Skocz do zawartości

Astra G - dziwne zgrzyty od silnika.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

może być wina rozrządu. mój miał 29 tys i pompa w. dobrej marki padła. i co wy na to?

U mnie było tak samo prze wymianą jak i po wymianie rozrządu z pompą, także to raczej nie to.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam po przerwie. Sprawy zawodowe przesuneły wizyte w serwisie. Jestem juz po, "swist powietrza" dobiega z przepustnicy. Jak sie dowiedzialem calu uklad: pedal gazu jak i przepustnica jest w pelni elektroniczny (nie wiedzialem ze pedal rowniez).

Do rzeczy jest to prawidlowa praca, tzn. podczas dodania gazu cos tam sie przestawia

i nastepuje szybki zasys powietrza przez przpustnice. TO jest informacja od mechnika. A propo dzwonienia jakby zaworów, przy zmianie biegu np. z 2 na 3, lub po dodaniu gazu i przechodzenia silnika na wolne obroty. To jest zwiazane z wyprzedzeniem zaplonu, podobno komputer w tych silnikach jest tak ustawiony. Jak auto jest nowe-z malym przebiegiem efekt nieslyszalny. Wraz z przebiegiem coraz bardziej, wynika to z zuzycia sie samych szklanek. Razem z moja astra na warsztacie byla Vectra B 2001 r. z motorem 1.8. Dzowilo tak samo jak u mnie, moze nawet glosniej. Wlasciciel vectry przyjechal na serwis wlasnie z tym. Mechanik wytlumaczyl mu co i jak. Mozna oczywiscie zrobic maly remont silnika, mechnaik jednak zalecil ze robi sie go dopiero jak dzwonia caly czas. Ja tylko wycziscilem przepustnice, wierze ze swist powietrza to cos normalnego. Co do dzwonienia to zrobie jak radzil mi i czlowiekowi od vectry, czyli jak dzwonia bardzo glosno i caly czas to wtedy robota. Zwlaszcza ze jak mi sie silnik zagrzeje to prawie calkowicie znika. Bylem w serwisie Opla na Hery w Warszawie, lokalni chyba dosc dobrze znaja. Dobrzy ;) nie tani :) Pozdrawiam

 

[ Dodano: Nie Maj 24, 2009 11:43 ]

a i sprzegla nie wymienilem, na razie, koszt zwalil mnie z nog :) 1500 zł :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zawory "dzwonią", albo "klepią".

Pierwsze przy zbyt wczesnym zapłonie, drugie przy zbyt późnym lub spadku mocy.

Zamiast rozbebeszać cały silnik, może by tak sprawdzić ustawienie rozrządu i czujnik położenia wałka i wału?

 

A propo dzwonienia jakby zaworów, przy zmianie biegu np. z 2 na 3, lub po dodaniu gazu i przechodzenia silnika na wolne obroty. To jest zwiazane z wyprzedzeniem zaplonu, podobno komputer w tych silnikach jest tak ustawiony. Jak auto jest nowe-z malym przebiegiem efekt nieslyszalny.

A z komputerem to już niezła ściema. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

panowie mam problem jestem za granica i nie mam zbytnio mozliwosci pojechac do mechanika wraca za 4 dni do polski a mam problem z moją asterką . dizś zauwazyłem w momecie kiedy złączam na zapłon to dochodzi mnie dziwny dziwięk spod obudowy w którym znajduje sie przekaznik pompy paliwa dziwny parosekundowy zgrzyt i czasem sie pompa załączą czasem nie. kiedy popróbuje pare razy to zgrzyt jest 2 sekundy pompa w tym czasie sie załącza i pali normalnie. wiec pytanie takie co to moze byc? czy to normalne chodzi mi o ten dzwięk 2 sekundowy czasem trwa 3-4 i przy odpalaniu go słychac 1 sekunde czasem tylko jak załącze zapłon pompa zadziała i odpalam i chodzi normalnie auto nie dławi sie auto stało 5 tyg nie jezdzone czasem odpalone ale nie wydaje mi sie abym słyszął ten dzwiek wczesniej chyba ze nie zwracałem na to uwagi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

wyjełem przekaznik wyczysciłem teraz trzeszczy tylko 2 sekundy i włącza sie pompa i to wszystko mało tego na wyciagnietym przekazniku jest ten sam zgrzyt spod obudowy tego w którym znajduje sie ten orzekaznik mółby mi ktos powiedziec nad czym jsie znajduje ten przekaznik.a moze filter paliwa jest zapchany i kiedy sie włacza pompa muli troche?. mam ją 2 miesiac nie ogarniam jeszcze tego auta. sorki za pytanie ale gdzie znajde te Wtyki "30" i "87"....dizęki za rady z góry

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Najprościej, odwróć go do góry.

Pod spodem masz cyferki przy każdej z nóżek.

Zwora (kawałek drutu), do podstawki, zgodnie z numerami.

 

Oglądnij podstawkę, bo może nie trzeszczy, tylko iskrzą luźne wtyki lub kable.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

spróbuje moze to cos wykaze. ostatnie pytanie jesli nie uda mi sie nic zrobic to czy jakos da rade tym autem zrobic jakies 40 km:) z tym przekaznikiem bo cholercia w piątek wracam do polski i wolałbym autem wrócic i naprawic w polsce bo w danii to dizękuje bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności