Skocz do zawartości

[zafira B] tryb serwisowy, test mode


kicaj

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdziłem tryb serwisowy u siebie - mam bursztynowy wyświetlacz graficzny GID.

 

Faktycznie, kilkusekundowe przyciśnięcie SETTINGS przy załączonej stacyjce aktywuje (próbowałem z wyłączonym radiem więc bez dźwięku...) dodatkowe okienka TESTMODE ukazujące się po kolejnych naciśnięciach BC, jak w opisie wcześniej. W ten sam sposób menu serwisowe się ukrywa...

 

Z ciekawszych pozycji (pstryknąłem też zdjęcia) zauważyłem:

 

- LCD-Temp - ze wskazaniem pokrywającym się pewnie z temperaturą w kabinie, czyli akurat po jeżździe miałem 26'C

 

- U-Term30: 12.4V - napięcie z aku? (silnik był zgaszony)

 

- Coolant: 86'C tuż po półgodzinnej miejskiej jeździe...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z ciekawszych pozycji (pstryknąłem też zdjęcia) zauważyłem:

 

- LCD-Temp - ze wskazaniem pokrywającym się pewnie z temperaturą w kabinie, czyli akurat po jeżździe miałem 26'C

 

- U-Term30: 12.4V - napięcie z aku? (silnik był zgaszony)

 

- Coolant: 86'C tuż po półgodzinnej miejskiej jeździe...

LCD-Temp zakladam ze to temperatura wyswietlacza, a wiec niekoniecznie temp wewnatrz, no ale nawet w ASO Opla nie wiedzieli o Testmode a tym bardziej o funkcjach tam ukrytych..

 

U-Term - mnie tez sie wydaje ze to napiecie na akku

 

Coolant - w trakcie jazdy temp cieczy chlodzacej, na zgaszonym silniku zawsze 73 stopnie, czyzby otwarcie termostatu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Coolant - w trakcie jazdy temp cieczy chlodzacej, na zgaszonym silniku zawsze 73 stopnie, czyzby otwarcie termostatu?

Z rana miałem wskazanie 11'C, po kilkunastu minutach dobijało do max. 86'C, więc kto wie... ?

 

Myślę, że temperatura LCD odpowiada mniej-więcej temperaturze utrzymywanej we wnętrzu przez sensor na konsoli pod szybą...

 

Widać też wskazania czujnika temp. zewnętrznej (chwilowe) z dokładnością 0.1'C, z tych wskazań jest pewnie brana średnia i wyświetlana w normalnym trybie.

 

Skaczą wskazania chwilowe ilości paliwa w baku :( - jak przyspieszam to wskazanie spada a jak zwalniam to rośnie, wszystko w okolicy jakiejś średniej z której jest obliczany zasięg (bo jest też średnie spalanie na "setkę").

 

Napięcie na aku podaje właściwie - widać o ile spada przy rozruchu a potem ile jest w trakcie jazdy...

 

Są też jakieś wartości w % - przy zgaszonych światłach 100%, przy zapalonych (obojętnie czy mijania czy tylko pozycyjnych) dwie wartości +/- 47% i 17%...

 

Zauważyłem, że z włączonym trybem serwisowym radio nie wyświetla rds-u tylko ciągi znaków.

 

No i tryb sam się dezaktywuje po zamknięciu auta, nie trzeba wciskać SETTINGS...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Pstrykając od czasu do czasu wypatrzyłem, że na ekranie DIMMING kilka wartości zmienia się w zależności od tego, jaki tryb podświetlenia wyświetlacza jest ustawiony (dzień/noc=negatyw) oraz od intensywności podświetlenia tablicy rozdzielczej...

 

Ponadto, wskazania temperatury COOLING spadają nagle o kilkanaście stopni, jak tylko zgasimy nagrzany silnik... 8-O

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto, wskazania temperatury COOLING spadają nagle o kilkanaście stopni, jak tylko zgasimy nagrzany silnik... 8-O

u mnie to jest wartosc 73 st Celc. i zgaduje ze to jest temp otwarcia termostatu...

dopierio przy zapalownym silniku podaje temp cieczy chlodzacej

 

[ Dodano: Sro Sie 19, 2009 20:32 ]

FCO = Fuel Cut Off

BUS = 40- wcisniety hamulec - stop...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Gość Anonymous

A jak nie mam kompa i wyświetlacz tylko taki z zegarem to też powinienem mieć te funkcje? SETTING działa ale gdy naciskam BC to pisze "No Function" Dodam jeszcze że chodzi mi głównie o sprawdzenie temp. cieczy chłodzącej opel się nie postarał o włożenie malutkiego bardzo potrzebnego wskaźnika w dieslu :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous
KICAJ chyba faktycznie źle doczytałem :wink: dzisiaj sprawdzę bo denerwuje mnie brak temperatury silnika chciał bym sprawdzić czy termostat działa poprawnie bez rozbierania go dzięki :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności