Skocz do zawartości

Jaki interfejs do Zafiry?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

nazir, techem przy wyłączonym silniku, ale włączonym zapłonie. ABcomem przy włączonym silniku :?:

Schemat sprawdzony, cyferki na schemacie to piny we wtyczce COM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Dodam jeszcze, ze o Tech2 mozna juz zapomniec, bo ABCom ma taka sama funkcjonalnosc (tez mozna czytac/kasowac bledy) a dodatkowo bloki pomiarowe, ktore w wiekszosci wypadkow dzialaja rowniez na wylaczonym silniku.

 

Co do interfejsu to mozesz kupic bezposrednio u Viakena (daje rabat dla forumowiczow)

najprostszy jaki ma na pinach (z liniami K,L). Ja taki kupilem do swojego Y22DTR i dziala bez problemu. Koszt to jakies 40zl+przesylka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- zlutować fejsik na tranzystorach (koszt nie więcej jak 10zł):

chcialbym zeby cos takiego bylo dla zafki B :D pytalem sie viakena koszt u niego pare dobrych tysiecy... na allegro sa jakies jaskolki za 500zl ale czy to dziala??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

chcialbym zeby cos takiego bylo dla zafki B

Zafira B jest już na szynie CAN więc tutaj "tranzystorki" nie dadzą rady.

Poszukaj w dziale Giełda bo chyba kiedyś ktoś ogłaszał że ma takie interfejsy za około 300-400 zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zrobiłem fejsa na COM :beer: ale na konwerterze Max232 i testuje z różnymi softami, podzielę się wynikami - na początek Tech2 (jak będę miał czas to opiszę pozostałe np AB-Com itd)

 

TECH2

 

w techu2 nie ma mojego silnika Y20DTH w roczniku 2000r wybrałem więc rok 2001 tam znalazłem Y20DTH

 

* Moduł silnika - fejs łączy się z Ecu

- pokazuje ładnie błędy w formacie PXXXX

(błędy symulowałem odłączając czujniki i elektrozawory - więc sprawdzałem tylko błędy "potwierdzone" - czyli takie które występują ewidentnie lub podczas kilku cykli a cykl to poprostu trasa)

-bez problemu po podłączeniu odłączonych czujników kasowałem błędy (MIL wygaszony - MIL to kontrolka błędu na desce rozdzielczej)

-moduły pomiarowe działają mogłem popatrzeć sobie jak zmieniają się parametry podczas pracy silnika - ale trzeba jeszcze wiedzieć o co chodzi :lol: także ja tylko sobie popatrzyłem - ładne nawet .

 

* Moduł chłodzenia silnika - fejs łączy się z Ecu

- pokazuje i kasuje błędy(symulowałem odłączeniem czujnika temperatury cieczy chłodzącej) i pokazał mi to :

 

"163 Motor Kuchmittel - Temperatur , kein signal" - co to za format błędu :lol:

 

co oznacza w mniej barbarzyńskim - "brak sygnału czujnika temperatury" :beer:

- działają pomiary i nawet udało mi się uruchomić test wentylatora chłodnicy http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/twisted.gif

 

* Moduł ABS i poduszek - połączyłem się ale nie będę symulował błędów :D

z innymi modułami : immo , zamki , klima nie udało mi się jeszcze podłączyć .

 

Ale nie rozumiem dlaczego w module chłodzenia silnika pokazał mi taki błąd:

 

" 17 Motordrehzahlsignal nicht vorhanden"

 

oznacza on "brak sygnału z czujnika położenia wału korbowego"

 

ale co ma ten czujnik do chłodzenia silnika ?

a może to przekłamanie taniego fejsa i prostego softu ?

dodam że błąd jest "potwierdzony" i nie mogę go skasować - jest ze statusem "aktualny"

 

Proszę o podpowiedź co do tego błędu - dodam że kilka ostatnio razy silnik mi zwariował - podczas jazdy wskaźniki zaszalały, obroty falowały i zapalił się MIL a po 20 minutach można było jechać i MIL już się nie świecił - i ostatnio silnik zaczął troszkę głośniej pracować i drgać, stwierdziłem też nieco większe spalanie.

 

Czy faktycznie może być to czujnik położenia wału korbowego? MIL się na razie nie świeci ale tech2 pokazuje błąd : " 17 Motordrehzahlsignal nicht vorhanden" tylko dlaczego w module chłodzenia a nie w module silnika ?

 

ma ktoś pomysł ?

 

Acha - wesołych jajek wszystkim :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

hejka,

pociagne ten temat...

mowie otwracie jestem wciaz zielony w sprawie interfejsow...

znalazlem takie 2:

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=1&prodid=151

http://www.auto-soft.pl/item46_INTERFEJS-DIAGNOSTYCZNY-EUROSCAN-2009-PL-CAN-USB-.html

 

czym sie one roznia? ktos je uzywa?

podejda tez do innych aut? np forda, seata i do starszych opli? tzn na OBD2?

a jak z programami ktore z nimi dzialaja?

dzieki wielkie za odpowiedzi ;(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności