Skocz do zawartości

klekocze silnik 1,2 16V


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

na oleju jest zrobione 5tyś olej jest czysty jest zalany lotosem półsyntetykiem auto nie dawno kupiłem na wszystko jest ok do momentu rozgrzania silnika potem się zaczyna klepanie cykanie nie wiem jak to określić :beer:

HMMM...

A CO ROZUMIESZ POD POJECIEM OLEJ CZYSTY, BO JA ZALAłEM LATEM 10/40 POLSYNTETYK LOTOSA I PO KILKUSET KM ZROBIL SIE CIEMNY I NIE WIDZE W TYM POWODU DO TRAGEDII. A PROPOS-WCZESNIEJ MIALEMC CHWALONEGO TAK BARDZO CASTROLA I JAKOS NIE WIDAC-SLYCHAC ROZNICY W PRACY SILNIKA.

ZA TO ZAUWAZYLEM TAKą ROZNICE GDY ZACZALEM LAć BENZYNE STATOILA SUPREMA 95, BEZ WąTPIENIA "CHODZI" WSZYSTKO W SILNIKU JAKOS TAK łADNIEJ, A LAłEM WCZESNIEJ ZWYKłEGO ORLENA I COS TAK MI KLEKOTAłO JAKBY.

A TAK W OGOLE TO KLEKOT KLEKOTOWI NIEROWNY - MOZE TO NP. ROZRZADZIE COS SIE SYPIE? CZYTALEM GDZIE NA FORACH ZE PONOC OPLE LUBIA SOBIE KLEKOTAC, ALE NIE WIEM CZY TO RZECZYWISCIE TAK JEST BO PRZED AGILA NIE MIALEM INNEGO OPLA. MOZE KTOS TUTAJ TO ZWERYFIKUJE?

POZDRAWIAM

Całkowity off top. Co do samego oleju to wątpię żebu tu leżała przyczyna. W każdym razie co do głośności silnika na olejach to powiem tak. Od kiedy zacząłem dolewac do oleju uszlachetniacza, zauważyłem że silnik ciszej chodzi. Szczególnie na wolnych obrotach. :mrgreen: Taki off top ale polecam uszlachetniacz do oleju w każdym razie. :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam serdecznie .

Zaczalem przeszukiwac internet , poniewaz borykam sie wlasnie z takowym (klekoczacym ) problemem .

Autko mam od nowosci , przez dwa lata byl serwisowany (serwis obejmowal wszystkie awarie , a bylo ich naprawde sporo ) rowniez z tego powodu , ale niestety serwis sobie nie poradzil . Auto klekocze , jak stary mescedes (beczka z komora wirowa ) , od niedawna na rozgrzanym oleju zapala sie kontrolka oleju (poczatkowo na wolnych , a otatnio rowniez na wysokich obrotach )

Olej to pelen syntetyk Shell Helix wymieniany co roku .

w zeszlym tygodniu zauwazylem wycieki oleju pod autem , a po ogledzinach silnika doszedlem do wniosku , ze oslona lancuszka rozrzadu jest przetarta.

dodam , ze lancuszek byl rowniez wymieniany w serwisie .

Ogolnie uwazam , ze auto skladane w polsce , to wielki niewypal i bubel (na przykladzie Agili ) , ale zalezy mi , by to auto jednak chodzilo jak sprawne .

czy ktos moze uporal sie z tym "klekoczacym " problemem ?

:):wesoly::wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od niedawna na rozgrzanym oleju zapala się kontrolka oleju (początkowo na wolnych , a ostatnio również na wysokich obrotach )

Hmm. To nie wygląda dobrze. Trzeba zmierzyć ciśnienie oleju. Jeśli jest zbyt małe. to znaczy, że prawdopodobnie będą zbyt duże luzy na panewkach wału korbowego, rozrządu, problem z popychaczami lub pompą oleju. Luzy powodują klekot. Jeśli występują w układzie korbowym to prawdopodobnie autko daleko nie zajedzie. Im większy luz tym większe uderzenia, które ten luz powiększają. :D

P. S. Agila była produkowana tylko w Polsce. Nadwozie i zawieszenie nie jest złe, tylko ten silnik (a w zasadzie osprzęt silnika).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość Anonymous

Mam ten sam problem.

Autko po rozgrzaniu terkocze jak najprawdziwszy diesel (też 1.2 16V, rocznik 2001). W czasie jazdy nie terkocze (albo tego nie słychać:) dopiero na wolnych obrotach słychać klekot. Jakbym nie wiedział, myślałbym że to dieselek.... Dodam że olej jest świeżo po wymianie (mechanik stwierdził że to jest normalne w tym silniku).

Udało się rozwiązać ten problem? Czy jednak Ten Typ Tak Ma i nic się nie da z tym zrobić?

 

Mam jeszcze inny problem - autko w mieście pali 9 l/100km, a jeździ nim moja żona (ma dużo lżejszą nogę niż ja), jeździmy na podobnych trasach (głównie miasto) a moja wiekowa asterka 1.6 8v '97 i to kombi rzadko kiedy chce więcej niż 8,5....

He he, a drugie auto miało być tańsze w utrzymaniu i ekonomiczniejsze LOL. Nie muszę dodawać, że pierwsza wizyta u mechanika i na stacji rozwiała moje nadzieje:)

pozdrawiam:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się pogodziłem z klekotem i jeżdżę bo nic innego się nie dzieje.Moja pali 8l/100km

i to też w warunkach tylko miejskich teraz latem zawsze z właczoną klimatyzacją a zimą wiadomo ,ze też potrzebuje i spalanie wygląda podobnie.

Jedyne co jest niedobre to ,to że muszę często sprawdzać poziom oleju bo co 1500 km żąda dolewki i wtedy wlewam 0.5 - do 1l nawet.Przy przebiegu obecnie 110 000 to chyba trochę dziwne, ale cóż ponieważ się domaga to dolewam.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.Też miałem problem z klekoczącym silnikiem. Rano strasznie klekotał po zapaleniu i zdarzało mu się w czasie jazdy poklekotać. Mechanik mi doradził żebym zmienił olej na castrol edge oczywiście syntetyk. Jak to nie pomoże to głowica do roboty. Po zmianie oleju problem zginął. Przed zgaszeniem silnika po powrocie do domu zawsze odczekam kilka sekund żeby popracował na wolnych obrotach i też rano zapala super. Więc w moim przypadku wymiana oleju pomogła(po wymianie przejechane już 10000 tyś. i dalej jest dobrze;-). Pozdrawiam kobi123

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Też miałem problem z klekoczącym silnikiem. Rano strasznie klekotał po zapaleniu i zdarzało mu się w czasie jazdy poklekotać. Mechanik mi doradził żebym zmienił olej na castrol edge oczywiście syntetyk. Jak to nie pomoże to głowica do roboty. Po zmianie oleju problem zginął. Przed zgaszeniem silnika po powrocie do domu zawsze odczekam kilka sekund żeby popracował na wolnych obrotach i też rano zapala super. Więc w moim przypadku wymiana oleju pomogła(po wymianie przejechane już 10000 tyś. i dalej jest dobrze;-). Pozdrawiam kobi123

Ja od niedawna, tzn. po wymianie na castrol z lotosu (oba 10w40), słysze przy pierwszym rozruchu po dłuzszym postoju np. rano charakterystyczne pocieranie napinacza. po 2-3 km znika i wsio chodzi normalnie. Ciekawe nie?

A ile oleju lejesz? lotosu wlali mi rok temu 3,5 a teraz castrola 3 litry, wtedy bylo jednak na miarce full, teraz tylko połowa. zastanawia wiec mnie czy jednak oleju w agili nie powinno byc na maxa, z uwagi na te dzwieki w rozrzadzie i czulosc łańcucha?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 literki miałem wlane po wymianie.Poziom na bagnecie na maxa. I jak narazie się utrzymuje. Aktualny przebieg 98000tyś km. A mam pytanko czy ktoś może wymieniał pompę wody? Czy trzeba odkręcać łapę silnika żeby ją wyjąć czy jakoś wylezie bez odkręcania?Pozdrawiam kobi123

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności