Skocz do zawartości

- - - - -

Opel Calibra 2.0 16 V


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 23 grudzień 2006 - 11:11

Witam
Mam takie pytanko??
Mój brat kupił sobie Opelka Calibre z silnikiem 2.0 16 zaworowym
i bardzo dziwna sprawa z ABS.
Natomiast : Jak zapalisz autko kontrolka ABS gaśnie i wszystkom jest ok.
Można gazować silnikiem i nic sie nie dzieje. Poprastu nie świeci
Ale jak tylko ruszysz autem i przejedziesz gdzieś ok 20 metrów kontrolka ta zapala się i świeci cały czas podczas jazdy aż do zgaszenia silnika.
Może ktoś sie spotkał z takim czymś w Calibrze. A może to tak ma być??
Bo mi się wydaje że powinna zgasnąć i już się nie zaświecic.
Nadmieniam iż był tym autkiem na diagnostyce i nic nie wykazało. Diagnosta powiedział
żed wszystko z ABS jest ok.
Więc juz nic z tego nie rozumiemy. Bo skoro świeci to chyba coś nie tak.
Pozdrawiam i licze na pomoc

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zasłużony
  • 13390 postów
  • Lokalizacja
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 grudzień 2006 - 13:03

Nie ma różnych opon na osiach?
Chodzi mi o średnicę.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 23 grudzień 2006 - 13:22

Napewno nie ma żadnych błędów ??

Spróbuj sam zczytać błędy ABS-u. ABS działa mimo zapalonej kontrolki ??

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 23 grudzień 2006 - 14:18

Nie nie ma różnych opon.
A co do błędów to nie bardzo wiem jak się za to zabrać.

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zasłużony
  • 13390 postów
  • Lokalizacja
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 grudzień 2006 - 15:29

GrzECHO, ty masz ABS, jak się czyta błędy z ABS-u?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   GrzECHO

GrzECHO
  • Zasłużony
  • 2493 postów
  • LokalizacjaPuławy/IRL
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z19DT @155KM
  • Nadwozie:Sedan

Napisano 23 grudzień 2006 - 17:41

Rozróżnia się 3 rodzaje systemów ABS .

ABS 2S - bez możliwości wywołania kodów (system sterujący znajduje się koło fotela i drzwi kierowcy i nie posiada styków A i K w złączu diagnostycznym)

ABS 2E - z możliwością wywołania kodów. (system sterujący znajduje się koło fotela i drzwi kierowcy)

ABS 2EH - z możliwością wywołania kodów (system sterujący znajduje się w komorze silnika)

Aby wywołać kody, trzeba zewrzeć styki A i K w złączu diagnostycznym i następnie przekręcić kluczyk w stacyjce.

12-brak błędów
16-zawór elek/magn. przedn.lewego obwodu hamulca-uszkodz. zaworu
17-zawór elek/magn. przedn.prawego obwodu hamulca-uszkodz. zaworu
18-zawór elek/magn. tylnego obwodu hamulca-uszkodz. zaworu
19-przekaźnik zaworu-napięcie zasilania<5V w czasie>20ms
25-prędkość kół zębatych-nieodpowiednia ilość zębów /wymiar koła
35-przekaźnik pompy-uszkodzony przekaźnik/obwód przekaźnika
37-włacznik świateł STOP-uszkodzenie włącznika/w obwodzie włącznika
39-czujnik przedn. lewego koła-brak/słaby impuls z czujnika
41-czujnik przedn. lewego koła-uszkodz. czujnik/obwód czujnika
42-czujnik przedn. prawego koła-brak/słaby impuls z czujnika
43-czujnik przedn. prawego koła-uszkodz. czujnik/obwód czujnika
44-czujnik tyln. lewego koła-brak/słaby impuls z czujnika
45-czujnik tyln. lewego koła-uszkodz. czujnik/obwód czujnika
46-czujnik tyln. prawego koła-brak/słaby sygnał z czujnika
47-czujnik tyln. prawego koła-uszkodz. czujnik/obwód czujnika
48-zasilanie pojazdu-napięcie zasilania <9,4V
55-sterownik-uszkodzenie sterownika
56-linia transmisji danych-napięcie za niskie

Stachalem to z forum VU, w razie czego tu jest link: Klik, klik...


Ewentualnie opis zczytywania bledow ABS wraz ze zdjeciami: Ściągnij...
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 23 grudzień 2006 - 21:57

Jest dokładnie tak jak opisał GrzECHO.

@Kris_2008 - jeśli chcesz zczytać kody to złącze diagnostyczne jest pod maską przy kielichu od strony kierowcy. Wtyczka jest wpięta pionowo. Jak ją wyciągnisz to przeczyść jej góre - od strony kabelków. Tam znajduje się opis poszczególnych pinów - "A", "B", "C" itd. Musisz mieć kawałek drucika i wpiąć w piny A i K. Potem przekręcić zapłon - 2-ga pozycja kluczyka. Zacznie mrugać kontrolka od ABS. Najpierw będzie mrugała dziesiątki, potem jedności. Przykładowo - najpierw mrugnie 2 razy, potem 6, to oznacza błąd 26. Takie oplowskie bling bling :roll:

Pozdrawiam!:roll:

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 24 grudzień 2006 - 12:37

Ok dzięki
Zaraz po świętach się zabierzemy z bratem za to
Jak coś to napisze.
Pozdrawiam

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zasłużony
  • 13390 postów
  • Lokalizacja
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 grudzień 2006 - 22:00

Wiedziałem, że na GrzECHA można liczyć :mrgreen: Dzięki GrzECHO.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 20 marzec 2008 - 18:36

Witam! A Czy w astrze g tak samo mozna zdiagnozowac abs??


Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post