Skocz do zawartości

Kompresja a palenie oleju


Gość adam_gdansk

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adam_gdansk

Witam, mam w swojej Astrze bardzo dobre ciśnienie w cylindrach a olej pali niesamowicie. Dodatkowo jak odkręcę korek wlewu oleju albo wyjmę bagnet przy pracującym silniku to wyraźne czuć jak uciekają tędy spaliny. Nie wiem co robić, w poniedziałek jadę na wymianę uszczelniaczy zaworów, mam nadzieje, że to coś pomoże. Chciałem się Was zapytać, czy jeżeli mam bardzo dobrą kompresje to czy można jednoznacznie wykluczyć że przyczyna palenia oleju nie leży w pierścieniach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

w swojej Astrze bardzo dobre ciśnienie w cylindrach

To znaczy jakie?

Cisnienie nie powinno być ani za niskie, ani za wysokie.

Za wysokie ciśnienienie sprężania może oznaczać zużycie pierścieni uszczelniających.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_gdansk

Dokładnie nie pamiętam, nie znam się też na jednostkach, ale mechanik mówił, że jest bardzo dobre, było średnio 12 w każdym cylindrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłeś, kiedy kopci na niebiesko?

Nie zawsze przez uszczelniacze.

Nieraz kompresja jest git, a pierścienie olejowe już są do śmieci bo nie zgarniają oleju, przez to też się spala.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_gdansk

Hmm no tak, ale nawet jakby kompletnie nie było pierścieni olejowych to chyba niemożliwością by było żeby mi aż tyle tego oleju palił, bo przecież mimo wszystko szczelność jest. Pali mi zawsze, im wyższe obroty tym więcej. Nie pali przy odpalaniu i przy pierwszych metrach - o ile stał chociaż godzinę, myślę że wtedy gdzieś olej spływa i nie pali go zaraz po uruchomieniu silnika. Nie ma znaczenia czy silnik rozgrzany czy zimny, czy rano czy wieczór.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach