Skocz do zawartości

- - - - -

problem z Agilą po wymianie rozrzadu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 11 wrzesień 2009 - 17:25

Witam na formu. Mam agilkę 1.2 16V z 2000 95500 km przebiegu. Ostanio pojawił sie problem z głośna pracą silnika podczas rozruchu zimnego silnika (1-2 sek.). Był to oczywiście zużyty napinacz hydrualiczny. Rozrząd został wymieniony i praca silnika jest ok. Ale pojawił się inny problem. Zapaliła sie kontrolka "check engine". Wg komputera był to błąd związany z czujnikiem położenia wału. Czujnik został wymieniony na nowy (2 razy), błąd skasowany. Jednak po ponowym uruchomieniu silnika, kontrolka się zapala i komputer pokazuje błąd "zabyt niskie napięcie na czujniku położenia wału". Wszytskie styki były sprawdzone. Czy ktoś z obecnych na formu, ma jakiś pomysł jak rozwiązać problem?

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   misci

misci
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Model:Opel Agila
  • Silnik:Z12XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 wrzesień 2009 - 19:06

Jest duże prawdopodobieństwo niewłaściwego ustalenia położenia tarczy kodowej na wałku rozrządu. Mechanik mógł chcieć sprawdzić dokręcenie śruby mocującej koło zębate do wałka po zdjęciu przyrządu pozycjonującego rozrząd podczas montażu i przeciągnął. W moim przypadku z powodu złego ustawienia tarczy falowały wolne obroty.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 11 wrzesień 2009 - 19:19

Dziękuje za rade. Podpowiem mechanikowi w poniedziałek, on z kolei dopatruje się problemu w elementach elektrycznych. Jeszcze raz dziekuje. Pozdrawiam, dam znac co było nie tak.

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   duszek53

duszek53
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 13 styczeń 2011 - 20:39

Witam..od miesiąca jestem szczęśliwym właścicielem agili 1.2 benzyna. poprzedni właściciel powiedział,ze ma łańcuszek na rozrządzie i nie ma potrzeby wymieniać.. auto ma 144500km.przebiegu.. co o tym sadzicie :hyhy: kiedy należy wymienić..






Usunąłem zbędny cytat i poprawiłem pisownie/Kacper
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   misci

misci
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Model:Opel Agila
  • Silnik:Z12XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 styczeń 2011 - 21:53

Posłuchaj silnika. Jak łańcuch mocno hałasuje to warto by wymienić. Łańcuch znajduje się pod pokrywą z prawej strony silnika (patrząc w kierunku jazdy do przodu). Łańcuchy teoretycznie miały być dozgonne. Ostatnio się dowiedziałem, że w 1,2 są trwalsze niż w 1,0 bo nie są narażone na duże przeciążenia (z uwagi na różnicę 4 i 3 cylindry).
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   Maniek23131

Maniek23131
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • LokalizacjaParczew
  • Model:Opel Agila
  • Silnik:1.0 benzyna
    2005r
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 styczeń 2011 - 18:30

witam także słyszałem że są niewymienialne ale tak jak kolega zauważył że jak za bardzo się tłucze to można wymienić ??? pozdro ???
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   FENIX2

FENIX2
  • Forumowicz
  • 481 postów
  • LokalizacjaŚląsk
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:z12xe / C12NZ
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 styczeń 2016 - 09:16

Witam,

 

U mnie również zaczęło dzwonić 2-3s po odpaleniu (Corsa C1.2). Przebieg niby 101tyś. Czy mechanik może sprawdzić stan łańcuszka czy jego naciąg zdejmując tylko pokrywę silnika, czy trzeba to kompletnie zdemontować?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse