Skocz do zawartości

Podmiana Sterownika Astra G


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Mam pytanie do wszystkich użytkowników Astry G

Czy ktoś z was ma sprawny sterownik do Astry G 1,6 8V silnik X16SZR lub ewentualnie zgodziłby się go podmienić z własnego auta.

Jest to jedyny sposób aby ostatecznie zdiagnozować usterkę obrotomierza.

Diagnostyka wskazała błąd 1640.

Podmieniałem już licznik i cewkę bez powodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Witek1952

Witam serdecznie. Sama podmiana nic nie da. Musisz jeszcze użyć Techa 2 ( tego orginalnego ) by działał. Błąd 1640 to usterka układu sterowania zapłonem. Masz zakłócenia działania w obwodzie prądowym.Pozostaje sprawdzić kable idące do zacisków A8 i A29 w sterowniku dochodzace do wskaźników. Na wszelki wypadek sprawdź jeszcze kable sterujące zapłonem dochodzace do cewki. Masz tam cztery kable. Te dwa cieńsze są od tego. Idą do zacisków B7 i B6 sterownika. Zobacz czy mają przejście i czy nie mają przebicia do masy i plusa. Sprawdzasz po odłączeniu od sterownika. Przejście najlepiej żarówką od kierunkowskazów a resztę miernikiem. Nie odłączaj sterownika przy włączonym zapłonie. W górnym rzedzie masz piny 1-16 w dolnym 17-32.Tyle wyczytałem z serwisowej literatury.Jak tam wszystko jest dobrze to padł sterownik i jest konieczność adaptacji drugiego. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witek dzięki za poradę

Czy może masz jakieś schematy lub możesz precyzyjniej opisać gdzie znajdują się poszczególne styki. Troszkę się pogubiłem czytając to co napisałeś a mianowicie chodzi mi o to gdzie dokładnie są styki A8 i A29 i B7 i B6. Gdyż z tego co napisałeś zarówno jedne jak i drugie są przy sterowniku. Jest to moje pierwsze doświadczenia z elektroniką samochodową.

A jeśli chodzi o podmianę innego sterownika czy jest konieczność użycia komputera jeśli podmienił bym sterownik i pestkę immobilizera w kluczyku ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chmuraro

kolego ja też borykałem się z tą usterką 1640 i obrotomierz też nie chodził a co za tym idzie jest to ze sobą powiązane,kolega WITEK w opisie błędu nie napisał wszystkiego kod 1640 to usterka układu sterowania zapłonem faza końcowa,a fazą końcową jest sterownik,ja swój oddałem do naprawy i wszystko wróciło do normy(obrotek zaczął pracować)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jeśli możesz to napisz gdzie go dałeś do naprawy jaki koszt i czy po naprawie musiałeś robić jakąś adaptację związana z immo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Witek1952

Witam serdecznie. Kolego chmurano. Napiasałem wszystko . Jeżeli sterownik będzie sprawny a uwalone kable to efekt ten sam. Przed naprawa sterownika należy sprawdzić wszystko z nim związane by nie urządzić świeżo naprawionego sterownika. Ważne! Sterownik ma zapisany VIN jak stary wróci na miejsce nic nie musisz robić oprócz sprwdzenia poprawności działania. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności