Skocz do zawartości

- - - - -

Układ wydechowy bez katalizatora.. problem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2008 - 14:29

Mam w kali układ bez katalizatora, wymienilem końcowy tłumik, środkowy wydaje się być przepalony ale to tylko na moje oko, w miejsce strumienicy(katalizatora) mam wspawaną rurę.
Chodzi o to by wyciszyć troche samochód i to nie ze względu na mnie bo dla mnie tam może być ale nie chcem płacić mandatów, odstawiać samochód na przegląd tech itp. bo wyjdzie mi dwa razy drożej.Mandat 100zł+przegląd 100zł+koszt tłumiku
Pytanie
1. czy jak wstawie nową strumienicę przed lekko przepalonym środkowym tłumikiem i nowym końcowym będe miał jakiś efekt bez katalizatora?
2 Czy to prawda że nie przejdę przeglądu tech bez katalizatora? (Jakbym dał strumienice, która wygląda tak samo jak katalizator - rozwiąże mi problem i wyciszy autko- jeśli nie.. ewentualna wymiana środkowego)
3 Czy może nie warto bawić sie w tłumiki i wstawić katalizator jako rozwiązanie problemu za 500 złociszy(czego wolałbym uniknąć)
4 Czy konieczna będzie regulacja na przepływomierzu po wstawieniu tłumika?
Z innej beczki:
5 Czy trzeba mieć świadectwo homologacji gazu przy każdym przeglądzie tech?(jeśli jest już wbity w dowód rej)

Autko mam ledwie m-c, wpakowałem już kolo 2tyś nie chcem ładować dalej w niepotrzebne rzeczy

Z góry dzięki za pomoc

 



Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   DAROMV6

DAROMV6
  • Zasłużony
  • 7876 postów
  • LokalizacjaBolesławiec
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:teraz x20xev awtomat
  • Nadwozie:amerykanckie
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 20 czerwiec 2008 - 15:14

1. Przy strumienicy będziesz miał głośniej niż przy kacie, są jeszcze tłumiki do wstawienie w miejsce kata. Z zewnątrz wyglądają podobnie. 2. Zależy na kogo trafisz, każdy diagnosta podchodzi do tego inaczej, ale prędzej doczepi się jak spaliny na analizatorze wyjdą nie takie. 3. Są jeszcze tańsze uniwersalne. 4. Nie. 5. To samo co 2, ale osobiście nie wiem czy jest na to przepis. Wg tego co ja dowiedziałem się od diagnosty to: Najważniejsze przy przeglądzie jest szczelność instalacji i ważność legalizacji na kolejny "rok"na zbiornik gazu - jest on podany na butli. :evil:

 


  • 0

#3 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2008 - 15:18

Najważniejsze przy przeglądzie jest szczelność instalacji i ważność legalizacji na kolejny "rok"na zbiornik gazu - jest on podany na butli.
:evil:

Co jeśli nie mam legalizacji na zbiorniku gazu, gdzie mogę załatwić ją u gazownika?

Rozumiem że wstawienie strumienicy, ktora wygląda jak katalizator nic nie pomoże bo i tak wszystko wyjdzie przy badaniu emisji spalin, tak samo dla tłumika, więc jestem raczej zdany na montaż katalizatora w miejsce wspawanej w tej chwili rury.
Pytanie czy wyciszy to na tyle "wydech" że będe miał spokój? a środkowy tłumik, który wydaje sie być przepalony nie będzie miał już takiego znaczenia i autko będzie chodzić ciszej.

#4 OFFLINE   DAROMV6

DAROMV6
  • Zasłużony
  • 7876 postów
  • LokalizacjaBolesławiec
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:teraz x20xev awtomat
  • Nadwozie:amerykanckie
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 20 czerwiec 2008 - 15:23

Zawsze musi być tabliczka lub jest to wybite na zbiorniku. W innym przypadku wymieniasz butlę na drugą. Samo homologacja jest do zdobycia po odesłaniu do producenta butli na badanie, ale jest to właściwie nie opłacalne. Może masz ją z jakiejś niewidocznej strony.
  • 0

#5 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2008 - 15:31

Zawsze musi być tabliczka lub jest to wybite na zbiorniku
Może masz ją z jakiejś niewidocznej strony.


Myśle że jest coś wybite na butli, musiałbym sprawdzić, ale wtedy nie jest to legalizacja na rok bo instalacja jest wbita w dowód 3 lata temu i nie ma żadnych innych naklejek.

Najważniejsze przy przeglądzie jest szczelność instalacji i ważność legalizacji na kolejny "rok"na zbiornik gazu - jest on podany na butli.

Pytanie czy trzeba robić oddzielny przegląd instalacji gazu by otrzymać taką legalizację na przegląd techniczny

#6 OFFLINE   DAROMV6

DAROMV6
  • Zasłużony
  • 7876 postów
  • LokalizacjaBolesławiec
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:teraz x20xev awtomat
  • Nadwozie:amerykanckie
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 20 czerwiec 2008 - 15:46

Homologacja na butlę jest na 10 lat - jest podany miesiąc i rok produkcji i ważności. Dokładniej - Podczas przeglądu musi być jeszcze ważna na przynajmniej kolejny przysłowiowy "rok". Przegląd instalacji gazowej jest dokonywany jednocześnie z przeglądem "głównym" zgodnie z wpisami i terminami z dowodu rejestracyjnego. Koszt zwykłego około 100 + gazu około 60-70zł. Razem 160-170zł
  • 0

#7 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2008 - 15:59

na prawdę wielkie dzięki za pomoc, skoro instalacja była zakładana 3 lata temu powinno być OK ale sprawdzę na wszelki wypadek... do kiedy ma ważność, ale jeśli to średnio 10 lat to raczej nie mam co sie martwić. Co do układu wydechowego, to przemyśle sprawę dokładniej, chociaż z tego co widzę stoję pod ścianą, mam teraz układ 1. rura 2. środkowy tłumik 3. nowy tłumik na końcu układu Wstawianie w miejsce 1 strumienicy nie rozwiąże problemu tak samo jak tłumika bo przy przeglądzie będe miał złą emisje spalin i będe musiał zdemontować strumienice czy tłumik... i tak konieczne będzie wstawienie katalizatora czyli podwójny wydatek. Poszukam lepiej tańszego katalizatora, wyciszy układ a i emisję spali będę miał wporzo. Dzięki za rade zaoszczędziłem niepotrzebną podwójną kase na to samo. Znalazłem takie coś za 220zł http://www.allegro.p...y_1_5_2_0l.html +30 zł za 1 spaw na warsztacie bynajmniej nie jest to 500 jakie usłyszałem u naciągaczy na warsztacie i w sklepie, a żywotność taka sama. To nie 100 zł za strumienice czy tłumik ale problem hałasu i spalin będe miał z głowy

#8 OFFLINE   DAROMV6

DAROMV6
  • Zasłużony
  • 7876 postów
  • LokalizacjaBolesławiec
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:teraz x20xev awtomat
  • Nadwozie:amerykanckie
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 20 czerwiec 2008 - 21:48

http://www.allegro.p...000l_nowy_.html http://www.allegro.p...5_do_3000l.html Ten drugi podany jest chyba większy i może lepiej pasować wg mnie. Przy zakupie patrz na średnicę rury, może być troszkę większa od rury w układzie, oby nie mniejsza. :D
  • 0

#9 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 22 czerwiec 2008 - 17:16

Rzeczywiście opcja nr 2 była najlepsza z dostępnych http://www.allegro.p...5_do_3000l.html dlatego zalicytowałem na aukcji, czekam na katalizator, wspawanie go to już szczegóły. Obawiałem się jego wysokości ale z tego co widze po rurze wlotowej 55mm nie ma więcej jak każdy inny standardowy od80 do 100mm. Zmierzyłem średnice rur w układzie i mam 2 wymiary 50 i 55mm. W miejscu gdzie powinien być katalizator jest rura o średnicy 55mm i w nią mam zamiar się wspawać. Zastanawiałem się czym różnią sie te wszystkie katalizatory jeden jest za 170zł inny za 220 a jeszcze inny 340zł, w moim city Olsztyn dwukrotnie wciskano mi kata za 480zł. Niby wszystkie są ceramiczne tylko czemu taka rozrzutka w cenie? Nieważne... zalicytowałem i nie ma już odwrotu, mam w kieszeni przynajmniej 200zł na + jak przejade na nim do 100tys km to i tak super. Dzięki za pomoc

#10 OFFLINE   DAROMV6

DAROMV6
  • Zasłużony
  • 7876 postów
  • LokalizacjaBolesławiec
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:teraz x20xev awtomat
  • Nadwozie:amerykanckie
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 czerwiec 2008 - 19:18

BOSAL to dobry producent układów wydechowych, na pierwszy rzut wygląda iż mały nie jest ale pasować powinien (chociaż na zdjęciach to różnie może wyglądać) :P . A cena? Kilka składników: marża, pośrednicy, wykonanie - skład - spełnienie norm
  • 0





Podobne tematy: Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post