Skocz do zawartości

Oplel Astra F C20NE +LPG 1993r - nie można uruchomic silnika


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich.

Będę wdzięczny za pomoc przy uruchomieniu mego astrolota...

Otóż wczoraj oddałem samochód do myjni, zaproponowano mi również umycie silnika - niestety zgodziłem się. I teraz mam problem...

Ale do rzeczy:

Na początku silnik wcale nie chciał odpalic - zrozumiale wilgotna kopułka, mokre przewody itp... PO wysuszeniu tych rzeczy odpalił - pracował nierównomiernie (tak jakby na 3 cylindry ale kręcił)

Po ok 3 min pracy na jałowych obrotach silnika umarł tj. zgasł zaś kolektora wlotowego pojawiły się opary - czyży strzał w kolektor dolotowy?

Od tej pory kilkukrotne kręcenie rozrusznikiem w pewnym momencie kończy się strzałem w wydech niczym z fajerwerku na odpuście... świece suche - czyli nie zalewa się..

Dodam że w kolektorze wlotowym na samym wlocie jest otwór zaklejony taśmą... możliwe że podczas mycia tę taśmę myjką zdmuchnęli i mogło się tam dostac trochę wody...???

Iskry jeszcze nie sprawdzałem - sprawdzę dziś po pracy..

Co zrobic żeby to cudo ponownie ożyło? Na czym się skupic?.

 

Dodam że taka sytuacja występuje zarówno na benzynie jak i LPG. Silnik jak w temacie C20NE +LPG

 

Bardzo proszę o pomoc...

Co zrobic żeby to cudo ponownie zaczeło życ? Na czym się skupic?.

Pozdrawiam.

 

Ps - mam nadzieje ze szlag nie trafił sterownika silnika...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przyszłość będzie inna decyzja odnośnie mycia silnika - to nie stary diesel

Przede wszystkim oczyszczenie/osuszenie elektryki - przeleć dokładnie jeszcze raz układ zapłonowy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość barteklodz

wtyczke przy czujniku przepustnicy osusz dobrze , po wodowaniu też miałem problem z odpaleniem i dopiero po osuszeniu właśnie tego elementu odpalił ale i tak jeszcze na drugi dzień dławił się i pracował na 3 gary

 

i ten otwór to gdzie dokładnie ? bardzo możliwe że są krople wody w dolocie , przy większej ilości to by nawet nie zakręcił .

 

jak wykręcisz świece dmuchnij do cylindrów sprężone powietrze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam ponownie...

Auto uruchomione - sprawę załatwiło słońce - jak się silnik wygrzał, auto odpaliło za pierwszym razem. Niestety na gazie nie pracuje idealnie równo - pewnie czeka mnie wizyta u gazownika.

Możliwe również że pomogła dolewka paliwa - wskaźnik wskazywał początek rezerwy...

Co do mycia silnika - faktycznie C20NE jakoś wody nie toleruje. Dla porównania mój 2-gi astrolot z silnikiem X16SZ próby mycie silnika znosi z dużą wytrwałością - można go lać a i tak odpali za pierwszym razem - sprawdzane kilkukrotnie - różnica wynika pewnie z tego że X16SZ jest wyposażony w moduł zapłonowy, a C20NE ma kopułkę kopułkę + palec.

Co do otworu w kolektorze dolotowym - jest on wykonany tuż za przyłączem filtra powietrza. Możliwe że to takie "ala" zabezpieczenie przed strzałem gazu w kolektor dolotowy - nie wiem... Bądź co bądź otwór ten jest zalepiony taśmą.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności