Skocz do zawartości

Wymiana łożyska przód


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie :beer:

 

Mam pytanie ponieważ mam do wymiany łożysko z przodu i nie wiem za bardzo czy samemu można wymienic, słyszałem wiele o tym i tak i siak że trzeba wprasowac a to trzeba co innego.... no i nie wiem już nic można powiedziec dlatego pytam was, Czy można samemu wymienic łożysko z przodu? i jak tak to jak można by było szybko wymienic je:)

 

Pozdrawiam Bols

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa dwa typy lozysk

wymienialne (trzeba je najpierw wybic a pozniej uzyc prasy zeby wcisnac)

i niewymienialne (zmienia sie z cala piasta)

najpierw sie dowiedz jaka masz

a bedziesz wiedzial jak trzeba ja zamontowac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawlak,

i niewymienialne (zmienia sie z cala piasta)

- to raczej chyba nie w tym modelu.

Dwa rodzaje z przodu - tak, ale dwurzędówki o innych wymiarach zewnętrznych

do wymiany na prasie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...
Gość Pan_Bartosz

Witam. Podepnę się pod temat. Wziąłem się dziś za wymianę lewego przedniego łożyska. Myślałem, że pójdzie tak szybko i sprawnie jak z tylnymi, jednak się rozczarowałem.

Zarówno łożysko jak i sama piasta siedzą ciasno i nie mają zamiaru wyjść. Próbowałem wybić całość od strony silnika na zewnątrz, ale nie dało rady.

 

Stąd mam kilka pytań:

1. Jak wyciągnąć tą cholerną piastę? Nie ma ona przypadkiem jakichś śrub? (uważnie przeglądałem, ale żadnych nie dojrzałem)

2. W którą stronę najlepiej wybijać łożysko? Na zewnątrz (tak jak próbowałem) czy może w stronę silnika?

 

Dodam, że wyciągnąłem przegub, żeby mieć lepszy dostęp.

 

Tyle. Czekam na odpowiedzi :shock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz śrubę przegubu - zdemontowałeś go całkiem - no o.k. , odpinasz tarczę i zacisk

na dole rozpinasz od sworznia

a u góry odpinasz kolumnę przy kielichu - kolumna do wyjęcia.

Tego łożyska nie wybija się młotkiem, a wyprasowuje - łożysko/piastę z kolumny,

potem usuwa się zabezpieczenie (seger) i usuwa bieżnię z kolumny

Z piasty pozostałość również się demontuje

 

Krótko - piasta i łożysko są wprasowane i poprzez wyprasowanie powinny być demontowane.

Jeśli takowej nie posiadasz, to kolumna pod pachę i bierz kierunek na warsztat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności