Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam pytanie odnośnie wysokości bieżnika opony zimowej a dokładnie do jakiej wysokości użytkujecie jeszcze opony?

Ja mam taki komplet, który ma powiedzmy 3,8 mm i wypadało by wymienić bo podobno dolna granica przy której pracuje taka

opona prawidłowo to 4 mm. Z drugiej strony jak czytam forum to różnie można trafić a moje są dosyć dobrej marki (tak mi się wydaje - Bridgestone i Fulda) i ciągną dosyć ładnie.

Co tu robić takim przypadku, za dużo nie jeżdże ok 1000km/miesiąc i nowe czy na starych oblatać??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 175
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Graniczna wartość wysokości bieżnika wmagana przepisami to 1,6mm i na tej wysokości znajdują się znaczniki. Zaleca się zmianę opon zimowych tak jak wspomniałeś przy 4mm, ale jeśli nie jeździsz w terenie górskim, okolicach mocno zaśnieżonych, to do tych 3mm możesz opony dojeździć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jednym komplecie znalazłem znaczniki na 4 mm.

Na jednej oponie są nie ruszone, na drugiej już gdzieniegdzie tak, z czego jedna opona ma jedną stronę mocno przydartą, tak jakby był zły kąt pochylenia zwrotnicy, jednak nie pamiętam na którym kole była i teraz dałbym odwrotnie.

Z braku takiej informacji może podpowiecie, z której strony dać tę przydartą cześć od wewnętrznej czy zewnętrznej strony koła (założone będą na przodzie).

Drugie tak jak pisałem mają 3,8 -3,5 mm i pódą na tył.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, ze te lepsze powinieneś dać na tył a nie na przód.

 

Post edytowany przez daro: 08 listopad 2011 - 17:32

Powód edycji zbędny cytat

 

To akurat zależy od umiejętności kierowcy. Jeśli kierowca bardziej boi się podsterowności to powinien lepsze założyć na przód. Jeśli zaś bardziej boi się nadsterowności to powinien lepsze założyć na tył. Ja jeździłem autem zarówno tylno- jak i przednionapędowym i z perspektywy czasu wydaje mi się, ze nadsterowność jest łatwiejsza do opanowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunlop Winter Sport 4D. Po tygodniu bicia się z myślami wybór padł właśnie na następczynię 3D. Znajomi bardzo chwalili sobie Winter Sport 3D bezproblemowo w dużym śniegu. Wahałem się też między UG8 Good Year ale z opinii wychodzi że szybko się zużywają zresztą sprzedawca też wspominał o mniejszej trwałości. Za 205/55/16 zapłaciłem 415 PLN szt. Jak spadnie śnieg wtedy okaże się ile są warte.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności