Skocz do zawartości

Błąd 28- astra f


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Od pewnego czasu moja asterka zaczęła żreć strasznie dużo paliwa- nawet do 20l/ 100km, nieznacznie straciła na mocy (przy włączonej klimie dużo mniejsza moc). Kilka razy zapalił się check, ale przy kolejnym uruchomieniu silnika już się nie palił. Wszyscy stawiali na walniętą lambdę, ale ja uparłam się, żeby najpierw sczytać kody. No i wyszło na moje- pojawił się kod 28- "zestyki przekaźnika pompy paliwa lub jej obwodu- zbyt niskie napięcie" i nic poza tym. Jednak pomimo tego, że namiętnie studiuję forum, aby dowiedzieć się coś na temat astry, nie mam pojęcia co zrobić w związku z tym błędem. Czy trzeba wymienić pompę? Czy żeby sprawdzić napięcie muszę podłączyć się do kompa (kod błędu sczytałam spinając piny), czy da radę sprawdzić to jakoś inaczej? Jakie napięcie powinno być na pompie? Jaki będzie koszt naprawy?

Autko używam do pracy i taki wzrost spalania rujnuje moją kieszeń i boję się, że w efekcie zmusi do zmiany pracy. Czy ma tutaj znaczenie to, że pokonuję bardzo krótkie trasy (200-500 metrów) i bardzo często gaszę i odpalam silnik?

 

Zapomniałabym napisać- czasem lekko wahają się obroty 900- 1200 (wcześniej na biegu jałowym na ciepłym silniku było 1000) i kiedy silnik lekko przestygnie ( np. po 20 min) prawie zawsze przy odpaleniu włącza się ssanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam!!!

 

mamproblem z asterką.

auto zdechło po przejechaniu ok. 300 metrów.

 

Po wstępnych oględzinach stwierdziłem, że napięcie nie dochodzi do przekaźnika pompy paliwa.

 

Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna?

 

 

I czy zdradzicie mi tajemnicę, jak zczytać kod błędu?

 

Astrę mam ok. 2 miesiące, nigdy nie miałem z nią problemów.

 

 

 

Z góry dziękuję :(:(:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mam silniczek x16xel, co wydedukowałam stąd: http://cinquecento.supermedia.pl/silniki.html#16xel , a jeśli chodzi o ten kod to oczywiście pomyłka- to kod z corsy :(

Jednak na w/w stronce wyczytałam, że mam układ wtryskowy Multec.S, gdzie tutaj: http://cinquecento.supermedia.pl/diagnostyka.html kod 28 owszem wykazuje zbyt wysokie napięcie wtryskiwacza 4, ale dla układu Motronic.

Sama powoli już głupieję z tymi układami i kodami :) , ale na pewno mam silnik 1.6 16v 100KM

Błagam pomocy :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cinka777, Dlatego pytałem o symbol silnika, jak zauważyłaś :wesoly: (oczywiście pomyliłem ostatni symbol :D )

Dostań sie do przekaźnika, dobrze, jakbyś miała drugi na podmianę, ale chociaż zobacz przewody od niego, czy któryś masy nie łapie przez przetartą izolację.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Gość Anonymous

Nie wiem, czy te kostki przy samej pompie to przekaźnik, czy coś innego, ale kolega przeczyścił mi to WD40 i spalanie się w miarę unormowało, jednak dalej astra była słaba i pokazywał się błąd. Wbrew temu co wskazywał komputer przyczyna w/w zachowań była inna. Otóż urwał mi się tłumik końcowy i jakiś czas jeździłam bez niego w efekcie czego najwidoczniej katalizator dostawał popalić. Po założeniu tłumika ( 2 tyg. temu) błąd się jeszcze ani razu nie pokazał. Jeśli chodzi o moc to jest ona trochę lepsza, jednak już nie taka jak przy kupnie samochodu lecz niestety autko nie młodnieje, ma przejechane ponad 200 000, więc myślę, że to już po woli zużycie materiału. Obecne spalanie to 9l po mieście i 7l na trasie (100-120km/h) myślę, że jak na prawie 15letnie autko z takim przebiegiem to nie jest najgorzej. Dzięki dla Ja37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności