Skocz do zawartości

Wężyki od zaworu turbodoładowania astra 1.7 DTI, błąd P1125


Gość Rutek83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników Opli

 

Mam problem ze swoją Astra II 1.7 DTI ( Y17dt ). Przy szybkiej jeździe na trasie ze stałą prędkością ok 120 km/h po pewnym czasie włącza się tryb awaryjny i auto momentalnie słabnie. Zaświeca się przy tym check engine, chociaż nie zawsze. Komputer pokazał dwa błędy: P1125 wskazujący na zawór podciśnienia turbodoładowania oraz jakiś drugi który miał opis "przerwany obwód podciśnienia turbodoładowania". Mechanik po oględzinach stwierdził, że przypadek jest dość dziwny, bo wężyki odchodzące od zaworu podciśnienia po prostu niczym się nie kończą, wiszą swobodnie. Jeden, grubszy powinien wchodzić do EGR, a drugi cieńszy? Ma on ok 10 cm długości ale w pobliżu nie ma niczego, żeby go wpiąć?

Moje pytanie: Gdzie ma wchodzić drugi wężyk od zaworu podciśnienia? Czy to, że on wisi swobodnie może mieć związek z check przy wyższych prędkościach i przechodzeniem w tryb awaryjny? Dodam, że w mieście auto jeździ bardzo dobrze, nadzwyczaj dynamicznie, nie kopci.

Poniżej link z allegro na którym jest zawór i wężyk. Gdzie on ma wchodzić?

 

http://moto.allegro.pl/item480256524_zawor_egr_opel_corsa_combo_1_7_7_21903_38_897218.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . miałem podobną sytuacje w sobote tez powyzej 120 tryb awaryjny i zółta lampka. Miałem to juz kiedyś i wtedy spadł mi wezyk od podciśnienia teraz było podobnie spadł mi wezyk od EGR. Po załozeniu auto wróciło do swojej pracy. Tobie prawdopodobnie brakuje wezyka z łacznikiem który spadł ci za silnik i lezy pewnie na osłonie silnika.

 

[ Dodano: Pon Lis 24, 2008 23:35 ]

Chyba jakiś pech bo stało mi sie to własnie pod Łodzią, A ty widze że tam mieszkasz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten gruby idzie jak Zauważyłeś z erg do elektrozaworu natomiast od tego elektrozaworu idzie cienki węzyk do drugiego elektrozaworu (sterującego turbo) który widać bardzo dobrze od spodu samochodu (skoro ma 10cm to może się przerwał bo powinien mieć trochę więcej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję koledzy za informacje. W takim razie pozostaje pogrzebać od spodu w aucie i poszukać drugiego zaworu, no i kupić długi wężyk, bo te 10 cm, które zostało, to chyba nie starczy :(

Mam jeszcze pytanie, czy w silniku 1.7 DTI zawór EGR jest integralną częścią z kawałkiem kolektora, czy da się wyjąć tylko ten sam metalowy grzybek?

 

P.S. W okolicach Łodzi widać panują niesprzyjające warunki dla naszych Asterixów ???

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy w silniku 1.7 DTI zawór EGR jest integralną częścią z kawałkiem kolektora, czy da się wyjąć tylko ten sam metalowy grzybek?

Da sie go odkręcić, tylko dostęp jest dość ciężki bo trzeba zdjać sterownik silnika, swoją drogą chyba w kazdym da się go zdjać bo jakby sie ten trzepień zawiesił w erg to trzeba byłoby wymieniać cały kolektor, co jest bez sensu ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoją drogą chyba w kazdym da się go zdjać bo jakby sie ten trzepień zawiesił w erg to trzeba byłoby wymieniać cały kolektor, co jest bez sensu

Niestety ale nie w kazdym w golfie mam klape gaszaca razem z egrerm i w obudowie aluminiowej. Calosc jest czescia nie rozbieralna i wymieniania sie jako jeden element.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wężyki podłączone. Dziękuję Kolegom, którzy napisali gdzie mają one być wpięte. U mnie brakowało plastikowego trójnika, który łączy 3 wężyki ( jeden od pompy vacum, drugi od zaworu koło turbosprężarki, trzeci od elektrozaworu podciśnienia turbodoładowania ). W konsekwencji wężyki leżały na osłonie silnika a jeden zwisał swobodnie. Po podłączeniu samochód rospędza się bez problemu powyżej 120 km/h i nie pojawia się już Check.

Dodam, że końcówki węży były sparciałe i pokruszone. Wystarczy je skrócić lub po prostu wymienić na nowe ( w Łodzi na Puszkina 82 sprzedają wężyki zbrojone po 12zł/m - średnica wewnątrz to 3,2 mm )

 

P.S. co do zaworu EGR w 1.7 DTI, to na różnych aukcjach ten zawór jest sprzedawany łącznie z kolektorem, ale z drugiej strony ciężko byłoby go wyczyścić. Może w tym silniku wymienia się całość i tyle. Najprościej byłoby zapytać w ASO, ale ja omijam szerokim łukiem ASO po złych doświadczeniach z ASO VW :D

 

Pozdrawiam i dziękuję kolegom za zaangażowanie w temat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. co do zaworu EGR w 1.7 DTI, to na różnych aukcjach ten zawór jest sprzedawany łącznie z kolektorem, ale z drugiej strony ciężko byłoby go wyczyścić. Może w tym silniku wymienia się całość i tyle. Najprościej byłoby zapytać w ASO, ale ja omijam szerokim łukiem ASO po złych doświadczeniach z ASO VW :D

egr da się zdjąć, sam robiłem to 6 miesięcy temu, nie pamiętam już dobrze ale chyba to się podważało śrubokrętem a następnie należało rozruszać ten "trzepień" a potem go czymś przesmarować, tylko nie za duzo bo w szybkim czasie znowu ulegnie zanieczyszczeniu, tak wygląda po zdjęciu http://allegro.pl/item484393037_zawor_egr_opel_astra_ii_1_7_dti_2000r.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz Tasioo, podważyć. Na to nie wpadłem. Czy jak go zdjąłeś, to później bez problemu dał się założyć, czy może miał luz? Słyszałem od kogoś, że po wyjęciu i wyczyszczeniu nie pasował już tak ściśle jak przed całą operacją.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz Tasioo, podważyć. Na to nie wpadłem. Czy jak go zdjąłeś, to później bez problemu dał się założyć, czy może miał luz? Słyszałem od kogoś, że po wyjęciu i wyczyszczeniu nie pasował już tak ściśle jak przed całą operacją.

Sprawdziłem go dzisiaj i nie ma żadnych luzów i zabrudzeń przy łączeniu czyli wszystko jest ok, pamiętam, że najdłużej trwał demontaż sterownika silnika aby się do niego dostać a samo wymontowanie egr nie było problemem bo nawet nie pamiętam jak to zrobiłem :D

 

A mam pytanie w sprawie tych elektrozaworów, bo chyba sam wymienie te przewody na zbrojone, 2 m przewodu wystarczą na wszystko?, a te grubsze przewody jaka maja średnice?.

 

Bo mamy tak jeden elektrozawór przy egr, od niego idzie wężyk do drugiego elektrozaworu przy pompie wtryskowej (pomiędzy nimi jest trójnik?, do czego on się rozgałęzia bo u mnie chyba jest z jednej strony ma zaślepkę), potem jak idzie ten wężyk od tego elektrozaworu przy pompie, jak pamiętam pod spodem do zaworu przy turbinie?

 

Ale one wszystkie są sterowane prze pompe vacum i wszystkie są ze soba połączone, wiec od pompy vacum gdzie najpierw idzie wężyk?

 

wiem, ze moge to sobie sam sprawdzić ale wole iśc juz na gotowe bo trochę zimno :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności