Skocz do zawartości

- - - - -

maglownica


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   zbisz41

zbisz41
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7 CDTI
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 wrzesień 2010 - 14:23

Jednak będę dalej upierdliwy :beer: i dalej pytam czy ten kasator luzów w tej maglownicy działa? :wino: Wymieniłem łączniki stabilizatora i prawie ucichło :wino: .Następne w kolejce końcówki drążków na oko :wino: wydają się też zużyte.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   dareknbr

dareknbr
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 23 październik 2010 - 18:34

kasator luzu ? maglownica posiada regulacje docisku listwy od prawej strony tam gdzie nie ma tulejki. Objawy które opisujecie to niedokręcone śruby drążka łączącego przekładnie kierowniczą ze wspomaganiem. bardzo często z uwagi na sztywne połączenie śruby te się odkręcają Na 100 przypadków takich stuków 90 odpowiedzialne są te dwie śruby Ja osobiście je wymieniam i zakładam podkładki sprężynowe i już się nie odkęca.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   gardi1

gardi1
  • Forumowicz
  • 336 postów
  • LokalizacjaTychy
  • Model:Opel Zafira B
  • Silnik:Z18XER
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 październik 2010 - 19:23

Ja osobiście je wymieniam i zakładam podkładki sprężynowe i już się nie odkęca.


jakiś manual? może uda mi się zaoszczędzić 800 zł na regeneracji
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Model:Opel Astra IV
  • Silnik:A16XER
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 24 październik 2010 - 07:27

kasator luzu ? maglownica posiada regulacje docisku listwy od prawej strony tam gdzie nie ma tulejki. Objawy które opisujecie to niedokręcone śruby drążka łączącego przekładnie kierowniczą ze wspomaganiem. bardzo często z uwagi na sztywne połączenie śruby te się odkręcają Na 100 przypadków takich stuków 90 odpowiedzialne są te dwie śruby Ja osobiście je wymieniam i zakładam podkładki sprężynowe i już się nie odkęca.


Może dasz jakieś foto obrazujące dokładnie o które śruby chodzi? Albo jakiś manual jak gardi napisał.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   gardi1

gardi1
  • Forumowicz
  • 336 postów
  • LokalizacjaTychy
  • Model:Opel Zafira B
  • Silnik:Z18XER
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 01 kwiecień 2013 - 17:20

Gwoli informacji po 1,5 roku uzytkowania tej przekladni http://allegro.pl/pr...3116382227.html znowu jest do wymiany (naprawy) :(  

biore orginal z garazu i jade zawieść do regeneracji


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   Mario_80

Mario_80
  • Użytkownik
  • 81 postów
  • LokalizacjaDE
  • Model:Opel Meriva A
  • Inna marka:VW Passat 1.8T tiptronic
  • Silnik:Z16EXP
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 styczeń 2018 - 22:43

Odkopie.

 

Gwoli informacji po 1,5 roku uzytkowania tej przekladni http://allegro.pl/pr...3116382227.html znowu jest do wymiany (naprawy) :(

biore orginal z garazu i jade zawieść do regeneracji

I jak poszlo z regeneracja i ile km po tym wytrzymala?

 

 

Ja wlasnie kupilem Merive A, z chyba uszkodzona przekladnia, bo gdy jade po starej brukowanej drodze, badz przejezdzam przez poprzeczne laczenia plyt betonowych to napier.... mi cos luzno po kierownicy, i nie jest to nieprzesmarowany silniczek EPS. Dodatkowo w prawa strone krece jednym palcem ( w czasie jazdy dziala az za lekko), w lewa juz musze uzyc wiecej sily..

 

Na trzepakach nic nie wyszlo.

 

W warsztacie stwierdzono i wymieniono prawy drazek kierow, tuleje wahaczy, zrobiono geometrie.

 

Po wymianie ww. elementow pojechałem do kolegi diagnosty, ktory pomacal zawieszenie i powiedzial mi ze mam wyczuwalny luz na na nowym drazku kierowniczym, ale spowodowany luzem w przekladni. Ewentualnie gorne mocowanie amorka moze byc uszkodzone.

 

Mam rowniez druga Merive A, gdzie wspomaganie chodzi dobrze, z wyczuwalnym oporem, takim jak w powyzszej Merivie krecac w lewa strone.

 

Gdzie szukac przyczyny tej dziwnej pracy ukl. kierowniczego?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9812 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 styczeń 2018 - 23:31

Poczytaj ten temat http://forum.opel24....glownica/page-1


  • 1

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#18 OFFLINE   Mario_80

Mario_80
  • Użytkownik
  • 81 postów
  • LokalizacjaDE
  • Model:Opel Meriva A
  • Inna marka:VW Passat 1.8T tiptronic
  • Silnik:Z16EXP
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 styczeń 2018 - 22:16

Dzisiaj zrobilem przekladke silnika od wspomagania pomiedzy dwoma merivami i bingo.

Za zmienny opór przy kreceniu kierownica winny jest silniczek.

Po przekladce uszkodzonej czesci do drugiego auta, roznica jest juz mniej wyczuwalna, a w aucie gdzie roznica byla duza, na drugim silniczku jest teraz oK  ;)

 

Stuki pozostaly bez zmian.


Użytkownik Mario_80 edytował ten post 24 styczeń 2018 - 22:17

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#19 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9812 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 styczeń 2018 - 22:48

Zaraz bo coś przeczysz sam sobie.

Podmieniłeś silniczki miedzy Merivami i w każdej jest lepiej.

Więc gdzie masz ten uszkodzony silniczek?

Gdyby był uszkodzony to w drugiej było by tak samo jak w pierwszej

A nie bierzesz pod uwagę rzeczy najważniejszej jak styki na wtyczce które zostały poprawione przez wypiecie i wpiecie wtyczki.

Czyli po prostu przeczyszczenie miejsc styku.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#20 OFFLINE   Mario_80

Mario_80
  • Użytkownik
  • 81 postów
  • LokalizacjaDE
  • Model:Opel Meriva A
  • Inna marka:VW Passat 1.8T tiptronic
  • Silnik:Z16EXP
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 styczeń 2018 - 23:54

Niczego sobie nie przecze.

Uszkodzony silnik chodzi lepiej w drugiej Merivie. Roznica jest wyczuwalna, ale nie az tak bardzo jak w poprzednim aucie. Jak roznica bedzie sie poglebiac to zamowie kolejny.

A stykow nie biore pod uwage, bo nie mialy jak zasniedziec pod kierownica w kabinie. Wg Twojej teorii silnik powinien pracowac lepiej w starym aucie, a tak nie jest.

 

Silniczki miedzy soba delikatnie sie roznia obudowa. Najwieksza wtyczka miala rowniez inny kolor, ale byly P&P.

Numer czesci w wiekszosci byl ten sam, roznil sie tylko 3ema ostatnimi symbolami: "26108652 XXX".



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse