Skocz do zawartości

Co się psuje w przednim zawieszeniu w Merivie?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Mam taki problem mianowicie gdy skręcę kierownicę w prawo na maxa to przy prostowaniu słyszę stuki. Mechanik powiedział że końcówka sie kończy (przy wymianie opon), lecz ja nie za bardzo wiem o którą mu chodziło ???

Czy to może być łącznik stabilizatora czy raczej końcówka drązka kierowniczego (jakiej firmy najlepiej kupić?).

Muszę to raczej wymienić, bo trochę się boję jeżdzić a u nas w mieście dziura na dziurze i to właśnie prawa strona jest narażona najbardziej. Jeśli bym wymienił to czy to się wymienia parami tak jak dajmy na to amortyzatory.

Moze ktoś robił ostatnio zawieszenie i by się wypowiedział na co szczegolnie zwrócić uwagę co ulega zniszczeniu.

Swoja drogą dodam że jazda i tak jest mało komfortowa przez sztywne zawieszenie to jeszcze doszły te stuki odczuwalane tylko na zakretach i dziurawej drodze.

W sumie nic dziwnego auto wazy 1,5 tony + 2 ludzi z przodu, że zawieszenie siada ale to że letnie opony z przodu miałem łyse:

2,5mm to szok ;)

a z tyłu 6,5 mm po 2 latach i 30 tyś. przebiegu w tym czasie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może indeks nośności był za niski??małokto zwraca na to uwage,meriva jest dosyć wąska i wysoka wiec ja mocno do przodu ciśnie przy chamowaniu

co do stukania do duzo tego jest co może stukać ,umnie stuk i nikt nie wie co wszystko wymienione i luzu brak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Co do opon to masz całkowitą rację miałem index 84 i niestety w Merivach CDTI to porażka totalna z przodu musi być 88!

...ale nie o to pytałem, chodzi mi co tam wymienić w zawieszeniu żeby mi nic nie pukało na zakretach i dziurach ;) czy to pada końcówka drążka kierowniczego czy łącznik stabilizatora ???

p.s. Auto jest bardzo sztywne i dlatego te stuki są takie uciążliwe, próbowałem obniżyć ciśnienie(o ok. 0.3bara) w oponach żeby poprawić komfort jazdy lecz to nic nie daje dalej jest twarde i podskakuje na nierównościach poprzecznych a koła przednie wyglądały jak papucie, aby wyglądały dobrze daję cisnienie ok.2.7.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mam taki problem mianowicie gdy skręcę kierownice w prawo na maxa to przy prostowaniu słyszę stuki

Według mnie objawy wskazują na końcówkę drążka kierowniczego, co to przedniego zawieszenia to przejęcie go z Corsy do tak ciężkiego auta nie było najlepszym pomysłem dobrze, że chociaż tył jest z Astry II/ Zafiry, po wymianie drążka kierowniczego należałoby sprawdzić i ewentualnie ustawić zbieżność

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

bolojang

 

najprawdopodobniej to wlasnie sworzeń wahacza. Miałem ten sam problem (też prawa strona - stuki podczas krecenia kierownica na postoju). Wymieniłem go i stuki ustały. Tyle że ja jeszcze musialem wymienic obie tuleje wahacza bo juz miały straszne luzy. jak bedziesz wymienial to zobacz czy tez nie są wybite jak tak to odrazu wymień. Co do marki to nie pamietam ale poszedłem do sklepu motoryzacyjnego i powiedzialem że chcę sworzeń no i gościu dał lepszy egzemplarz (koszt to jakieś 60 zł) W zestawie były odrazu śruby do skręcenia. A wymiana nie jest zbyt trudna :beer:. Pozdrawiam

 

łącznik stabilizatora też wymieniałem ale on tylko stuka na dziurach na postoju nie ma znaczenia. Musisz wjecha gdzies na kanał i porusza nim jak chodzi znaczy ze tez do wymiany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

Czy ktoś stosował zamiennik łącznika stabilizatora firmy Topran HANS PRIES, maja tylko takie w dobrej cenie u mnie w sklepie. Poza tym mechanik powiedział że ta część pada na naszych drogach często więc nie ma co przepłacać.

Czy wziąć lepsze z alle.ro Febi albo TRW.

Czy samemu w garażu da radę wymienić bezproblemowo czy są jakies triki potrzebne?

Będę wymieniał tylko z jednej strony czy lepiej dwa od razu ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Jeśli padły dwa to obydwa

Ano, HANS PRIES jak i inne azjatyckie badziewia podają często ;)

Dobre kup, a spokój na pewno będziesz miał na dłużej

Zalecane dobre firmy - elementów zawieszeń były niejednokrotnie podawane na forum przeze mnie również - poszperaj trochę ;)

Powinieneś raczej dać radę sam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

yaro918

ile dałeś za wymianę sworznia (czy stary był na nity) i tych gumowych tulei wahacza, ja muszę wszystko wymienić co ma gumowe elementy bo coś mi strasznie skrzypi ostatnio.

Zrobię najpierw łączniki stabilizatora ... ale jak to nic nie da to pewnie zmuszony będę wymienić to co ty.

Końcówki drążków już zrobiłem bo były luzy i nic nie puka, stuka... ale te skrzypienie ;) dobija mnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

a nic nie dałem :mrgreen: sam wymieniałem. Co do kosztów tulei to razem wyszło mi coś koło 160 zł. (obie tuleje wahacza i sworzeń) tak na nity był sworzeń i tuleja jedna ta druga jest wciskana.

A co do wymiany łącznika stabilizatora to banalna sprawa. odkręcasz dwie śruby mocujące go (góra i dół) naciskasz i wyjmujesz. 5 minut roboty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności