Skocz do zawartości

Co zrobić z moim Combo? Bierze olej


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

To mój pierwszy post na tym forum więc liczę na wyrozumiałość. Zakupiłem wiosną Opla Combo B z silnikiem 1.4 8V symbol X14SZ. Zauważyłem na bloku lekkie pocenie więc znajomy wymienił mi uszczelkę pod głowicą, ale nie planował głowicy bo stwierdził, że jest równa ( Pocenie ustąpiło). Ostatnimi czasy zauważyłem, że auto kopci i jak je sprawdziłem to okazało się, że bierze olej i to w dodatku 1 l na ok 450 km. Dodam jeszcze, że autko jest w gazie. Chciałbym więc zasięgnąć porady co z nim zrobić, tj remont (co dokładnie przez to rozumieć) czy też wymianę silnika? Czy może to przez źle wymienioną uszczelkę pod głowicą? Jaki będzie orientacyjny koszt naprawy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie planował głowicy bo stwierdził, że jest równa

Pewnie się nie znam ale przy wymianie uszczelki powinno się planować głowicę.

Kopci w jakim kolorze? Niebieskim?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie kopci na niebieski tylko na taki ciemno szary, a co do głowicy to jak ściągnął stwierdził, że równa. Więc już sam nie wiem co tu robić, jeszcze dodam, że kompresja na cylindrach 1 2 3 była 12 atmosfer, a na 4 było 8 atmosfer jak ostatnio sprawdzałem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy sprawdzałem jeszcze raz i ciśnienie na cylindrach wynosi: Cylinder 1: 10 , Cylinder 2: 12 , Cylinder 3: 14, Cylinder 4: 12. Co o tym sądzicie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłeś tym samym miernikiem?

Coś duże są różnice pomiędzy pomiarami.

Czy było coś robione z zaworami?

Ja bym i tak ściągał głowice i planował jeszcze raz, nawet dał te 30zł więcej, żeby sprawdzili ją na szczelność.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica do ściągniecia i planowania (koniecznie+sprawdzenie w płaszczu wodnym szczelności) nowa uczelka, od razu nowe uszczelniacze zoworowe i będzie ok... Kolega który ci to robił to niezle spaprał robotę nic więcej...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dlatego taka różnica pomiędzy pomiarami, że tamte były nie prawidłowo wykonane, a od tego czasu nic nie robiłem tylko wymieniłem olej i wlałem motodoktora. Pytanie jeszcze do marmi jaki będzie koszt takiej całej naprawy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności