Skocz do zawartości

Klima chyba nie chłodzi - co sprawdzić?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

Gdy kupowałem samochód komputer TECH-2 znajomego pokazał, że ciśnienie owszem i jest, ale po włączeniu klimatyzacji ciśnienie nie ulega zmianie, a powinno. Była wtedy zima, więc na czuja nie było jak sprawdzić. Sprzedający mówi, że doładuje czynnika chłodzącego bo go pewnie nie ma. Niby naładował, a ja samochód kupiłem.

 

Minęły 4 miesiące, przyszly ostatnio temperatury po 20st celsjusza więc postanowiłem sprawdzić klimę. Sam kompresor się włącza, spalanie wzrasta (widać na komputerze) podczas jazdy klima "wyje", czasem coś w niej świszczy, jak wyłączę to wszystko ustaje, więc zasadniczo coś się włącza.

Ale mam wrażenie że nie chłodzi. Nie mam wielkiego doświadczenia, nie wiem czy przy 20st na zewnątrz wyczułbym chłodniejsze powietrze, bo i przy wyłączonej całkiem chłodne szło.

 

Zastanawiam się co mógłbym sprawdzić, skoro mechanicznie wszystko wygląda dobrze. Być może nieszczelna jest instalacja i przez te 4 miesiące znów cały czynnik chłodzący uciekł. Miał może ktoś podobne problemy?

 

Zdrówka

teel

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ci uciekl to by sie klima nie wlaczyla

jaka masz klime?

jesli na polu jest ok 20st to wlacz klime daj na Low i poczekaj chwile... powinno chlodnym wiac... sprawdz tez czy na Hi leci goracym...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak sprawdzić typ klimy?

2. Na high leci gorącym.

3. Czy przy 20st dmucha zauważalnie chłodniejsze powietrze?

 

[ Dodano: Sro Kwi 15, 2009 20:18 ]

jaka masz klime?

Ręczną jeśli o to chodzi :( Zafira elegance z 2002 roku, 2.0 DTI

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach