Skocz do zawartości

Zawór recyrkulacji spalin EGR


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich,

 

Mam następujący problem, posiadam auto Opel Astra kombi 2,0 diesel

W zeszłym tygodniu zaświeciła mi się pomarańczowa kontrolka nazwijmy ją "zaworkiem", auto na każdym biegu dostaje zmuły strasznie wolno jedzie a po chwili jak go troszkę przeciągnę do 2000 obr kontrolka gaśnie i dostaje powera..jest to dosyć niekomfortowe, bo auto jest moim narzędziem pracy i jest to bardzo uciążliwe.

Dzisiaj byłam u mechanika, podłączył pod komputer i pokazało uszkodzenie zaworu recylkulacji spalin..

Od zaworu wydostaje się niestety olej..

a czasami zdarza się ze biały dym zostawiam za sobą..

Nie ufam już mechanikom, bo kilka razy się nadziałam..

proszę powiedzcie mi czy to rzeczywiście zawór sam do wymiany?

patrząc na ceny od 200- 400 zł więc wolałabym mieć pewność..

Jestem kobietą (niełatwo mi wcisnąć kit, dlatego postanowiłam spytać forumowiczów zanim podejmę jakąkolwiek decyzję..

pozdrawiam serdecznie i bardzo proszę o odpowiedź jeśli ktoś ma pojęcie..co to może być..

 

przywróciłem post do normalnego wyglądu. Nie ma potrzeby używać gigantycznej czcionki połączonej z podwójnym odstępem między wierszami/rafaln1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość denzelek

witam. Ja tez miałem podobny problem. Tj. auto muliło i wyczuwalnie szarpalo przy równej jezdzie na niskich obrotach. Wymieniłem juz prawie wszystko za około 1000zł i nic. A okazało sie ze zawós EGR był walniety. Wykreciłem go i na jego miejsce wstawiłem blache zaślepiając otwór pozostały po nim i teraz smiga jak tralala.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję i właśnie tego posta nie widzę w zakładce moje posty i tematy.

 

 

wytłumaczyłam na prv. pozdrawiam

Edytowane przez npaszk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mi też mechanik jakąś blachę tam wstawił "chwilowo" ale niestety dalej sytuacja się powatarza i dzieje się to samo..:(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Gość jgrzegorz

Podepnę się pod temat.

Silnik Z16XEP Astra H. Wczoraj podpiąłem op-com i zrobiłem test zaworu EGR. Wartość rzeczywista pozycji EGR jest 0.86% a po włączeniu testu wzrasta na 3.34%. Czy ktoś rozumie coś z tego??? Dzięki za odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by świadczyło że masz zawieszony zawór .Dobra praca EGR objawia się przyduszeniami pracy silnika.Czasem może zgasnąć ale nie powinien od razu.

Ale brak reakcji też świadczy o uszkodzeniu EGR

 

Według TIS żądana wartość egr na wolnych obr.przy wyłączonych dmuchawach i wszystkich urządzeniach el. 0% a podczas jazdy ze stałą prędkoscią ok 10 km/h powyżej 0%

 

I w opcomie na wolnych wartość ma być nieaktywny.Podczas jazy akywny

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności