Skocz do zawartości

- - - - -

Rozrząd w Kadet 1.6D


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Bradley

Bradley
  • Forumowicz
  • 317 postów

Napisano 28 grudzień 2008 - 23:27

Bradley, kolega lukasnarloch1, kilka postów wcześniej pisał, że wymienił wszystkie świece na nowe....... :/ :/

Ja kiedys tez :/ A okazalo sie, ze padly po krotkim czasie, chyba jedna sie ostala.

W zimie zapalam z wyciagnieta wajcha (przyspieszacz kata wtrysku) i jak byly kryzysy zimna to chechlal, chechlal z wcisnietym gazem do podlogi, ale zapalil. A, ze to cudowny silnik, ze jak zapali to pojedzie, to pojechal :)

  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   lukasnarloch1

lukasnarloch1
  • Forumowicz
  • 153 postów

Napisano 02 listopad 2012 - 17:33

Mam pewne wątpliwości co do wymiany paska rozrządu. Otóż okazuje się bez poprzedniego wymontowania niesposób dobrze ocenić jaki pasek jest prawidłowy. Są paski o liczbie zębów 146 i 147. Podejrzewam, że jak założę nieprawidłowy to rozwalę silnik ale z drugiej strony nurtuje mnie pytanie dlaczego w tabelach części nie ma rozróżnienia liczby zębów i oba paski rzekomo pasują do tych samych roczników aut i tych samych pojemności silników. Może ktoś z Was wie coś na ten temat?
  • 0

#23 OFFLINE   lukasnarloch1

lukasnarloch1
  • Forumowicz
  • 153 postów

Napisano 03 maj 2014 - 11:37

Jakiś czas temu, niesczęśliwie pękł mi pasek rozrządu, pękło 5 dźwigienek zaworowych. Założyłem nowe, wyczyściłem popychacze. Jak to w 1.6D, jako, że były montowane paski ze 146 i 147 zębami, policzyłem zęby na starym pasku. Miał ich 147. Kupiłem nowy paseczek, ustawiłem koła na znaki, poblokowałem, założyłem, naciągnąłem i co? Znak na kole zamachowym mija się z iglicą o 2cm, po odpaleniu stukają zawory. Próbowałem wszystkiego, przekładać zęby w prawo, lewo, było jeszcze gorzej. Sprawdziłem znaki ustawcze, na wale korbowym po prawej i lewej stronie się zgadzają, na wałku rozrządu też nic się nie przestawiło (znak od strony pompy próżniowej i koła pasowego się zgadzają. Na pompie wtryskowej również koło się nie przestawiło, bo byłoby na nim widać ślady przesunięcia. Po założeniu paska ze 146 zębami wszystkie znaki idealnie się zgrały i silnik chodzi jak zegarek, nic nie stuka, nie puka.

 

Czy orientuje się ktoś może co daje ta różnica 1 zęba w paskach do tego silnika? Dlaczego przy poprzedniej wymianie wszystko dało się ustawić na znaki w przypadku paska 147 zębów, a teraz nie idzie? Czy może to zależeć od innego profila zęba? Jakie są skutki kiedy założy się nieodpowiedni pasek? (146, na którym znaki się idealnie zgrywają zamiast 147, który był poprzednio)



  • 0





Podobne tematy: Collapse