Skocz do zawartości

prędkość obrotowa czy moment obrotowy ? jazda za grosze...


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

 

Która technika wg Was jest bardziej oszczędna dla beznyny :

1. Jazda na niskich prędkościach obrotowych - wachlowanie skrzynią biegów ( na styl diesla )

2. Jazda przy granicy najwyższego momentu obrotowego (silnik 1.4 8v ok. 2800 obrotów)

 

 

Wśród moich znajomych zdania są podzielone . Teoretycznie przy najwyższym momencie obrotowym silnik najmniej męczy się , z drugiej strony czy przy wysokich prędkościach obrotowych by silnik starego typu (gaźnik- monowtrysk) ciągle otrzymuję bogatszą mieszankę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lord_wiader

przy najwyższym momencie obrotowym silnik najmniej męczy się

Ma największą sprawność.

Jazda przy niskich obrotach też nie jest dobra, bo zazwyczaj mocniej się wciska pedał gazu żeby auto przyśpieszało "normalnie".

Osobiście uważam, żeby ruszyć dynamicznie (3-3,5tys obr) i szybciej wbić np. IV bieg przy 50km/h niż przyśpieszać wolniej i nie przekraczać magicznych 2tys obr/min).

 

Jest jeszcze coś takiego jak sprawność skrzyni biegów, oczywiście najmniejsza sprawność jest dla I biegu (największe przełożenie) a największa dla najwyższego biegu, w tym przypadku dla V biegu.

 

Myśląc łopatologicznie to lepiej nawet na tym I biegu wkręcić się do 3tys obr/min i skompensować starty sprawnością silnika i później szybko wrzucić II bieg, niż męczyć silnik na niskich obrotach gdzie sprawność silnika nie jest wysoka (znowu tak niska to też nie jest) i jeździć dłużej na wysokich biegach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Ostatnio próbowałem jeździć eko to spaliłem więcej niż jezde normalnie na 1 ruszam na 2 do 40km/h 3 60km/h 4 80km/h a potem 5 i do 140 ciągnie silnik 1.4 60kucy w sedanie i 7.0 w trasie spalanie w mieście ok 8.5 i nic tylko jeździć pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek 398

Styl ECO z silnikiem C14NZ? :drunk:

Jeśli jezdziesz gdzieś dalej "po trasie" w nocy- małe natężenie ruchu....

Proponuje:

Jak najszybciej osiągać prędkość "przelotową"- czyli gaz do dechy na poszczególnych biegach ??? 120km/h- piątka i tego się trzymać :drunk:

Wtedy "siłą pędu" podchodzisz pod wzniesienia i swobodnie wyprzedzasz co wolniejszych :drunk:

Silnik ten przy tej prędkości na piątce naprawdę "dobrze się czuje" :drunk:

A niby oszczędna jazda 80-90km/h i co rusz deptanie gazu na Vbiegu nie ma nic wspólnego ze stylem ECO gdy masz tylko 60KM i mały moment obrotowy. :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jazda ekonomiczna nie polega na szybkim, dynamicznym ruszaniu i wciskaniu na niskich biegach gazu do dechy (ze względu na duże podcisnienie w kolektorze ssącym silnik dostaje duże dawki paliwa, których nie jest w stanie wykorzystać przy niskich obrotach i część się marnuje). Przetestowana na nie jednym samochodzie jazda ekonomiczna polega na delikatnym i powolnym wciskaniu pedału gazu tj. ruszasz na jedynce, dwójka do np 40km/h ale powoli wciskana i tak dalej. w trasie prędkość trzymać 2800 obrotów/min ( to około 120km/h) i spalanie będzie mniejsze.

Polonez ( tzw smok) mojemu ojcu pali 7 litrów gazu przy takiej jezdzie w trasie a w miescie okolo 9. Ja kadettem jeżdząc podobnie (bardziej dynamiczne ruszanie) 7,5 l gazu/ 100km

Ostre deptanie na niższych biegach kończy się zawsze dużym zużyciem paliwa i oleju.

Kiedyś mówiło się że żeby nauczyś się ekonomicznej jazdy trzbea by było położyć na pedale gazu jajko i operować gazem tak aby go nei zgnieść:D :-)

Pozdrawiam i życzę małego spalania:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności