Skocz do zawartości

- - - - -

hamulce tył


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 05 marzec 2009 - 21:41

Witam po raz pierwszy na forum. Mam pytanie odnośnie budowy układu hamulcowego tylnej osi w Agili. Pewnego dnia zaczęło coś chrupać w tylnym kole. Mam nadzieję że to nie łożysko, także narazie obstawiam, że to któraś ze sprężynek przytrzymujących szczęki się "skończyła". W związku z tym mam pytanie: w jaki sposób ściąga się bęben hamulcowy? Czy jest on montowany na łożysku (trochę nie chce mi się w to wierzyć)? Czy jest osadzony na piaście (w jaki sposób? poprostu nałożony? czy jakoś przymocowany?)? Pozdrawiam. Sylwester

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   DAROMV6

DAROMV6
  • Zasłużony
  • 7541 postów
  • LokalizacjaBolesławiec
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:teraz x20xev awtomat
  • Nadwozie:amerykanckie
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 05 marzec 2009 - 23:47

bęben ma bodaj wprasowane łożysko (dwurzędowe) i z nim jest ściągany odkręca śrubę centralną/czopa uzupełnij swój profil o symbol silnika
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 06 marzec 2009 - 10:20

No to raczej nie mam szans chyba zrobić tego samemu na parkingu, trzeba będzie podjechać do jakiegoś warsztatu. Tylko w takim przypadku zastanawia mnie... czego trzymają się śruby do przykręcania kół. Wg wszelkich rysunków w internecie jakie widziałem to nie są one częścią bębna - w bębnie są dziury na nie. Nigdzie nie znalazłem też zewnętrznej średnicy łożyska, bo jeżeli by była równa wewnętrzej średnicy bębna, to wtedy też wszystko by było jasne. Tak sobie wymyśliłem, że jeżeli śruby jednak trzymają się bębna, to wystarczyłoby (bez odkręcania koła) odkręcić tą śrubę centralną i wtedy próbować ściągnąć koło razem z bębnem - przynajmniej byłoby za co złapać.

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   DAROMV6

DAROMV6
  • Zasłużony
  • 7541 postów
  • LokalizacjaBolesławiec
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:teraz x20xev awtomat
  • Nadwozie:amerykanckie
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 marzec 2009 - 15:00

tak, koło jest przykręcone do bębna, a w bębnie od wewn. strony (większa średnica 52mm) jest łożysko (zewn. śr. też 52mm) i zabezpieczone, które siedzi na czopie i od zewnętrznej jest nakrętka.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 24 marzec 2009 - 21:34

Bry.
No i chyba naprawione.
Dla potomności - jak to wygląda w rzeczywistości w środku:
Koło od wewnątrz z przykręconą zewnętrzną częścią bębna
http://triton.images...e=640&ysize=480
Wewnętrzna część bębna z wyciągniętą jedną szczęką i ułamaną sprężyną trzymającą szczęki.
http://triton.images...e=640&ysize=480
Jakby co, rada dla niewiedzących. Nie używa się hamulców jak nie ma co blokować tłoczków. Niewiedziałem - użyłem - tłoczek wyskoczył z cylinderka - wylało się kupę płynu hamulcowego - zafundowałem sobie odpowietrzanie.
Pozdrawiam.

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 25 marzec 2009 - 11:47

"Nie używa się hamulców jak nie ma co blokować tłoczków". Jak to rozumieć?

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   silvo44

silvo44

    instruktor

  • Moderator
  • 3802 postów
  • LokalizacjaOlkusz/młp
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z18XER
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 25 marzec 2009 - 12:06

"Nie używa się hamulców jak nie ma co blokować tłoczków".

Jak to rozumieć?

... to proste... nie naciska sie na pedał gdy masz ściągnięte szczęki.... wyskoczą ci tłoczki z cylinderka i jest dodatkowa robota...
... dla bezpieczeństwa zakłada się na cylinderek specjalną obejmę lub skręca mocnym drutem... Pozdro... ???

P.S. JASNE :? :D :|
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 25 marzec 2009 - 13:05

Dzięki wielkie a skoro juz tu jestem, to podpytam jaka awaria moze byc przyczyną głośnej pracy tylnego hamulca bębnowego. Po prostu slychac go jak się wdepnie pedal - taki charakterystyczny, niski dzwiek, zwlaszcza w czasie desczu lub sniegu, na sucho i po rozgrzewce mniej, czasem w ogole. Rozbierać ten hamulec, czy jak. Płyn jest oki.

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   silvo44

silvo44

    instruktor

  • Moderator
  • 3802 postów
  • LokalizacjaOlkusz/młp
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z18XER
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 25 marzec 2009 - 13:10

Rozbierać ten hamulec, czy jak.

... rozbierać... ??? :?
... inaczej nic sie nie dowiesz... Pozdro...
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 29 marzec 2009 - 20:44

Może poprostu okładziny na szczękach się "skończyły"? I trze sobie metal o metal.


Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse