Skocz do zawartości

Meriva 1,7 CDTi problem z odpaleniem rano


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum!

 

To mój pierwszy post więc sorki, jeśli trafiłem nie do tego działu.

Od nie dawna jestem użytkownikiem Opla Merivy 1,7 CDTi i po ostatnich spadkach temperatury zauważyłem, że rano silnik nie odpala mi zbyt ochoczo. Zdarza się, że muszę drugi raz pokręcić kluczykiem i wtedy dopiero zapala. Wiem, że w dislach trzeba chwilkę odczekać aż zgaśnie kontrolka podgrzewania paliwa (sprężynka), ale ta pojawia się na ok. pół sekundy i zaraz gaśnie! Nie wiem czy ma coś wspólnego z tym termometr, który pokazuje często tem. w okolicach 20-25 stopni, podczas gdy na zew. jest ok. 5-7 st!! Może jedno z drugim jest powiązane?Co z tym robić?Czy miał ktoś z Was podobny problem?Będę wdzięczny za pomoc.

 

Piotr

 

PS autko ma dopiero 2 lata i zaledwie 24 tys. przejechane...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pepe,To normalne,że kontrolka od świec tak krótko jarzy,jakby było parę stopni cieplej to pewnie byś jej nie zauważył nawet.

Jutro zanim odpalisz silnik włącz i jakbyś mial już zapalić wyłącz zapłon.Powtórz to 2 razy i napisz,czy coś się zmieniło.

Co do termometru,to tylko rano tak głupieje?

Parkujesz pod chmurką?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parkuje pod chmurką niestety ??? Co do termometru to cały czas pokazuje takie głupoty...Jedynie podczas jazdy temperatura spada, może to dlatego, że zimne powietrze go owiewa i wtedy wynik jest zbliżony do rzeczywistych warunków. Hmm.. co do świec to nie sądze. Zbyt nowy samochód. A może ten typ tak ma. Po odpaleniu silnik pracuje równo i nie ma już problemów z gaśnięciem.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też myślę że zbyt świeże auto na świece ale różne cuda się zdarzają. na pewno w samochodzie z takim przebiegiem nie powinno być problemów z odpaleniem w zimie. musi być jakaś przyczyna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może faktycznie jest powiązanie?

Przeczyść styki przy termometrze i zobacz, czy nie skorodowały.Może dlatego głupieje termometr.

A nuż pomoże?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję przekręcić kluczyk w stacyjce, ale jeszcze nie uruchamiac silnika. Poczekaj, aż wyświtli ci się spiralka. Odczekaj ze 2 sekundy i przekręć kluczyk wyłączając wszystkie kontrolki. zaraz potem spróbuj uruchomić silnik powinno być już ok. Słyszałem o tym sposobie uruchamiania diesli dość dawno i mimo, że nie mam problemów z uruchomieniem mojej astruni teraz też tak robię. Zapala szybciej i "łagodniej" niż normalnie. Też parkuję obecnie pod chmurką. Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności