Skocz do zawartości

* * * * - 1 głosy

Kontrola trakcji


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 21 luty 2009 - 11:54

Witam serdecznie was po raz kolejny. Moja merivka dłuższy czas działała bez zastrzeżeń. Nie to ze się zepsuła, działa bardzo ładnie w mrozy (-20) odpalała super. Tylko pojawił się problem z zapalającymi się kontrolkami od kontroli trakcji i co za tym idzie zapala się tez kontrolka od serwisu. Najgorsze jest to ze po wyłączeniu samochodu i odpaleniu go raz jeszcze kontrolki gasną. Byłem w warsztacie gdzie mają kompa do opla (do serwisu nigdy nie pojadę) i żadne błędy się nie zapisały. Gdyby kontrolki się paliły cały czas to pewnie można by było zdiagnozować co się dzieje. Pisze to gdyż może ktoś z was miał taki problem w swojej merivie lub jakimś innym opelku to proszę o info. Będę wdzięczny.

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   gawon

gawon
  • Forumowicz
  • 265 postów

Napisano 22 luty 2009 - 11:34

może głupie pytanie ale jak wygląda u Ciebie kontrolka od trakcji??
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   silvo44

silvo44

    instruktor

  • Moderator
  • 3802 postów
  • LokalizacjaOlkusz/młp
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z18XER
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 luty 2009 - 11:47

Moja merivka

.... fajna furka, a wstydzisz się jej :drunk: :drunk: wpisz coś do profilu...

żadne błędy się nie zapisały

... zapiszą się jeśli zaświeci się check ....

jak wygląda u Ciebie kontrolka od trakcji??

... chociaż nie mam merivki też mnie to ciekawi...fotka wskazana... Pozdro... :drunk:

[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 11:53 ]

Moja merivka

.... fajna furka, a wstydzisz się jej :drunk: :drunk: wpisz coś do profilu...

żadne błędy się nie zapisały

... zapiszą się jeśli zaświeci się check ....

jak wygląda u Ciebie kontrolka od trakcji??

... chociaż nie mam merivki też mnie to ciekawi...fotka wskazana... Pozdro... :drunk:

http://forum.mitsuma...pic.php?t=28051 - dobre co :beer: :beer:
http://forum.auto.co...c38bb8563fa6dc1
http://forum.opel24....pic.php?t=12883 ...

P.S. Coś sie dzieje z forum, bo zdublowało post...
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 23 luty 2009 - 12:32

Fotka nie jest z merivki ale z innego samochodu.
Taka kontrolka zapala sie na desce rozdzielczej po prawej stronie
http://www.fotosik.p...707db0309f.html

[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 11:41 ]
Jeżeli uważasz silvo44 ze meriva to fajna fura to sprzedam Ci ja za dobre pieniądze. Sprowadziłem ja dwa lata temu z Niemiec. Ma oryginalny przebieg bez wypadkowa itd. Jak poczytasz moje posty to się wszystkiego dowiesz jakie miałem z nią problemy. Silvo44 check się zapala ale po jakim czasie gaśnie. Jak się wyłączy silnik i potem ponownie uruchamia to żadnego śladu po błędach. Dlatego was pytam co się może dziać.

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 24 luty 2009 - 14:05

Witam wszystkich forumowiczów i ciebie też. Ja też w swojej merivie silnik 1.7 cdti rocznik 2004r tez mam podobny problem kontrolka trakcji zapala się wtedy gdy silnik osiągnie temperaturę ok 85-90 stopni czyli jak już się dobrze rozgrzeje i wtedy na wyższych obrotach zapala się kontrolka check engine ale gdy obroty spadna to gaśnie, ale tc cały czas się świeci. W momencie zapalenia się dwóch naraz czuje lekki spadek mocy silnika, ale po wystygnięciu silnika nie zapala się już kontrolka tc ale zauważyłem że wtedy przed odpaleniem auta pali się już do momentu uruchomienia silnika kontrolka check engine( która gasła wcześniej po 2 sekundach).Następnie wszystko sie już powtarza od momentu nagrzania silnika. Sprawdzałem błędy metodą pedału gazu i hamulca i odczytałem kod błędu 0340-błąd czujnika położenia wałka rozrządu. I co z tym dalej zrobić nie mam pojęcia wykasowanie błędu nic nie pomaga pojawia się na nowo. Pozdrawiam

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   silvo44

silvo44

    instruktor

  • Moderator
  • 3802 postów
  • LokalizacjaOlkusz/młp
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z18XER
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 24 luty 2009 - 14:51

Jeżeli uważasz silvo44 ze meriva to fajna fura

... oczywiście - co nie oznacza, że chcę taką kupić - na razie musi starczyć moja eFcia... :)

check się zapala ale po jakim czasie gaśnie.

... jeśli zapala się kontrolka CHECK ENGINE to raczej nie bez powodu i zostawia po sobie ślad w postaci zapisanego błędu.... skoro nie odczytujesz żadnego to dziwne... to by pomogło w diagnozie...

wykasowanie błędu nic nie pomaga pojawia się na nowo.

... skasowanie błędu to doraźna ,,pomoc'' - nieraz wystarczy aby się dotoczyć do warsztatu - dopiero usunięcie usterki + kasacja błędu usuwa go z pamięci...

błąd czujnika położenia wałka rozrządu

... może padł i świruje... ale tego nie naprawimy ,,po drucikach'' -
może to cos pomoże...
http://www.auto-onli...k/czujniki.html
Pozdro... 8)
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 03 marzec 2009 - 19:50

Jutro postaram się wam napisać jakie błędy w tej mojej "kochanej" merivie pojawiły się po zapaleniu tych kontrolek. Moze pomożecie mi zdiagnozować co jest grane.

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 06:59 ]
Wczoraj znużony już świecącymi kontrolkami pojechałem podłączyć się pod kompa (ale nie do serwisu) aby zobaczyć co jest grane.
Wyskoczyły następujące błędy:
* ciśnienie doładowania (P1243)
* obwód ściśnienia barometrycznego:
- napięcie wysokie (P1105)
* obwód czujnika ciśnienia turbo (P0105)
Od mechanika dowiedziałem się ze może być to wszystko począwszy od nieszczelnego przewodu kończąc na uszkodzonej turbinie.
Jeżeli może mi ktoś z was pomoc co mam dalej robić to bardzo proszę o kontakt. Nie chce robić niepotrzebnych rzeczy i wydawać bez sensu pieniądze. Znając serwis będą chcieli wymienić turbinę na nowa.

e-mail: bartek-makowski@wp.pl
GG: 4136258, 9543088
tel. 606-940-405

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 04 marzec 2009 - 18:28

Witam wszystkich serdecznie Też ma problem z kontrolką TC w merivie 2004 1,7CDTI. Czasem zapala się od razu po zapłonie i nie gaśnie do końca jazdy jak również potrafi zapalić się trakcie jazdy i tak do końca. Wszystko zaczęło się po wymianie zaworu w pompie wysokiego ciśnienia (DEnso) aczkolwiek serwis twierdzi, ze to zbieg okoliczności. Byłem już u nich pare razy (wymienili czujnik ABS, który faktycznie padł bo nie miałem nawet wskazań na prędkościomierzu) i ich ostateczna diagnoza to, że padł moduł ABS (który kosztuje 3900zł). Czy ktoś mi może wyjaśnić co to jest dokładnie moduł ABS. Bo jak patrze na allegro to tam wystepuja tylko pompy ABS (sprzedawcy mówią, że to jest pompa z modułem) np: http://www.allegro.p..._pompa_abs.html Jeśli to jest właśnie to to jestem w stanie zaryzykować i kupić uzywaną cześć która wyniesie mnie ok. 400zł a nie 3900zł Być może Wy też macie wadliwy moduł a być może coś innego. Czekam na wieści Pozdrawiam

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 11 lipiec 2009 - 13:25

Witam ponownie wszystkich na forum po ok 5 miesiącach nieodzywania się. Jak pisałem 24 lutego miałem problem z zapalającą się po nagrzaniu silnika kontrolką TC. Czytając błędy za pomocą wciśniętego pedału gazu i sprzęgła wykazało mi kod 0340-błędny sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu.Problem zniknął po wymianie paska rozrządu (przejechane na oryginale 87000 km)ale nie wiem czy sama wymiana zlikwidowała problem bo mechanik w czasie wymiany zauważył, że na metalowym kole z którego impulsy zbiera czujnik wałka rozrządu jedna z blaszek jest odchylona inaczej niż dwie pozostałe . Na swoją odpowiedzialność doprowadził ją przy użyciu kombinerek do poziomu i skręcił cały rozrząd. od tamtej pory przejechałem już ponad 1000km i kontrolka TC nie zapaliła się od tamtej pory ani razu.Stwierdzam więc cytując mechanika że "może pasek rozrządu był już za luźny albo pomogło wyprostowanie tej blaszki na kole od paska rozrządu" Od tamtej pory kilka razy sprawdzałem za pomocą wcześniej opisanej metody czy nie ma innych błędów i nic nie wyskakuje czyli o.k.Pozdrawiam

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19687 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 lipiec 2009 - 22:53

Czytając błędy za pomocą wciśniętego pedału gazu i sprzęgła wykazało mi kod 0340-błędny sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu

w ten sposob nie sprawdza sie kodow TC i ABS
to sie da tylko komputerem diagnostycznym

mozliwe ze przy montazu poprawil kable przy przepustnicy (przez przypadek)
to ona jest powiazana z TC a nie rozrzad

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse