Skocz do zawartości

- - - - -

Czy rzeczywiscie bezkolizyjny???


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 28 lipiec 2008 - 00:32

witam! znajomy mechanik przestraszyl mnie..... twierdzi, ze zna przypadek, ze po zerwaniu paska doszlo do zderzenia tłokow z zaworami.... i głowica do roboty.... mowi sie przeciez, ze wszystkie osmio zaworowe ople a napewno 1,4i i 1,6i sa bezkolizyjne. sam na jednym pasku napinaczu i pompie wody przejechalem juz ponad 60tys km i zastanawiam sie czy jutro musze juz odstawic auto do warsztatu.... czy moge sobie jeszcze troche posmigac, ryzykujac tylko unieruchomienie silnika, a nie demolke jak po zderzeniu tłokow z zaworami...

 



Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 28 lipiec 2008 - 08:57

podobno wszystkie silniki 1.6 8v, 1.8 8v i 2.0 8v opla są bezkolizyjne. 1.4 8v jest (chyba jako jedyny z 8v opla) kolizyjny, 1.2 8v - nie wiem, różne opinie są na jego temat. Szczerze powiedziawszy to nie wiem czemu akurat 1.4 8v jest kolizyjny jak reszta jest bezkolizyjna, ale z wielu przypadków pękniecia paska w tym silniku kończylo się kolizją rozrządu. Od 1.6 i w zwyż są bezkolizyjne, przynajmniej z opinie ludzi którym pękl pasek, to praktycznie wszystkie te silniki wyszly bez szwanku, owszem można mieć pecha i coś więcej jednak może się uszkodzić, ale tak samo w 1.4 możemy mieć szczęście i może się nic nie uszkodzić :wesoly:

 



#3 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 28 lipiec 2008 - 09:10

bartobbb , racja. Mi też kiedyś strzelił pasek i to jeszcze starałem się uruchomić silnik. Wymiana paska na poboczu i tak jeżdżę jakieś 3 lata bez żadnych uchybień. Jak jest z 1,4 nie mam pojęcia. C20NE górą.

#4 OFFLINE   GrzECHO

GrzECHO
  • Zasłużony
  • 2593 postów
  • LokalizacjaPuławy/IRL
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z19DT @155KM
  • Nadwozie:Sedan

Napisano 28 lipiec 2008 - 14:39

1.4 jest kolizyjny > sprawdzone organoleptycznie po zdjęciu głowicy...
  • 0

#5 OFFLINE   DAROMV6

DAROMV6
  • Zasłużony
  • 7876 postów
  • LokalizacjaBolesławiec
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:teraz x20xev awtomat
  • Nadwozie:amerykanckie
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 28 lipiec 2008 - 14:43

Z praktyki wiem że 1,4 są kolizyjne i nie wnikam w różne opinie. :wesoly:
  • 0

#6 OFFLINE   cursor

cursor
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 28 lipiec 2008 - 17:23

1.2, 1.3, 1.4 8V i 16V są kolizyjne. Dopiero c16nz nie jest kolizyjny. Z bigblocków to kolizyjny na pewno jest 18e i 20ne po założeniu góry z 18e(głównie chodzi o wałek, który ma znacznie większe krzywki), normalnie nie jest on kolizyjny(20ne) Co do c14nz sprawdziłem to w najmniej przyjemny sposób(2 zawory do wymiany).
  • 0

#7 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 28 lipiec 2008 - 17:40

Po odpowiednim przebiegu lepiej wymienić na czas, niż płakać.60 tyś to wymiana pewnych elemętów i spokój na następne 60 tyś - przezorność nie zawadzi nikomu pozdrawiam wszystkich oplowiczów. :(

#8 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 28 lipiec 2008 - 20:15

Z moich info wynika że belkolizyjny jest C16NZ C16LZ i bodajże gaźnikowy 16SV i wszystkie 2,0 8V. 1,4 podobno są kolizyjne. Ale zdarzały się przypadki że bezkolizyjny C16NZ okazał się kolizyjny (np po planowaniu głowicy, gdzie przy normalnej uszczelce zawory mają troszkę bliżej do tłoka)

#9 OFFLINE   lord_wiader

lord_wiader
  • Zasłużony
  • 824 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z14XEP
  • Nadwozie:Kombi '05
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 28 lipiec 2008 - 22:09

Hm... sam oceń czy tak wygląda zawór w "bezkolizyjnym" silniku po zerwaniu paska.
Dołączona grafika
  • 0

#10 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zasłużony
  • 13114 postów
  • Lokalizacja
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 29 lipiec 2008 - 22:31

Z moich info wynika że belkolizyjny jest C16NZ C16LZ i bodajże gaźnikowy 16SV i wszystkie 2,0 8V.

Jestes pewien, że mój też jest bezkolizyjny? Ja wiem, że nie.
Jest jeszcze myk, że c18nz jest kolizyjny, ale to tylko słyszałem, nie widziałem.
  • 0





Podobne tematy: Collapse