Skocz do zawartości

- - - - -

Zerwany gwint w podłużnicy!!!Pomocy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 30 listopad 2008 - 22:48

Cze wszystkim. Przy wymianie wahacza u astry mk3 (w moim przypadku to vauxall( zerwał mi si gwint w podłużnicy (w środku) czy jak to się tam nazywa. Dokręciłem śrubę tyle ile się dało i jeździłem tak. Stukało rzecz jasna, zwłaszcza przy hamowaniu bo był luz. Niestety, wiedziałem że to jest na krótką metę i śruba szczeliła. Nie ma jej wogóle, ewentualnie połowa dostała w środku. Czy jest szansa to naprawić? Proszę pomóżcie. Mnie przychodzi na myśl - gwintowanie - czyli nowy gwint w podłużnicy i w wahaczu bo nic innego nie można chyba zrobić. Proszę poradzcie coś ale miejcie na uwadze to, że nie mam warunków do naprawy. Warsztaty w Wielkiej Brytanii się tego nie podejmują, bo nie potrafią lub naprawa przewyższa wartość samochodu.

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   DAROMV6

DAROMV6
  • Zasłużony
  • 7876 postów
  • LokalizacjaBolesławiec
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:teraz x20xev awtomat
  • Nadwozie:amerykanckie
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 01 grudzień 2008 - 00:47

Napisałbyś, że chodzi o Astrę F :] Jeśli całkiem poleciał gwint to i prze-gwintowanie chyba nie wypali w sankach większa śruba wejdzie i chyba rozwiercać nie trzeba ale w tulei już może być problem Najrozsądniej wypadało chyba dostać się od góry
  • 0

#3 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 01 grudzień 2008 - 01:00

czyli krótko mówiąc po samochodzie.Bo skoro Przegwintowanie chyba nie wypali, a od góry praktycznie w warunkach przydomowych nie ma możliwości dojścia. No niestety nie pocieszyłeś mnie.

#4 OFFLINE   zibi

zibi
  • Zasłużony
  • 3406 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z17DTH
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 01 grudzień 2008 - 06:10

praktycznie w warunkach przydomowych nie ma możliwości dojścia.

jest szansa,trzeba ostrym przecinakiem naciać blachę ,odgiąć,wstawić srubę i zakonserwowac .Robiłem to w astrzeG.
Kanał i godzinka roboty
  • 0

#5 OFFLINE   DAROMV6

DAROMV6
  • Zasłużony
  • 7876 postów
  • LokalizacjaBolesławiec
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:teraz x20xev awtomat
  • Nadwozie:amerykanckie
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 01 grudzień 2008 - 09:22

Tak jak powiedział zibi, szansa jest i warto spróbować :]
W różnych modelach zdarzają się podobne sytuacje (puszcza nakrętka) i nie idzie odkręcić śruby, a w sposób "przez okienko" można to zregenerować
  • 0

#6 OFFLINE   pawelnrg

pawelnrg
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Inna marka:Vauxhall Astra mk3
  • Silnik:TC4EE1, 1686 cm³
  • Nadwozie:kombi

Napisano 10 styczeń 2017 - 20:18

robię wykopaliska ale sam właśnie trafiłem że jest zestaw naprawczy dla zainteresowanych  to numer 3 ale jak się to wsadza w ramę bo nie umie dojść :?:1.jpg

190496273302009CROSSMEMBER,ASSY.,FRONT AXLE1  

290343607302891INSERT,THREADED,M12 X 1.5 X 18 MM,CROSSMEMBER TO UNDERBODY1  

390305069402880INSERT,THREADED,M14 X 1.5 X 20 MM,CROSSMEMBER TO UNDERBODY1  

4110916312000608SCREW,HEX.HD.,M12 X 27,CROSSMEMBER TO UNDERBODY (NLS.- USE 11091633 20 00 981)2  

4110916332000981SCREW,HEX.HD.,M12 X 27,CROSSMEMBER TO UNDERBODY2  

5110916412000609SCREW,HEX.HD.,M12 X 90,CONTROL ARM TO CROSSMEMBER (NLS.- USE 11091643 20 00 982)2  

5110916432000982SCREW,HEX.HD.,M12 X 90,FRONT SUSPENSION ARM TO UNDERBODY2  

690304130302914SCREW,HEX.HD.,M14 X 91,CROSSMEMBER TO UNDERBODY2  

790344703302915WASHER2  

890468617302926NUT,CAGED,M12 X 1.5,CROSSMEMBER TO UNDERBODY0  


Użytkownik pawelnrg edytował ten post 10 styczeń 2017 - 20:21

  • 0

#7 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 6615 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 styczeń 2017 - 20:21


  • 1

#8 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 20402 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 10 styczeń 2017 - 20:24

testowalem juz kilka razy i dziala ;)
  • 0

#9 OFFLINE   pawelnrg

pawelnrg
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Inna marka:Vauxhall Astra mk3
  • Silnik:TC4EE1, 1686 cm³
  • Nadwozie:kombi

Napisano 10 styczeń 2017 - 20:37

na filmiku gość naprawia gwint w aluminium!!!!  a w zawieszeniu gwint ma skok 1.25, twardość 10.8 czy coś takiego... 


  • 0

#10 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 20402 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 10 styczeń 2017 - 20:48

no i ??
wkrecasz sprezyne ze stali a nie z aluminium
sa rozne rozmiary sprezyn i gwintownikow
jak widac na filmie sa cale zestawy
te co zapodales wkreca sie w bude
sruba przechodzi przez sanki
  • 0





Podobne tematy: Collapse