Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Kadett-Wymiana oleju. Na jaki ??


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   xMASLAKx

xMASLAKx
  • Użytkownik
  • 88 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 13:14

Witam.
Odkupiłem kadecika od pewnego człowieka, który powiedział mi, że w silniku siedzi olej 15w40 "Castrol" ale czy to "Castrol" to nie jest w 100% pewien.
Nie chcę już inwestować gigantycznych środków pieniężnych w to autko i mam do kupienia olej LOTOS 15w40 za śmieszne pieniążki. Czy gdy bym wylał całkiem stary olej i wlał tego "Lotos'a" jakieś komplikacje mogą być? Bo jak mam płacić 100zł za "Castrol'a", a nie wiem czy autem po jeżdżę jeszcze dłużej niż miesiąc to mi się nie kalkuluje.

Zmieniłem tytuł/ andrzej_m55
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 19 marzec 2009 - 13:32

Witam, wymień stary olej, załóż nowy filtr i zalej nowym Lotosem 15W40. Problem byłby gdybyś zalał olejem syntetycznym, a tak to jest OK.

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   leszek 398

leszek 398
  • Forumowicz
  • 498 postów
  • Model:Opel Vectra B
  • Silnik:X16SZR
  • Nadwozie:sedan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 19 marzec 2009 - 14:18

Oleje grupy Lotos nie są złymi olejami, ale mają jedną wielką wadę, albo zaletę jak kto woli- bardzo dobre właściwości myjące, lepsze niż nawet te oleje z górnej półki, wręcz płuczą silniki. Jak i tak masz zamiar śmigać jeszcze tylko miesiąc, to po co wymieniać olej, dolej tego lotosa do stanu i po problemie.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   Wrzosek

Wrzosek
  • Użytkownik
  • 94 postów

Napisano 20 marzec 2009 - 19:43

Castrola polecam, lotosa nie. jesli masz zamiar jezdzic to lej castrol. jak nie wiesz to dolej lotosem do stanu. ale jesli po tym dojdziesz do wniosku ze chcesz nim jezdzic zalej castrol.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   wisniaplc

wisniaplc
  • Użytkownik
  • 122 postów

Napisano 21 marzec 2009 - 10:26

ja dodam tylko ze mineralne mozna mieszac bez problemu byly na ten temat prowadzone badania..... ale nigdy nie mieszaj syntetycznego z mineralnym......... ogolnie syntetyczny nie jest zalecany do starszych samochodow bo moze uklad rozszczelnic ;)
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   Przemoc86

Przemoc86
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 07 lipiec 2010 - 10:15

Zgadzam się z poprzednikiem, obecnie większość olei o tych samych gęstościach są mieszalne ze sobą. Są również na ogół tych samych klas, lub bardzo zbliżonych dlatego nie powinny występować żadne problemy przy "dolewkach" np. Lotosu 15W-40 do Castrola o tej samej gęstości... :twisted: Problemy mogą się zacząć przy mieszaniu olejów o różnych gęstościach np. półsyntetyk z mineralnym itp., lub zmianach olejów z większych gęstości na mniejsze np. kiedy zalany był już mineralny, a my chcemy zmienić na półsyntetyk :twisted: Może wtedy dochodzić do wymywania silnika (lub jak to się fachowo nazywa :twisted: ).
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   Złoty

Złoty
  • Forumowicz
  • 310 postów
  • LokalizacjaLegnica
  • Model:Opel Vectra B
  • Silnik:2.0 DTI 101KM
  • Nadwozie:Sedan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 lipiec 2010 - 17:20

Do Kadetta polecam olej tylko mineralny 15W40 castrol,elf,mobil. Tylko nie lepiej półsyntetyku ;-)
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   jachu

jachu
  • Zasłużony
  • 623 postów
  • LokalizacjaKołobrzeg
  • Model:Opel Kadett E
  • Silnik:C18NZ 90KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 lipiec 2010 - 18:42

No cóż, ja mam zupełnie inne zdanie. I nie daję wiary w jakieś mityczne rozszczelnienia. We wszystkich swoich autach przechodziłem na syntetyk i nigdy nic się nie stało. Tym bardziej, że nowoczesne oleje i nie ważne czy mineralne czy syntetyczne zawierają bardzo zbliżone dodatki myjące. Proszę też nie używać określenia rzadszy/gęściejszy w odniesieniu do oleju silnikowego. Rzadka czy gęsta to może być kupa :D Olej charakteryzuje się lepkością i płynięciem w funkcji temperatury. I tak olej 5W50 nie jest rzadszy od oleju 15W40 tylko ma większy zakres lepkości w zależności od temperatury. Tam gdzie 15W40 już nie płynie czyli ok -30 st, 5W50 zachowuje płynność (ważne przy zimny rozruchu w niskich temperaturach). Po przeciwnej stronie skali jest tak, że 15W40 może zrywać film olejowy przy temp powiedzmy 150 st a 5W50 spokojnie zachowuje jeszcze swoje parametry smarujące ze sporym zapasem. Jakie to ważne dla naszych silników często grzejących się np. w korkach nie muszę dodawać. Teraz powiem jak zrobiłem z olejem w moim kadziu; kupiłem go w październiku ub.r. zaraz wymieniłem olej na Mobil 10W40 przejechałem 2kkm i zrobiłem wymianę łącznie z płukaniem silnika odpowiednim preparatem (tu dopiero powinien się rozszczelnić, oczywiście w/g obiegowych opinii :D ) następnie zalałem Mobil 1 5W50 ostatnio zrobiłem kolejną wymianę oleju po 10kkm zalałem oczywiście Mobil 1 5W50, następna i kolejne wymiany będą po 15kkm. Polonezem Truckiem od nowości na gazie eksploatowanym na Mobilu 1 5W50 zrobiłem 350kkm bez remontu silnika, olej wymieniałem co 15kkm, ale zawory regulowałem czasem częściej niż co 10kkm. No dosyć wykładu :D ;-)
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 Gość_andrzej_m55_*

Gość_andrzej_m55_*
  • Gość

Napisano 07 lipiec 2010 - 22:16

No dobry wykład ;-) A co powiesz o oleju 20x50 :D :D :D

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   jachu

jachu
  • Zasłużony
  • 623 postów
  • LokalizacjaKołobrzeg
  • Model:Opel Kadett E
  • Silnik:C18NZ 90KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 lipiec 2010 - 00:16

A co powiesz o oleju 20x50


Andrzeju, taki olej to raczej syntetyk do zastosowań sportowych. Choć jest też Quaker State mineralny do silników o dużym zużyciu, pozwalający przejechać jeszcze "trochę" do remontu. Czasem nawet i 50kkm. :D
Tu trochę na temat; http://www.quakerstate.pl/



Performance Mineral Racing 20W-50 API SL/CF

Quaker State Performance Mineral Racing 20W-50 API SL/CF Wielosezonowy olej silnikowy o wysokiej odporności na pienienie. Zapewnia wysoką ochronę łożysk i tłoków przed zatarciem i zakleszczeniem podczas pracy silnika na wysokich obrotach. Utrzymuje wysokie parametry smarne w szerokim zakresie warunków jazdy: miasto, jazdy terenowe, długie trasy, bez względu na porę roku. Szczególnie zalecany do szybkich samochodów i dla kierowców lubiących szybką jazdę. Znakomicie spisuje się w silnikach częściowo zużytych i z fabrycznie większymi luzami dając efekt "uszczelnienia".
Zastosowanie: samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t. benzynowe i z silnikiem Diesla, z turbo doładowaniem włącznie.

Taka odpowiedź może być :D :D ;-)

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse