Skocz do zawartości

Wymieniłem cewkę w sprężarce klimatyzacji AS G 1.6V8


Gość Sławek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wymienilem cewkę w sprężarce klimatyzacji okazuje sie ze jest to banalnie proste nie wymaga spuszczania czynnika i potrzeba do tego dwa nasadowe torx no moze trzy bo do nadkola porzeba jeszcze jeden,szczypce do segerow klucz imbusowy .Zabawe zaczynamy od podniesienia auta ja nie mam kanalu wiec podnosnik jest w użyciu zdjecie kola, zdjecia paska wielorowkowego potrzeba bedzie pomoc bo jedna osoba nacisnie na pasek od gory dosc mocno a druga w tym czasie wsunie jakas srubke lub drut o srednicy ok 3mm w odpowiednie miejsce napinacza ktory jest widoczny od spodu miedzy alternatorem i kolem pasowym silnika, odkrecenie plastikowej oslony pod spodem,nastepnie odkrecic trzy sruby mocujace sprezarke do silnika wczesniej odpiac oczywiscie kabel zasilajacy sprezarke,opuscic do dolu oprze sie o tzw sanki czyli rame przedniego zawieszenia i mamy dobry dostep do kola pasowego sprezarki.U mnie byla sruba imbusowa odkecilem bez problemu trzymając za tarcze widzoczna od czola sprezarki po dokrecenu zdjalem tarcze z wieloklina osi sprezarki z lekkim oporem przy pomocy plaskich wkretakow ,UWAGA!!!pod tarcza sa dwie podkladki dystansowe średnicy wewnetrznej 6mm jak nie zalozysz to spezarka bedzie zalaczona caly czas,nastepnie szczypce do pierscieni zabezpieczajacych i zdjecie pierscienia pozwoli na wyjecie kola pasowego mnie wyszlo reka bez problemu,pod nim jest cewka tez zabezpieczona pierscieniem ktory zdejmujemy szczypcami pozostaje zamocowac nowa o odpowiednim polozeniu i w odwrotnej kolejnosci poskladac wynalazek.Ja doszedlem ze to cewka bo mialem czynnik sprawdzony i we wtyczce sprezarki bylo napiecie gdy wlaczylem przycisk klimy.Teraz smiga jak przed awaria .Koszt cewki 150 zl sprawdzenie szczelnosci i uzupelnienie czynnika 90 zl ,czas pracy 2 godz.Zycze powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

, zdjecia paska wielorowkowego potrzeba bedzie pomoc bo jedna osoba nacisnie na pasek od gory dosc mocno a druga w tym czasie wsunie jakas srubke lub drut o srednicy ok 3mm w odpowiednie miejsce napinacza ktory jest widoczny od spodu miedzy alternatorem i kolem pasowym silnika,

 

Ale po co ten drut do napinacza ? Przecież przy wymianie paska nie trzeba nic blokowa, wystarczy chyba jak dobrze pamiętam klucz 15 odgiąć napinacz i zrzucić pasek a następnie znowu odciągnąć i włożyć pasek.

 

P.S. Szkoda że nie ma fotek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co ten drut do napinacza ?

Nie wiedzialem o tym ze mozna inaczej to zrobic a patrzac od spodu napinacza widac dwa metalowe oczka jedno stale drogie ruchome i naciskajac pasek od gory napinacz doprowadzisz do przesuniecia ich wzgedem siebie i mozna po wlozeniu sruby lub drutu zablokowac napinacz w pozycji skrajnej.Niestety zdjec nie robilem ale wydaje mi sie ze dzieki temu opisowi mozna pokusic sie do samodzielnej naprawy sprezarki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności