Skocz do zawartości

Zacięty zawór turbiny? Combo 1.3 CDTI 2006r.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzieś na forum przeczytałem kiedyś,że cięgno tego zaworu,który widać na n/w zdjęciu,przy wyłączonym silniku powinno bez problemu dać się przesunąć ręką.U mnie natomiast stoi twardo i ni chu chu...ani w jedną, ani w drugą nie drgnie.Natomiast jeżeli ściągnę z niego wężyk i zassę powietrze to cięgno przesuwa się do końca...Ale trzeba dosyć mocno zassać.

Dodam,że nie wyświetlają mi się zadne kontrolki podczas jazdy,a kody sczytane z błyśnięć (hamulec + gaz + zapłon) to 0109 i 0110 ,ale one chyba nie mają nic z tym wspólnego. A moje "dochodzenie" spowodowało lekkie osłabienie i późniejsze i słabsze odczucie turbo.

 

Dołączona grafika

Ps.

Czy ten wężyk gumowy który widać na n/w zdjęciu może mieć coś wspólnego ze spalaniem?

 

Dołączona grafika

 

Bo kiedyś w ASO ściągnęli mi go z obudowy filtra,bo powiedzieli,ze jest nie potrzebny,a ostatnio trochę grzebiąc pod maską wyciągnąłem go,przepchałem (bo był cały zatkany)i wsadziłem z powrotem na swoje miejsce.Przejechałem ponad 600 km i odziwo jeszcze mam ON w zbiorniku na ok 200 km, a wcześniej mogłem przejechać tylko 600 i nic więcej.

CZy to przez ten wężyk,czy może przez ten w/w zawór?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci jak to jest w vagach. Otoz jak masz ta wersje nieco silniejesza ( 90KM) to masz turbine z zmienna geometria) i dosc czesto sie przytykaja te kierownice i blokuja. Bledu moze nie wywalac jak sie tylko zacinaja troche no chyba ze by sie zatarly tak ze by wcale sie nie ruszaly. Najlepiej to patrz na ta sztange a druga osba niech podpali auto to ta sztanga powinna sie ruszyc po dopaleniu i zostac w pozycji wciagnietej. po wkreceniu silnika na obroty wysokie to powinna sie cofnac ta sztanga albo czesciowo albo praktycznie max tak jak przed odpaleniem. W vagach sie robi logi dynamiczne na kompie i wtedy po wynikach widac co sie dziej z turbina ile doladowuje przy jakich obrotach, jakie dawki paliwa jakie wskazania z czujnikow, przeplywki itp i wszytsko mamy jak na dloni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odpaleniu nic się z tym cięgnem nie dzieje...jak stał tak stoi.... mimo iż wkręcam silnik na obroty on prawie się nie rusza... wąż od turbiny przy tych obrotach twardnieje i trochę słychać pracę tej turbinki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos nie tak ze sterowaniem turbiny. Albo elektorzaworek albo nieszczlenosc na wezykach albo vacum pompa nie daje takiego podcisnienia jak powinna.

 

Nie odpowiedziales jaki masz ten silnik ile KM bo w tym slabszym jest turbo na WG a tym mocniejszym VNT z geo a to robi mala roznice bo moze sie kierownice w turbinie blokuja bo sa zasyfione.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wersję słabszą (75 KM chyba)

 

Elektrozaworek rozebrałem,przeczyściłem, sprawdziłem cewkę i wydaje mi się,ze jest ok... Nieszczelności na wężykach też nie ma....

nie wiem do konca jak pompa Vacu,bo nie mam żadnego vacumierza... no zasysa,ale nie wiem z jaką siłą :wink:

 

Zrobiłem jeszcze test: podłączyłem ten zawór z cięgnem bezpośrednio do vacu (omijając elektrozawór) i zadziałał,w sensie cięgno przesunęło sie w prawo... przygazowałem - brak odgłosu turbo... Czyli prawdopodobnie ten elektrozawór jest padnięty?

Jeszcze pytanie:Po uruchomieniu silnika elektrozawór powinien się otworzyć?Czy to jest nieustalone i za to odpowiada elektronika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

elektrozaworem steruje komputer na podstawie parametrów ciśnienia doładowania. a objawy które opisałeś to ewidentnie walnięty elektrozaworek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie zauważyłeś, że odpowiedziałeś gościowi, który nie jest już na forum a post był sprzed roku :wesoly:

No tego kolesia już niema , ale może ktoś będzie miał tego typu problem , i taka podpowiedź może się przydać :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam! Temat stary ale może ktoś odpisze. Nie działa ciegno od turbo. Po odpaleniu gruszka nie podciaga ciegna, zero błędów na kompie ale brak mocy. Gdy podłączyłem przewody omijając zawór ciegno działa. Sprawdziłem zawór przy aku na krótko i działa bez problemu. Wydaje mi się że Ecu nie wysyła sygnału do zaworu. Także może ktoś wie gdzie leży problem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności