Gość Anonymous Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Witam serdecznie wszystkich! Jestem nowy na forum. Posiadam Astrę III od 3 miesięcy i mam z nią dwa następujące problemy. Mianowicie gdy jest zimna to odpala po chwili od zakręcenia silnikiem a gdy jest rozgrzana to trzeba ją długo kręcić tzn słychać kilka obrotów silnika ze 4-5 i dopiero zaskoczy. Drugi problem to dymienie na czarno. Gdy dodam ostro gazu to potrafi zadymić i to dość solidnie. Powiedzmy jadę sobie przez 1-2km 90km/h delikatnie operując gazem i nagle gaz do podłogi na 4 biegu i jest czarno z tyłu. Albo jadę po mieście powoli kilka kilometrów i nagle ze świateł ostre ruszenie gaz do podłogi i czarno z tyłu. Bardzo czarno. Zero błędów na komputerze, nie bierze oleju, rozrząd nowy, filtry nowe, 100tys km przebiegu autentycznego bo autko od znajomego. Czasem mam wrażenie że mniej dymi a czasem więcej. Np jak ją ostro gonię po obrotach to nie dymi wogóle, tylko jak jeżdżę powoli i po tej jeździe gaz w dechę to jest bardzo czarno. Proszę o pomoc! Może jakiś dobry serwis w stolicy? Dodam jeszcze że Opelek szarpie strasznie jak sie mu odpuści gaz przy np. 2tys obr. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 przyczyn moze byc pare nieszczelnosc w ukladzie dolotowym problemy z przeplywka badz problem z czujnikiem walka rozrzadu a nawet z pompa czy z wtryskami...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kloker Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Jakie paliwo tankujesz? Zatankuj shell v-power gtl i sprawdz czy jest roznica w dymieniu. Ja do tej pory lalem verve i po kazdym gwaltownym wcisnieciu gazu zostawialem za soba chmurke dymu, po zalaniu shell v-power gtl dymienie ustalo. Oczywiscie tak jak napisal kolega wyzej przyczyn moze byc wiele: egr, wtryski itp. W moim przypadku zatankowanie shell v-power przynioslo same korzysci: nie dymi, auto jest zwawsze, mniej pali w porownaniu z verva ok. 0,5-1l/100.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Dzięki koledzy za pomoc. A może podpowiecie jak zdiagnozować te rzeczy ? Może ktoś w stolicy zna się na rzeczy i podłączy mi kompa do tego samochodu i zbada co i jak? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziuteklutek Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Witam, mam podobny problem z dymieniem na czarno w mojej Astrze H Z17DTH. Wiem po korektach że wtryski należałoby zregenerować(Cyl1:-0,20 ; Cyl2:-0,42 ; Cyl3:+1,46 ; Cyl4:-0.83), jednak zastanawia mnie co innego. Wyjeździłem bak na STP do czyszczenia wtrysków i korekty się poprawiły(Cyl1:+0,14 ; Cyl2:-0,10 ; Cyl3:+0.69 ; Cyl4:-0,65)[tak, mam świadomość że nadal wtryski nadają się do regeneracji] tyle tylko że dymienie jest jeszcze większe. Wyjeździłem już bak paliwa bez dodatku i nadal jest to samo. Czy nie powinno być tak, że dymienie powinno się zmniejszyć chociaż trochę? Regenerować wtryski i liczyć że to tylko to czy szukać też problemu gdzie indziej ? Samochód jest mi potrzebny cały czas dlatego nie mam zbytnio jak bawić się w wymiany krok po kroku i wolałbym wiedzieć co sprawdzić od razu i ewentualnie naprawić jednym rzutem. Autko jeszcze 5k km temu nie puszczało nawet dymka, nawet przy bardzo ostrej jeździe..   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Nikt ci kolego na 100% nie powie co u ciebie wywołuje to dymienie. Ale z korektami to nie do końca jest tak że to wina wtrysków. Spróbuj posprawdzać co pisze Kacper ale jeszcze był inny temat w którym Wesol też parę rzeczy wyjaśnia http://forum.opel24.com/topic/57726-wtryski-silnik-17cdti100km/   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziuteklutek Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 A dziwny stuk który słychać na filmie i jeszcze bardziej po otworzeniu korka wlewu oleju to czy jest to wtrysk czy może zawory, a może jeszcze coś innego ?https://www.youtube.com/watch?v=SG33IGNNr-Q   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Kiedyś to auto miało zawory regulowane?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziuteklutek Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Mam go od 35k km i ja nic nie regulowałem, wcześniej zapewne też nie. Na liczniku 200k prawie ale czy cofany i ile to kto wie.. A czytałem różne opinie że trzeba i nie trzeba regulować, przy przeglądzie kiedyś pytałem o to mechanika i sugerowałem zawory to też twierdził że się nie reguluje(chociaż wtedy wydaje mi się ciszej słychać to było) więc to zostawiłem   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 W twoim się reguluje niestety przez szlifowanie szklanek. Luzy masz mieć 0.4 mm +- 0.05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.