Skocz do zawartości

jak wzmocnic silnik 2.0 8V


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ten jest od c20ne.

Sam kolektor nie pasuje do głowicy c20ne, trzeba zakładać go razem z głowica 18E.

Chyba, że pobawisz się w dorabianie flanszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Koledzy a co to jest "flansza" ? Przyznam że troche grzebie w samochodach ale tych wszystkich nazw i oznaczeń silników to za bardzo nie znam:-(.

Czy głowica od 1.8 pasuje bez problemu do 2.0 czy trzeba stosować jakieś przeróbki znowu?

Moge zainwestować i kupić głowice od 1.8 no i nawet wałek od 1.6 tak jak pisaliście żeby sie silnik troche lepiej zbierał ale czy to wszyskie związane z tym wydatki czy mnóstwo innych rzeczy będzie trzeba jeszcze przerobić czy dokupić bo nie bedą pasowac do tej dłowicy od 1.8?? Pytam o takie szczególy ponieważ zawsze łatwo sie pisze ale jak przychodzi do zrobienia czy złożenia to się okazuje że wszystko sie wydłuża bo zachodzą nieoczekiwane wydatki i niespodzianki :drunk: . Będe wdzięczny jak ktoś mi to DOKŁADNIE opisze.To jest proste dla kogoś co wie o co chodzi ale jak ktoś pierwszy raz sie w to bawi to prawie jak magia. Pozdro :drunk: i Szczęśliwego Roku :drunk: dla Wszystkich :drunk::D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

flansza - to np ten płaski element (blacha) kolektora, którą przykręcasz do głowicy

i do którego np przy kolektorze rurowym dospawane są rury

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze sprawa.

Chodzi o czujnik położenia przepustnicy.

Mój pasował, bo w motronicu 4.1 był taki sam, jak w 18E.

U ciebie w cali może być potencjometr i to może nie pasowac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glowica od 18E bedzie pasowac , ja37 splanowal o jakies 7 - 8 mm , zeby jeszcze bardziej doprezyc silnik , z kolei walek 18E 1.6SH jest ostrzejszy i ma dluzsze katy otwarcia zaworow , i trzeba wywiercic w nim otwor na palec rozdzielacza , ja37 na 2.0 8v wyciagnal ponad 150 KM co uwazam za swietny wynik , ja sie teraz przymierzam do podobnej operacji , aczkolwiek mierze jeszcze wyzej bo mam zamiar wstawic ... cos niespodziewanego :D co z tego wyjdzie zobaczymy :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,7 mm, a nie 7-8 :D

 

Z otworami w wałku też nie trzeba walczyć.

Nie każdy zakład dobrze je zrobi, ja miałem krzywo i zawsze mi ciekło olejem.

Ale wymysliłem inny sposób.

Kupić aparat zapłonowy z c20xe i obywamy się bez wiercenia.

Aparat pasuje plug&play.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A wyjaśni mi ktoś co znaczą te wszystkie oznaczenia silników typu 18E itd?

 

[ Dodano: Pią Sty 02, 2009 22:51 ]

Podsumowując to wszystko to mam kupić Głowice od 1,8 na pełnym wtrysku,wałek rozrządu od 1,6 tylko pełny czy punktowy? Kolektor wydechowy musze przerobić.A gdybym założył ten od tej głowicy 1.8,jest sens? A ssący mogę założyć od mojej Cali czy od tej 1.8 ma być? Dalej chyba miał być zapłon o ile się nie myle od 2.0 16v? Jeżeli dobrze myślę to czy on będzie dobrze współpracował z komputerem czy trzeba jakiś program wgrywać? Co z przepustnicą,czy moja będzie pasować czy musze mieć inna i od czego? Poza tym co z zaworami,czy zostaja te co w głowicy 1.8 czy coś innego? Co z tymi wszystkimi czujnikami różnymi czy to wszystko będzie pasować czy czeka wiele przeróbek?

Chciałbym żeby ktoś mi to wszystko poskładał w jedną całość i dobrze wytłumaczył ponieważ nie jestem mechanikiem i nie znam sie tak jak wy na tym wszystkim a nie chcaiłbym,żeby było tak że kipe dużo części i strace sporo kasy a na końcu się okaże że nie założe żadnej z tych części ponieważ czegoś mi zabraknie:-(.

Mam już na oku głowice od 1.8 na pełnym wtrysku ale nie wiem czy to właśnie ta:-(

 

[ Dodano: Pią Sty 02, 2009 23:02 ]

Widziałem tą Corse ja37 po zlocie w Koronowie jak już jechali praktycznie do domu.Byłem czarną Astrą Gsi 2.0 ja37 zapytał czy chce się z nim ścigać ale powiedział mi że ma silnik 1.4 no i troche mi sie śmiać zachciało:-) dopiero póżniej otworzył maske:-( i już do śmiechu mi nie było z moimi 115 kucykami;-).

Teraz mam Calibre i wydaje mi się że Gsi szła troche lepiej.Co prawda Gsi miała 15 alu a Cali ma 17 no ale przecież to nie przeszkadza żeby nie dała rady:-) skoro Corsa dała taki rezultat:-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra jest lżejsza, wiec masz wyjaśnienie.

 

16SH to był gaźnik :roll:

18E najbardziej był rozpowszechniony w asconach C.

A założyć musisz całą górę od 18E, twój kolektor nie będzie pasował, są inaczej ułozone kanały w głowicy.

Kolektor wydechowy najlepiej 4-2-1, jak na razie nie masz, to może być twój.

Pamiętaj, że z kolektorem ssącym musisz dostać w komplecie uchwyty na wtryski.

O zapłon się nie martw, po prostu zakładasz i ma działać.

Czujniki zostają twoje.

Jedyny kłopot możesz mieć z czujnikiem położenia przepustnicy.

Mi pasował, bo miałem motor z omegi, a oma miała taki sam, jak 18E.

Aha, jeszcze trzeba wymyślić dolot z odczepem na krokowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności