Skocz do zawartości

Hamulec ręczny


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Byłem ostatnio z moim kadziem na przeglądzie i diagnosta stwierdził, że w prawym tylnim kole nie mam hamulaca - ani nożnego, ani ręcznego. Jakoś go przekonałem, żeby mi jednak zatwierdził badanie. Ale oczywiście musiałem coś z tym zrobić. Zatem wczoraj auto na lewarek i zajrzałem do tylnich kół, a konkretnie do hamulców. Okazało się, że tłoczki w prawym kole były zdrowo zapieczone i wcale nie pracowały. Więc wszystko ładnie wyczyściłem i przesmarowałem WD-40 - no i hamulce pracują - no przynajmniej hydrauliczne.

Problem mam nadal z ręcznym - niby troche łapie, ale nie tak jak powinien. No i zwłaszcza w prawym kole. I tutaj pojawia się pytanie: Czy można wyregulować naciąg ręcznego - jeśli tak to gdzie? Podejrzewam, że w miejscu "schodzenia się" linek pod podwoziem - tylko niestety bez kanału raczej się tam nie dostanę.. Proszę o jakieś wskazówki, bo na dłuższą mętę bez ręcznego wolałbym nie jeździć (tzn. nie parkować).

Z góry dziękuję za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lord_wiader

Proponuję wymienić cylinderki z tyłu z obu stron, bo jeśli jedna strona się zapiekła, to druga tez może się zapiec.

Kolejna sprawa to przeczyść samoregulator (taka śruba z "nakrętką"). Przeczyść to szczotką drucianą i nie smaruj niczym, bo będzie się do smaru przyklejał pył ze szczęk hamulcowych. Sprawdź też czy szczęki nie są zbyt zużyte i czy zużywają się w miarę równomiernie.

Na koniec dobrze odpowietrz układ hamulcowy (zarówno z przodu i tyłu).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylinderki z obu stron (i wobu kołach) działają już prawidłowo - zresztą sprawdzam je i tak co kilka miesięcy. W każdym razie na chwilę obecną działają prawidłowo. Regulator i wszystkie spręzyny też zostały wyczyszczone, a okładziny mają jeszcze dobre 3-4mm, więc są raczej w porządku. Poza tym na poczatku roku wymieniałem przewody hamulcowe i wymieniałem płyn i odpowietrzałem cały układ. Więc to raczej nie to.

No ale co z tym ręcznym - gdzie go można wyregulować ? W stanie spoczynku (bez zaciągniętego hamulca) na końcówkach linki (tam gdzie nie ma pancerza) jest dosyć luzu - moge swobodnie palcem pociągnąc linkę ok. 1 cm. Czy tak byc powinno ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Gość djkrzyzak

mam mały problem nie mam zielonego pojęcia jak mam wyregulować ręczny w opel kadet. Chamulec ręczny łapie ale słabo w jaki miejscu można go wyregulować.:) proszę o pomoc ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość challenger

Ostatnio sam miałem ten problem ale po roku w koncu doszedłem do tego jak to zrobić.

jak wszystko przeczyścisz, wyciągasz te samoregulatory(najłatwiej bedzie jesli ktos wcisnie hamulec nozny i rozsunie szczeki, a Ty wyciagniesz wtedy samoregulator- tylko beben z drugiej strony musi być założony zeby nie wyskoczył tloczek z cylinderka - analogicznie druga strona). Czyscisz je tak jak napisał lord_wiader, ja swoje jeszcze potraktowałem na noc płynem hamulcowym. Odtłusczzasz je benzyna ekstrakcyjną, ja osobiście swoje nasmarowałem i mi się nic nie przykleja, ale zrobisz wedle uznania. Skręcasz śrubę tak, żeby samoregulator był najkrótszy, ale jednocześcnie tak, żeby nie zablokować nakretki. umiesczasz je w bębnie analogicznie jak je wyjąłeś, tylko jak będziesz wyjmował to zapamiętaj dokładnie w którą stronę idzie pierscień jak i sam regulator. Zakładasz bębny i teraz gwóźdź programu - żeby się dobrze wyregulowały całkowicie luzujesz linkę ręcznego pod podwoziem . naciskasz kilkadziesiąt razy pedał hamulca, a najlepiej zrobic tak parę kilometrów, z tym, że pedał hamulca będzie miękki. Później dokręcasz linkę tak, żeby kolo nie obcierało, ale też skok dźwigni ręcznego nie był zbyt duży - najlepiej postawić samochod na kobyłkach. Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

andrzej_m55,

Witam!!

 

Chciałbym się podłączyć pod temat ręcznego.

Z tyłu mam tarcze.

Rok temu wymieniłem linkę recznego bo tył prawy nie chwytał na przeglądzie (rok temu)

wszystko ok.

W tym roku, w marcu wymieniłem tzn. mechanik wymienił klocki hamulcowe z tyłu i na przeglądzie okazało się iż na ręcznym różnica hamowania z tyłu wynosi 40% prawy tył kiepsko hamuje.

Co powinienem zrobić?

 

Z góry dziękuję za odpowiedz

ZIBI

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

różnica hamowania z tyłu wynosi 40% prawy tył kiepsko hamuje.

To by znaczyło że prawa str. nie rozpiera szczęk

Może to być linka , spróbuj czy lekko chodzi albo rozpierak w bębnie ciężko chodzi. trzeba wyczyścić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności