Skocz do zawartości

Rozrząd w Kadet 1.6D


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Bradley, kolega lukasnarloch1, kilka postów wcześniej pisał, że wymienił wszystkie świece na nowe....... :/:/

Ja kiedys tez :/ A okazalo sie, ze padly po krotkim czasie, chyba jedna sie ostala.

 

W zimie zapalam z wyciagnieta wajcha (przyspieszacz kata wtrysku) i jak byly kryzysy zimna to chechlal, chechlal z wcisnietym gazem do podlogi, ale zapalil. A, ze to cudowny silnik, ze jak zapali to pojedzie, to pojechal :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość lukasnarloch1

Mam pewne wątpliwości co do wymiany paska rozrządu. Otóż okazuje się bez poprzedniego wymontowania niesposób dobrze ocenić jaki pasek jest prawidłowy. Są paski o liczbie zębów 146 i 147. Podejrzewam, że jak założę nieprawidłowy to rozwalę silnik ale z drugiej strony nurtuje mnie pytanie dlaczego w tabelach części nie ma rozróżnienia liczby zębów i oba paski rzekomo pasują do tych samych roczników aut i tych samych pojemności silników. Może ktoś z Was wie coś na ten temat?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość lukasnarloch1

Jakiś czas temu, niesczęśliwie pękł mi pasek rozrządu, pękło 5 dźwigienek zaworowych. Założyłem nowe, wyczyściłem popychacze. Jak to w 1.6D, jako, że były montowane paski ze 146 i 147 zębami, policzyłem zęby na starym pasku. Miał ich 147. Kupiłem nowy paseczek, ustawiłem koła na znaki, poblokowałem, założyłem, naciągnąłem i co? Znak na kole zamachowym mija się z iglicą o 2cm, po odpaleniu stukają zawory. Próbowałem wszystkiego, przekładać zęby w prawo, lewo, było jeszcze gorzej. Sprawdziłem znaki ustawcze, na wale korbowym po prawej i lewej stronie się zgadzają, na wałku rozrządu też nic się nie przestawiło (znak od strony pompy próżniowej i koła pasowego się zgadzają. Na pompie wtryskowej również koło się nie przestawiło, bo byłoby na nim widać ślady przesunięcia. Po założeniu paska ze 146 zębami wszystkie znaki idealnie się zgrały i silnik chodzi jak zegarek, nic nie stuka, nie puka.

 

Czy orientuje się ktoś może co daje ta różnica 1 zęba w paskach do tego silnika? Dlaczego przy poprzedniej wymianie wszystko dało się ustawić na znaki w przypadku paska 147 zębów, a teraz nie idzie? Czy może to zależeć od innego profila zęba? Jakie są skutki kiedy założy się nieodpowiedni pasek? (146, na którym znaki się idealnie zgrywają zamiast 147, który był poprzednio)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności