Skocz do zawartości

problem - temperatura silnika


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam. Posiadam Opla Astre I F 96r, Benzyna+Gaz. Silnik masakrycznie się przegrzewa, ponad 100 stopni a na trasie nawet pod 110 podchodzi. Czytałem gdzieś, że może to być termostat ale chłodnica nie jest zimna... wręcz przeciwnie jest bardzo gorąca a temperatura nie spada. Nie wiem co może być przyczyną?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czujnik załączania wentylatora też?

Może za późno otwiera ten termostat - jaką masz temp jego otwarcia?

Tektury przed chłodnicą nie masz?

Dodatkowo czy chłodnica nie jest "zasyfiała" w środku?

Przy tych 100 czy 102 powinien załączać wentylator

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wentylator załącza się czasami np. jak pojadę gdzieś na miasto, stoje w korku to podejdzie pod te 100+ stopni i się włączy, zbije temperature ponizej 100 i się wyłącza. A jak jestem gdzies w trasie to nie działa wcale, temperatura podchodzi do 110 i muszę włączać nawiew żeby ją zbić... Termostat otwiera się bodajże przy 93-95 stopniach, może chłodnica "zasyfiona" ... nie wiem. Muszę naprawdę skoczyć do mechanika :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

[ Dodano: Czw Cze 11, 2009 16:53 ]

stoje w korku to podejdzie pod te 100+ stopni i się włączy, zbije temperature ponizej 100 i się wyłącza. A jak jestem gdzies w trasie to nie działa wcale, temperatura podchodzi do 110 i muszę włączać nawiew żeby ją zbić.

A powinno być odwrotnie.

Miałem kiedyś taki numer jak padła mi chłodnica. Założyłem inny typ chłodnicy.

Akurat miałem chłodnicę z poldka. Podeszła, ale efekt był identyczny jak opisujesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam. najtańsze sprawdzenie będzie jak wymienisz termostat to znaczy sam wkład, nie kosztuje wiele a może pomóc. czujnik przy wentylatorze działa pewnie dobrze bo nie załącza się przy jeździe na trasie, to znaczy że temperatura w chłodnicy jest w normie. chłodnica też może być zamulona. spróbuj samego wkładu termostatu (ja tak zrobiłem) i będziesz mądrzejszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość golden2912

a warto zalozyc czujnik wlaczania sie wentylatora przy mniejszej temp. ? bo teraz wlacza mi sie jak jest okolo 100 stopni a wysoka temperatura dla silnika nie wplywa dobrze, wiec np jakbym chcial zalozyc czujnik ktory zalacza wentylator przy 96 st

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można ale 100-102* to norma

przy czym będzie załączał się szybciej i częściej

w niektórych autach dodatkowo zmieniano i termostat na troszkę szybszy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

a czy pompe wody kiedyś ktoś wymieniła w tym aucie? moze masz juz zużytą i nie wymusza obiegu tylko płyn ci sie gotuje w bloku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności