały czas otwarty) to nagrzewałby sie bardzo długo nawet w lecie a jakby był zamkniety to po kilku minutach woda by sie zagotowała.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wydaje mi się że coś jest jednak nie tak.

Pytałem kolege mechanika i mówił że diesle powinny sie nagrzewać

do niecałych 100 stopni.

A z nagrzewnicy będzie leciało ciepłe powietrze ponieważ nagrzewnica jest podłączona do tzw. małego obiegu czyli takiego kiedy termostat jest zamknięty.

Jeśli termostat jest cały czas otwary to nigdy się nie nagrzeje bo płyn jest cały czas chłodzony przez chłodnicę.

Wczoraj jechałem na trasie było -1,5 stopnia i temperatura spadła do ok 50 st i podniosła się dopiero w mieście przy wolniejszej jeżdzie.

Ale jeśli bedzie działał poprawnie to silnik szybciej nabieże odpowiedniej temperatury.

Patrzyłem juz za nowym termostatem i w opisie pisze że otwiera

się dopiero przy 92 stopniach.

Więc coś jest nie tego albo termostat albo czujnik temperatury.

Czytałem na innych forach w tym temacie i piszą że po nagrzaniu pokazuje im ok 98 stopni.Niektórym nawet ponad 100 st.

Nawet na chłopski rozum to 60 stopni to chyba trochę za niska temperatura silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Moje sintra miała dokładnie tak samo czyli silnik się gotował a z nawiewu leciało zimne powietrze przy ustawieniu na max ciepło.

Próbowałem wszystkiego wymiany pomp korków płynu termostatu itd.

Problemem okazała sie niewielka dziura w uszczelce pod głowicą. Po jej wymianie wszystko wrucilo do normu: temperatura zadko przekracza drugą grubą kreske i mam ciepło w samochodzie :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baki,

Miałeś racje.Po wymianie termostau nadal pokazuje ok 60* nomoże ciut więcej.

Trochę to dziwne.

Czujnik temp. silnika też wymieniłem na nowy.

No trudno najważniejsze że nie ma problemu z grzaniem i mam ciepło w środku.

Ciekawe jaka jest temperatura faktycznie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość 2009automaster

wlasnie stalem sie wlascicielem Sintry 2.2 141 Km,wszystko jest oki procz wskazan temperatury silnika : wskazowka przy jezdzie po miescie stoi dwie kreski pod 100,po autostradzie na 100 a w korku dochodzi do 3,4 kresek ponad 100 i wtedy wiatraki sie zalaczaja.Uklad chlodzenia chodzi normalnie,ogrzewanie jak najbardziej ok,przy temp. ponad 100 mozna otworzyc korek wlewu plynu bez obaw cisnienia,wentylatory sie zalaczaja i schladzaja do wskazania 100.Dziwna lamiglowka.Czy ktos wie jak to jest z tymi licznikami - mam na srodku 100 a w ksiazce serwisowej na zdjeciu zegarow 80 jest na srodku.Czyzby az tak czujnik przeklamywal - nie sadze.

Czekam na opinie i porady .

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 2009automaster

Witam

Oczywiscie ze przeczytalem,kolega ktory nawiazal temat ma podobny problem lecz u niego ogrzewanie szfankuje.Inni koledzy pisza ze maja wskazanie miedzy 40 - 100.Jeden kolega znalazl cos co daje do myslenia - roznica miedzy tacho z auta a foto z ksiazki.W mojej Sintrze wszystko z ukladem chlodzenia jest ok - jak juz napisalem, lecz dziwne jest wskazanie samego wskaznika temperatury.Nie wiem czy to bolaczka Oplow z tym tacho czy tez niespotykane zjawisko ?Jestem mechanikiem od dlugiego czasu lecz specjalizuje sie w innych markach (Mercedes,BMW)Zadko zdarza mi sie zagladac do Opli - zwlaszcza ich elektryki.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też temperatura na wskaźniku miała duże wahania, pomogła wymiana termostatu.

Nie jest to duży koszt, a że jesteś mechanikiem to nie sprawi Ci to kłopotu. :)

 

Nie wiem na ile dokładny jest ten wskaźnik ale u mnie teraz pokazuje po wymianie temperaturę ok 75 - 80 stopni. Wcześniej w trasie spadała na około 45 a latem w korkach potrafiła się zagotować. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności