Skocz do zawartości

- - - - -

czy ktoś z was czyścił zawór EGR 1.7 CDTI


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   mones66

mones66
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 czerwiec 2015 - 21:28

Dzięki kolego podpinałem dwa razy i nic się nie zmieniło prócz portfela.


  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   irek711

irek711
  • Forumowicz
  • 221 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 DTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 czerwiec 2015 - 11:13

U mnie podpięcie pod tester nie pokazało błędów . Sterownik przeglądnięty , zimnych lutów brak. Jakieś sugestie ?


  • 0

#13 OFFLINE   grzes08

grzes08
  • Forumowicz
  • 1740 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:A 1.7 DTS 130 KM
  • Nadwozie:Van
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 czerwiec 2015 - 18:39

Jeżeli masz alternator z wolnobieżką .. to wymiana koła alternatora. Jeżeli nie .. to musze się zastanowić. Jezeli nie wiesz to zrób zdjęcie i wyślij lub wrzuć tutaj ..  wtedy powiem Ci jakie masz. Nie pamiętam jakie były montowane w Merivie A na tych silnikach. 


  • 0

#14 OFFLINE   irek711

irek711
  • Forumowicz
  • 221 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 DTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 czerwiec 2015 - 20:40

Chodzi o koło pasowe ? Wielorowkowe na stałe. Kiedyś miałem problem z altkiem . Pulsowały światła i zdarzały się przymulenia przy ruszaniu . Po wymianie na regenerowany było lepiej . Teraz światła nie pulsują ale z obrotami gorzej . Przy zwiększeniu obciążenia (np. ogrzewanie szyby ) wolne obroty się wyrównują . Czkawka pomiędzy 1000 a 1200 obr. się zdarza . Zawiozłem stary altek do sprawdzenia. Na maszynie wszystko w normie Przy różnych obrotach i obciążeniu wahania napięcia o 0,1 V.


  • 0

#15 OFFLINE   grzes08

grzes08
  • Forumowicz
  • 1740 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:A 1.7 DTS 130 KM
  • Nadwozie:Van
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 czerwiec 2015 - 20:47

tak oczywiście że pasowe :) .. a zawsze tak było? zawsze miałeś na stałe? czy alternator, który założyłeś ma stałe a ten ściągniety miałeś z tzw. wolnobieżką ..??


  • 0

#16 OFFLINE   rostex

rostex
  • Forumowicz
  • 577 postów
  • Model:Nie Opel

Napisano 22 czerwiec 2015 - 07:27

1.7 DTI nie miały sprzęgiełka na alternatorze.


  • 0

#17 OFFLINE   grzes08

grzes08
  • Forumowicz
  • 1740 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:A 1.7 DTS 130 KM
  • Nadwozie:Van
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 czerwiec 2015 - 11:09

Y17DTI na Astrach 2 miały na pewno (tak na 99%) .. ale nie pamiętam jak było na Merivach i Corsach .. niestety człowiek już nie pamieta jak to było .. no ale jezeli jesteście pewni, że sprzęgiełka na kołach alternatora na Merivach Y17DTI nie było to nie ten trop ..


  • 0

#18 OFFLINE   irek711

irek711
  • Forumowicz
  • 221 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 DTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 28 grudzień 2016 - 20:31

Dziś korzystając z wolnego, przy okazji wymiany oleju i uszczelnień w pokrywie zaworów postanowiłem zabrać się za EGR. Brakło mi chęci żeby go wymontować i wyczyścić więc go zaślepiłem . Moje wrażenia są takie że silnik pracuje bardziej miękko i lepiej się zbiera . Za bardzo nie miałem jak przetestować bo ślisko było. Zobaczę jak będzie na dłuższą metę.

Użytkownik irek711 edytował ten post 28 grudzień 2016 - 20:32

  • 0





Podobne tematy: Collapse