Skocz do zawartości

Luz na drążku zmiany biegów


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od miesiąca jestem właścicielem Astry G.

Od początku denerwuje mnie luz na drążku zmiany biegów. Biegi wchodzą ok, ale drążek lata we wszystkie strony po ok 0,5cm

Czy jest to kwestia wymiany tulejek, czy jakaś grubsza interwencja?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, tego nie sprawdziłem. Sprawdzę i po południu dam znać.

 

Sprawdziłem i już mniej więcej wiem gdzie jest ten luz.

Po zdjęciu mieszka na dźwigni zmiany okazało sie że luz jest tylko przód - tył, lewo - prawo i występuje on na elemencie plastikowym zakończeniu drążka nr 2 z tego obrazka. W powyższym zakończeniu osadzona jest kulka z drążka zmiany biegów która nie wiem dla czego ma dość spory luz.

 

Myślałem na założeniem czegoś w rodzaju koszulki termokurczliwej na tą kulkę, ale nie wiem czy można kupić o takiej średnicy

 

Czy jest możliwość wymiany tego plastiku lub ewentualnie w jakiś inny sposób naprawa tego połączenia aby zlikwidować ten luz?

 

Pozdrawiam

Bartek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmij lewarek , ściągnij gumowy pierścień na tej kulce, obwiń kilka razy izolacją tak dokrojoną aby w ten rowek weszła, załóż pierścień na to, zmontuj całość i ciesz się usunięciem luzów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

 

Teraz pojawia się kolejny niewielki problem. Dźwignia jest mocowana za pośrednictwem sworznia. Nie mogę się dopatrzyć czy on jest zabezpieczony jakimś segerem czy czymś w tym rodzaju, a nie chcę wyciskać go na siłę.

Myślicie że da radę wyjąć dźwignie przez otwór od mieszka, czy muszę rozbierać cały tunel środkowy?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w f-ce sworzeń zaczepiony jest o drążek klamrą (obejmą) trzeba ją odchaczyć śrubokrętem i wysunąć sworzeń. Ja kupowałem w aso nowy pierścień i po założeniu zero luzu. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale u mnie jest luz nie na sworzniu, a poza tym to G, a nie wiem czy w budowie mechanizmu zmiany biegów są jakieś różnice.

BTW czy rozpinałeś to wszystko przez otwór po mieszku, czy zciągałeś konsole środkową?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da się bez wyciągania tunelu, czasem zabieram lewarek ze sobą jak gdzieś na dłużej auto zostawiam ;)

 

podejrzewam że w g jest tak samo ten sworzeń zabezpieczony, zdjęcie prawej strony

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/bd230c9f5f02e1c6.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale u mnie jest luz nie na sworzniu, a poza tym to G, a nie wiem czy w budowie mechanizmu zmiany biegów są jakieś różnice.

no zaczynasz pomału łapać nie chodzi o luz na sworzniu tylko jak go wyjąć a następnie wyjąć ruchem do góry drążek po czym na drążek założyć gumowy pierścień aby zniwelować luz ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności