Skocz do zawartości

Kadett-Wymiana oleju. Na jaki ??


Gość xMASLAKx

Rekomendowane odpowiedzi

Gość xMASLAKx

Witam.

Odkupiłem kadecika od pewnego człowieka, który powiedział mi, że w silniku siedzi olej 15w40 "Castrol" ale czy to "Castrol" to nie jest w 100% pewien.

Nie chcę już inwestować gigantycznych środków pieniężnych w to autko i mam do kupienia olej LOTOS 15w40 za śmieszne pieniążki. Czy gdy bym wylał całkiem stary olej i wlał tego "Lotos'a" jakieś komplikacje mogą być? Bo jak mam płacić 100zł za "Castrol'a", a nie wiem czy autem po jeżdżę jeszcze dłużej niż miesiąc to mi się nie kalkuluje.

 

Zmieniłem tytuł/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam,

 

wymień stary olej, załóż nowy filtr i zalej nowym Lotosem 15W40. Problem byłby gdybyś zalał olejem syntetycznym, a tak to jest OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek 398

Oleje grupy Lotos nie są złymi olejami, ale mają jedną wielką wadę, albo zaletę jak kto woli- bardzo dobre właściwości myjące, lepsze niż nawet te oleje z górnej półki, wręcz płuczą silniki.

Jak i tak masz zamiar śmigać jeszcze tylko miesiąc, to po co wymieniać olej, dolej tego lotosa do stanu i po problemie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrola polecam, lotosa nie. jesli masz zamiar jezdzic to lej castrol. jak nie wiesz to dolej lotosem do stanu. ale jesli po tym dojdziesz do wniosku ze chcesz nim jezdzic zalej castrol.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wisniaplc

ja dodam tylko ze mineralne mozna mieszac bez problemu byly na ten temat prowadzone badania..... ale nigdy nie mieszaj syntetycznego z mineralnym......... ogolnie syntetyczny nie jest zalecany do starszych samochodow bo moze uklad rozszczelnic ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Przemoc86

Zgadzam się z poprzednikiem, obecnie większość olei o tych samych gęstościach są mieszalne ze sobą. Są również na ogół tych samych klas, lub bardzo zbliżonych dlatego nie powinny występować żadne problemy przy "dolewkach" np. Lotosu 15W-40 do Castrola o tej samej gęstości... :twisted:

 

Problemy mogą się zacząć przy mieszaniu olejów o różnych gęstościach np. półsyntetyk z mineralnym itp., lub zmianach olejów z większych gęstości na mniejsze np. kiedy zalany był już mineralny, a my chcemy zmienić na półsyntetyk :twisted: Może wtedy dochodzić do wymywania silnika (lub jak to się fachowo nazywa :twisted: ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, ja mam zupełnie inne zdanie. I nie daję wiary w jakieś mityczne rozszczelnienia. We wszystkich swoich autach przechodziłem na syntetyk i nigdy nic się nie stało. Tym bardziej, że nowoczesne oleje i nie ważne czy mineralne czy syntetyczne zawierają bardzo zbliżone dodatki myjące. Proszę też nie używać określenia rzadszy/gęściejszy w odniesieniu do oleju silnikowego. Rzadka czy gęsta to może być kupa :D Olej charakteryzuje się lepkością i płynięciem w funkcji temperatury. I tak olej 5W50 nie jest rzadszy od oleju 15W40 tylko ma większy zakres lepkości w zależności od temperatury. Tam gdzie 15W40 już nie płynie czyli ok -30 st, 5W50 zachowuje płynność (ważne przy zimny rozruchu w niskich temperaturach). Po przeciwnej stronie skali jest tak, że 15W40 może zrywać film olejowy przy temp powiedzmy 150 st a 5W50 spokojnie zachowuje jeszcze swoje parametry smarujące ze sporym zapasem. Jakie to ważne dla naszych silników często grzejących się np. w korkach nie muszę dodawać. Teraz powiem jak zrobiłem z olejem w moim kadziu; kupiłem go w październiku ub.r. zaraz wymieniłem olej na Mobil 10W40 przejechałem 2kkm i zrobiłem wymianę łącznie z płukaniem silnika odpowiednim preparatem (tu dopiero powinien się rozszczelnić, oczywiście w/g obiegowych opinii :D ) następnie zalałem Mobil 1 5W50 ostatnio zrobiłem kolejną wymianę oleju po 10kkm zalałem oczywiście Mobil 1 5W50, następna i kolejne wymiany będą po 15kkm. Polonezem Truckiem od nowości na gazie eksploatowanym na Mobilu 1 5W50 zrobiłem 350kkm bez remontu silnika, olej wymieniałem co 15kkm, ale zawory regulowałem czasem częściej niż co 10kkm. No dosyć wykładu :D;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiesz o oleju 20x50

Andrzeju, taki olej to raczej syntetyk do zastosowań sportowych. Choć jest też Quaker State mineralny do silników o dużym zużyciu, pozwalający przejechać jeszcze "trochę" do remontu. Czasem nawet i 50kkm. :D

Tu trochę na temat; http://www.quakerstate.pl/

 

 

 

Performance Mineral Racing 20W-50 API SL/CF

 

Quaker State Performance Mineral Racing 20W-50 API SL/CF Wielosezonowy olej silnikowy o wysokiej odporności na pienienie. Zapewnia wysoką ochronę łożysk i tłoków przed zatarciem i zakleszczeniem podczas pracy silnika na wysokich obrotach. Utrzymuje wysokie parametry smarne w szerokim zakresie warunków jazdy: miasto, jazdy terenowe, długie trasy, bez względu na porę roku. Szczególnie zalecany do szybkich samochodów i dla kierowców lubiących szybką jazdę. Znakomicie spisuje się w silnikach częściowo zużytych i z fabrycznie większymi luzami dając efekt "uszczelnienia".

Zastosowanie: samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t. benzynowe i z silnikiem Diesla, z turbo doładowaniem włącznie.

 

Taka odpowiedź może być :D:D;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności