Skocz do zawartości

Kompresja a palenie oleju


Gość adam_gdansk

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adam_gdansk

Witam, mam w swojej Astrze bardzo dobre ciśnienie w cylindrach a olej pali niesamowicie. Dodatkowo jak odkręcę korek wlewu oleju albo wyjmę bagnet przy pracującym silniku to wyraźne czuć jak uciekają tędy spaliny. Nie wiem co robić, w poniedziałek jadę na wymianę uszczelniaczy zaworów, mam nadzieje, że to coś pomoże. Chciałem się Was zapytać, czy jeżeli mam bardzo dobrą kompresje to czy można jednoznacznie wykluczyć że przyczyna palenia oleju nie leży w pierścieniach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

w swojej Astrze bardzo dobre ciśnienie w cylindrach

To znaczy jakie?

Cisnienie nie powinno być ani za niskie, ani za wysokie.

Za wysokie ciśnienienie sprężania może oznaczać zużycie pierścieni uszczelniających.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_gdansk

Dokładnie nie pamiętam, nie znam się też na jednostkach, ale mechanik mówił, że jest bardzo dobre, było średnio 12 w każdym cylindrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłeś, kiedy kopci na niebiesko?

Nie zawsze przez uszczelniacze.

Nieraz kompresja jest git, a pierścienie olejowe już są do śmieci bo nie zgarniają oleju, przez to też się spala.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_gdansk

Hmm no tak, ale nawet jakby kompletnie nie było pierścieni olejowych to chyba niemożliwością by było żeby mi aż tyle tego oleju palił, bo przecież mimo wszystko szczelność jest. Pali mi zawsze, im wyższe obroty tym więcej. Nie pali przy odpalaniu i przy pierwszych metrach - o ile stał chociaż godzinę, myślę że wtedy gdzieś olej spływa i nie pali go zaraz po uruchomieniu silnika. Nie ma znaczenia czy silnik rozgrzany czy zimny, czy rano czy wieczór.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że pierścienie te 2 od góry mają za zadanie uszczelniać przestrzeń nad tłokiem, a nie pod.

Po to jest pierścień zgarniajacy, żeby nadmiar oleju z cylindra zebrał do miski.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Proponuję zmierzenie ciśnienia w Twojej obecności i podanie Ci dokładnych wyników pomiaru.

Coś nie chce mi się wierzyć, że ciśnienie jest bardzo dobre.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam_gdansk, a Ty czasem wczoraj już jednego pokrewnego tematu nie założyłeś? :wink: a i pewnie - http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=36187#306723

 

adam_gdansk, pierścieni jest 3, każdy ma jakieś zadanie

typowy uszczelniający, uszczelniająco-zagarniający i zagarniający - ten z kompresją nie ma za wiele wspólnego, z olejem natomiast wiele.

Miałem kiedyś takie auto, że ciśnienie było w normie a oleju coraz więcej żłopało

przyszedł czas wychodziło 1L/200km, a potem jeszcze więcej. Po rozebraniu wyszło że pierścienie przytopiło aluminium z tłoka i nie olejowy a górne ???

 

p.s. Po ściągnięciu głowicy mechanik obada luzy na zamku pierścienia, zgrubnie luzy tłoka i stan cylindrów - pokazałbym Ci efekt jaki zostaje za pewnym autem jeśli parametry w/w elementów nie mieszczą się w normie, ale niestety nie mam kamery.

 

p.s. 2. i jeszcze zapuść sobie oczy do tego tematu - http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=35994#307054

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności