Skocz do zawartości

problem z Agilą po wymianie rozrzadu


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na formu. Mam agilkę 1.2 16V z 2000 95500 km przebiegu. Ostanio pojawił sie problem z głośna pracą silnika podczas rozruchu zimnego silnika (1-2 sek.). Był to oczywiście zużyty napinacz hydrualiczny. Rozrząd został wymieniony i praca silnika jest ok. Ale pojawił się inny problem. Zapaliła sie kontrolka "check engine". Wg komputera był to błąd związany z czujnikiem położenia wału. Czujnik został wymieniony na nowy (2 razy), błąd skasowany. Jednak po ponowym uruchomieniu silnika, kontrolka się zapala i komputer pokazuje błąd "zabyt niskie napięcie na czujniku położenia wału". Wszytskie styki były sprawdzone. Czy ktoś z obecnych na formu, ma jakiś pomysł jak rozwiązać problem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest duże prawdopodobieństwo niewłaściwego ustalenia położenia tarczy kodowej na wałku rozrządu. Mechanik mógł chcieć sprawdzić dokręcenie śruby mocującej koło zębate do wałka po zdjęciu przyrządu pozycjonującego rozrząd podczas montażu i przeciągnął.

W moim przypadku z powodu złego ustawienia tarczy falowały wolne obroty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za rade. Podpowiem mechanikowi w poniedziałek, on z kolei dopatruje się problemu w elementach elektrycznych. Jeszcze raz dziekuje. Pozdrawiam, dam znac co było nie tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam..od miesiąca jestem szczęśliwym właścicielem agili 1.2 benzyna. poprzedni właściciel powiedział,ze ma łańcuszek na rozrządzie i nie ma potrzeby wymieniać.. auto ma 144500km.przebiegu.. co o tym sadzicie :hyhy: kiedy należy wymienić..

 

 

 

 

 

 

Usunąłem zbędny cytat i poprawiłem pisownie/Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj silnika. Jak łańcuch mocno hałasuje to warto by wymienić. Łańcuch znajduje się pod pokrywą z prawej strony silnika (patrząc w kierunku jazdy do przodu). Łańcuchy teoretycznie miały być dozgonne. Ostatnio się dowiedziałem, że w 1,2 są trwalsze niż w 1,0 bo nie są narażone na duże przeciążenia (z uwagi na różnicę 4 i 3 cylindry).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek23131

witam

także słyszałem że są niewymienialne ale tak jak kolega zauważył że jak za bardzo się tłucze to można wymienić ???

pozdro ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam,

 

U mnie również zaczęło dzwonić 2-3s po odpaleniu (Corsa C1.2). Przebieg niby 101tyś. Czy mechanik może sprawdzić stan łańcuszka czy jego naciąg zdejmując tylko pokrywę silnika, czy trzeba to kompletnie zdemontować?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności