Skocz do zawartości

- - - - -

Jaki silnik diesla wybrać?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 21 kwiecień 2009 - 08:48

Witam. Przymierzam się do zakupu Opla Frontera. Na pewno ma to być wersja Long i na pewno ma mieć "bociana" pod maską (diesla). Przedział rocznikowy to 1992-1998. Auto nie ma służyć do jazdy stricte terenowej (czasem ew. "dla zabawy" wjechać w jakieś błotko :mrgreen:), ma służyć jako "ciągnik", "mała ciężarówka" (czasem przewieźć materiały na budowę) no i przede wszystkim ma wyjechać z działki w każdą pogodę (po opadach deszczu jest tam straszne błoto i zwykłą osobówką czasem są problemy z dojazdem, podobnie jest w zimę), także potrzeba jest odrobinę wyższa, niż zwykłe posiadanie auta - nazwijmy to "terenowawego" :mrgreen: do jazdy po mieście. Uprzejmie proszę użytkowników Frontery z silnikami diesla o opinie i rady, które silniki są "mniej awaryjne", na co zwrócić uwagę szukając Frotki z dieslem, których silników unikać (podobno na silniki 2,2L i 2,3L nawet nie ma co patrzeć - czy to prawda? Zastanawiałem się nad 2,5 TDS i ew. 2,8L Isuzu), jak z dostępnością części. Ogólnie wszystkie informacje na temat mile widziane. Z góry serdeczne dzięki. Pozdrawiam, Paweł.


Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   analyzer64

analyzer64
  • Forumowicz
  • 116 postów

Napisano 21 kwiecień 2009 - 10:17

2.3 zdaje się, że był już w Omedze A, oprócz tego że był tam łańcuch rozrządu to jednostka niezbyt udana choćby trapiące ten silnik kłopoty z zapalaniem na mrozie. 2.8 (Isuzu) jest już znacznie lepszym wyborem: bezpośredni wtrysk, pasek rozrządu, silnik pracuje trochę głośno ale daje radę, jest dość dynamiczny a przy tym dużo mniej awaryjny niż 2.3 i 2.5. Jeżeli chodzi o ten 2.5 (konstrukcja VM) to ona zastąpiła silnik 2.8, który i tak krótko był we Fronterze. Można powiedzieć że Opel montując ten silnik cofnął się konstrukcyjnie bo ta jednostka jest na wtrysku pośrednim i pali więcej niż 2.8. Do tego jeszcze dochodzi sprawa oddzielnych głowic na cylinder, co dodatkowo podnosi awaryjność, do tego dochodzą jeszcze awarie popychaczy zaworów i ogólnie te silniki często "puszczają" olej. Tyle wiem na temat diesli montowanych we Fronterze. Osobiście jeżeli miałbym wybierać - zastanowiłbym się nad pancernym noPb 2.4 130KM, na dodatek jest on z łańcuchem rozrządu. Więcej o konstrukcji VM może przeczytać tutaj: http://forum.tdi-tun...wtopic.php?t=46
  • 0

#3 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 21 kwiecień 2009 - 12:06

Hmmmm.... muszę powiedzieć, że po lekturze tego tematu, który mi podesłałeś, trochę się przeraziłem i chyba dam sobie z tym spokój. Czyli w zasadzie z klekotów to zostaje mi jedynie ten motor 2.8L. Wybrałem diesla ze względu na to, że mam dostęp do tańszego paliwka (z oszczędności). Beny nie nadążę tankować, bo z budżetowej pensji to i tak ciężko wyżyć. Gazu z kolei nie chcę, bo widzę jakie problemy mają z tym moi znajomi. Nby wszystko działa, a jednak nie do końca. A to się przegrzewa, to nie chce palić na benie, no i ten okrutny smród gazu w aucie... bleeee... gaz to jest dobry do zapalniczek, a nie do zasilania auta. Poprostu jeszcze się taki nie znalazł, który by mnie przekonał do gazu. Nawet argumenty, że pali ok 15L/100km gazu (co jednak wychodzi taniej od diesla) do mnie nie trafia. Podsumowując: zostaje mi tylko motor 2.8L TDI od Isuzu? Czy jednak najdzie się dla mnie jakiś wysokoprężny silnik oplowski z pośrednią komorą spalania? Ps. Jakie macie orientacyjnie spalanie w tym motorku 2.8L?


#4 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 30 grudzień 2009 - 21:56

tylko 2.8 TDI... spalanie? około 9 litrów po mieście - trasa to jakieś 7,5.... teren w zależności od stopnie zatopienia...

#5 OFFLINE   jachu

jachu
  • Zasłużony
  • 638 postów
  • LokalizacjaKołobrzeg
  • Model:Opel Kadett E
  • Silnik:C18NZ 90KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 31 grudzień 2009 - 00:39

No cóż Frontera z terenówką ma niewiele wspólnego, ale do zastosowań, o których piszesz może się nadać. Główny mankament to słabe napędy. Jeśli chodzi o motor to tylko 2,8 isuzu, VM-a omijać szerokim łukiem. :urodziny:
  • 0

#6 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 15 marzec 2010 - 05:09

Witam!Ja mam fronterke 2.3tdi i nie narzekam,były mrozy stała na zewnątrz bo garaż był zajęty i odpalała ,to skąd wypowiedz że 2.3 to nie odpali.Kiedy kupujemy auto nigdy nie wiemy jaki do końca jest stan techniczny pojazdu.

#7 OFFLINE   Sylwian

Sylwian
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 15 marzec 2010 - 19:09

[quote name="jachu"]No cóż Frontera z terenówką ma niewiele wspólnego, ale do zastosowań, o których piszesz może się nadać. Główny mankament to słabe napędy. (przedni) kolego co do tego że frontera ma nie wiele wspólnego z terenówką nie mogę się zgodzić.Jako suv jest za bardzo uterenowiona nazwałbym ją mocną terenowa bulwarówką podstawowe ustrojstwa posiada.mocna rama i reduktor i to ją zalicza do terenówek małe mankamenty i niedopracowania to pikuś.
  • 0

#8 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 20482 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 15 marzec 2010 - 20:10

frote mozna spokojnie przystosowac do jazdy w ciezszym terenie na normalnych oponach nie ma co szukac w blocie ;)
  • 0

#9 OFFLINE   zbigniew h

zbigniew h
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Opel Frontera
  • Silnik:2,3tdi
  • Nadwozie:suv

Napisano 01 lipiec 2011 - 13:47

Witam!Ja mam fronterke 2.3tdi i nie narzekam,były mrozy stała na zewnątrz bo garaż był zajęty i odpalała ,to skąd wypowiedz że 2.3 to nie odpali.Kiedy kupujemy auto nigdy nie wiemy jaki do końca jest stan techniczny pojazdu.

zgadzam się w całej rozciągłości, znam 2,5 faktycznie awaryjny i wiekszy 2,8. Pamiętać należy jeszcze o typie nadwozia , Do 95r. tył na resorach i można ładować 800kg. Silnik 99 kM przy dużej pojemności dale żywotnośc. w tych silnikach wszelkie zamienniki z Omegi . Większośc podzespołów da sie zamienić mechaniczna pompka paliwa może być zastąpiona elektryczną od Poloneza Trucka. Polecam forum opel frontera fanklub. :aniolek2:
  • 0

#10 OFFLINE   Gość12

Gość12
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Opel Frontera
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 14 luty 2017 - 07:54

Witam. Ja posiadam Frontere 2,3 td w longu i nie ma tragedi z odpalaniem. Podstawa czy grzejo wszystkie swiece i czy silnik trzyma cisnienie. Ja dolewam do ropy bezyny i jest dobrze, odpala przy -17. Dojezdzam do pracy tym samochodem 25 kilometrów w jedno strone. pozdrawiam


  • 0





Podobne tematy: Collapse