Skocz do zawartości

Sonda lambda. Uboga mieszanka.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

Pokonałem dziś trasę ok 250 km. i przez większość czasu ( po jakichś 50 km. )

silnik zaczął strasznie nierówno pracować...szarpał...zero płynności.

Zaobserwowałem też spadek mocy, z ledwością rozpędzałem do 90 km/h, nie mówiąc już o jeździe pod górkę :wink: ...jeszcze takiego czegoś nie maiłem.

Objawy te występowały bez względu na prędkość i bieg.

 

Pod koniec trasy wywaliło błąd... odczytałem, pokazał 44 Sonda lambda...Uboga mieszanka.

 

I teraz tak...egr czyszczony, krokowiec też, świece, kable nowe. Paliwo 95 lane na sprawdzonej stacji ( BP )

 

I co najdziwniejsze...pokazuje że Sonda lambda...uboga mieszanka, a spalanie bardzo duże.

Na 25 litrach przejechałem niecałe 250 km ( 90% trasa).

 

Skoro uboga mieszanka to teoretycznie powinien mniej tego paliwa podawać, a tym samym spalać...

 

Pomóżcie...pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość darkside13

proponuje Ci sprawdzic napiecie w sadzie lambda , jak masz multimetr jak nie to pożycz od kogos taki prosty kosztuje 20zł max :wink: powinno sie wachac od 0.3 do 0.9V jak tak jest to jest ok sonda dziala jak jest 0.3-0.4V i przy dodawaniu gazu wyżej nie reaguje tzn ze faktycznie sonda jest walnieta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Miernik posiadam... :wink:

 

Tylko mam pytanie kontrolne...

Jeśli wykonywałeś u siebie pomiar sondy to w jaki sposób?

Z odłączonym kablem zasilającym ( sonda jednoprzewodowa ), pomiędzy sondą a masą.

Czy na połączonej sodzie z kablem zasilającym, wpinając się gdzieś w przewód ( np. za pomocą szpilki ).

 

Pytałem o to kiedyś na forum, ale były zbieżne odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czytałem o różnych metodach pomiaru.

Nawet lekka zadyma była :wink:

 

Ja mierzę na podpiętej sondzie, według mnie tak jest dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Też czytałem o różnych metodach pomiaru.

Nawet lekka zadyma była :wink:

 

Ja mierzę na podpiętej sondzie, według mnie tak jest dobrze.

Czyli powiedzmy na szpilkę będzie oki...

A wartości przyjąć takie jak podał Darkside...?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, takie mogą być.

Niby jak będzie się zmieniać 450 - 950mV, to też jest oki.

Jak będzie zbyt często okolic 100mV, to trzeba się zastanowić nad wymianą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ehh ta sonda...

Takie małe "gufno" a tyle z tym problemu :wink:

 

Jutro pomierze i zobaczymy.

 

Dzięki narazie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość darkside13

odepnij sondę :P miernikiem czyli plusem ;/ sprawdz pierw przewód :( ten co leci do silnika :) pamietaj zeby czarnym kablem czyli masa od miernika do uziemienia auta dotknac :) powinno Ci tak pokazac 0.3-0.4 V :) czyli ze kabel nie jest nigdzie przerwany :) co leci do kompa :beer: teraz juz na rozgrzanym silniku podpinasz sondę :beer: i najlepiej miezyc od strony kabla idacego do silnika :beer: tam mozna z boku rozebrac :beer: przy kablu jest taki zatrzask wyciagasz go tzn odpinasz wyciagasz taka gumeczke w ksztalcie kólka i widac w obudowie przewód tam włóż plus z miernika :beer: i minus do obudowy samochodu na uzmienienie :beer: i powinno pokazac prace sondy 0.3-0.9 V i raz wyzej raz niżej :beer: jesli bedzie stale napiecie tzn moze ze sonda jest cos dziabnieta :beer: nio i pogazuj napiecie powinno waariowac:) sorka troche to chaotycznie opisalem :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Pomierzyłem dzisiaj sonde, wykorzystując metodę "na szpilke".

Była ona podłączona do przewodu zasilającego.

I tak...po ok 2 min. pracy silnika na biegu jałowym pomiar wyniósł ok. 0,5 V

a po dodaniu gazu dochodziło do 0,8 V, wartości te rosły i spadały dosyć płynnie,

bez "wariowania".

 

Rozłączyłem później sonde i zmierzyłem wartość między zasilaniem a masą,

wyszło 0,16 V.

 

Co sądzicie o takich wynikach...czy to sonda jest przyczyną usterki :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość darkside13

piszes z ze po 2 min bylo w okolicy 0.5V a bez dodawania gazu zmienialo sie tak miedzy 0.2 a 0.9V??? Sonda sie wydaje byc ok , wiec w moim mniemaniu odpada , sprawdz zawór EGR wiele bylo o nim pisane , przeczyść go dokladnie :beer: jesli bedzie dalej problem z ta mocą i dalej tak silnik bedzie chodził, sprawdz swiece jak sa czyste , jesli masz od kogos sprawdz Kable WN (Wysokiego Napięcia) jak narazie najprostrze metody jesli to nie pomoże bedziemy szukac dalej bo z drugiej strony mam podobnie jak ty brak tej mocy przerywa mi autem jak daje gaz obojetnie na jakim biegu ale spalanie mam ok , moze byc tak ze jest przebicie na kablach WN i nie daje odpowiedniej iskry na któryś gar. Ogólnie mam taki sam silnik jak Ty :beer: Masz katalizator??? sprawdz czy nie jest zapchany tak tez może być jakiegos długiego druta :lol: i wpychasz w układ wydechowy :P jesli zaczniesz czuc opór taki maslany tzn cos jest zapchane najczesciej katalizator , jesli nie to tak jak mówilem sprawsz iske na kablach i igólnie swiece a co do Sondy zawsze nie zaszkodzi jak sie ja wymieni drogie nie sa :beer: ja jezdze na zamienniku za 50 zł i dziala bez problemu :beer: wczesniaj miałem Corse A tez kupilem zamiennik za 50zł i swietnie sobie radzila taka sonda :beer:

 

PS: doczytalem ze EGR czysciles, hmmmm co do tej sondy to faktycznei musi bez dodawaniu gazu sie wartosc zmieniac z 0.2 do 0.9V ale

 

o ile pamietam jesli na biegu jalowym masz czesciej wskazane 0.2-0.3.0.4-5 to jest zbyt bogata mieszanka , a jak jest czesciej wyżej to zbyt uboga jesli sie myle to niech ktos mnie poprawi :beer:

 

filtr paliwa tez wymien jest tani i szybki montaż może byc zasyfiony ostro

 

 

PS: przeslij mi na PW swój numer gg zy tam tlena :beer: mamy te same silniki wiec jak cos zawsze bedzie razniej :beer: jesli bedie sie cos zawsze dzialo :beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności