Skocz do zawartości

dziwne odgłosy w okoliocach deski rozdzielczej


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o radę, mam astrę h 1,7cdti od pewnego czasu po otwarci drzwi słyszę dziwne odgłosy w okolicy środka deski rozdzielczej (radio sterowanie nawiewem) są to tak jakby praca silniczka i stukoty dzieje się to zaraz po otwarciu samochodu jeszcze przed włożeniem kluczyka do stacyjki trwa ok 3-5 sekund, pózniej podczas jazdy też czasami słychać te odgłosy wydaje mi się że to samoczynnie włacza się sterowanie cyrkulacji powietrza w kabinie ale nie jestem pewien

Co to może być i czy to coś poważnego, proszę o radę

 

[ Dodano: Pią Paź 02, 2009 23:32 ]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Miałem podobne objawy nawet w czasie postoju auta, z zamkniętymi drzwiami. W serwisie pan stwierdził, że jest uszkodzony silnik krokowy domykania klap wlotu powietrza (system dokonuje prób domknięcia klap) i po prostu go odłączył. Koszt nowego silniczka serwis określił na około 350PLN. Utraciłem funkcję zamykania wlotu powietrza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0john, jurobo, wpiszcie cos do profilu - jak wszyscy ...

 

... bardzo trafne spostrzeżenia - samoczynnie pracuje bo jest zepsuty ... system włączania oczywiście, bo silniczek jest sprawny bo chodzi ....

... wyłączenie go na stałe jest dobrym rozwiązaniem - w innych modelach też tak się robi ...Pozdro ... :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozebrałem schowek i odkręciłem silniczek poruszający tą klapką. sam silniczek chodzi cicho ale po zakreceniu go z powrotem stukot się powtarza czy możliwe jest by mechanizm klapki się uszkodzić bądz poluzować i czy jestem wstanie sam coś tam poprawić.

i jeszcze jedno pytanie tenże silniczek sam się włącza zaraz po otwarciu drzwi jeszcze przed włożeniem kluczyka do stacyjki czy to normalne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

witam

przyłączam sie do tematu.

u mnie jest tak, że po wyłączeniu silnika, po wyjeciu kluczyka po minucie cos sie "rusza". dzwiek pochodzi spod kokpitu. i tenze dzwiek sie powtarza kilka razy i potem przestaje.

bylem w aso i wylaczyli mi silniczek wlotu powietrza (zew/wewn) wiec nie wiem co to jest.

moze ktos mial cos takiego i doszedl cco to moze byc?:lol:

a druga sprawa to czy jak mam na stale obieg powietrza z zewnatrz to czy cos przeszkadzac bedzie przy dzialaniu klimy latem???

 

mam astre 1,7 cdti 2005r

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wylaczyli mi silniczek wlotu powietrza (zew/wewn) wiec nie wiem co to jest.

... a przestało :lol::wink:

czy jak mam na stale obieg powietrza z zewnatrz to czy cos przeszkadzac bedzie

... nie będzie ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
wylaczyli mi silniczek wlotu powietrza (zew/wewn) wiec nie wiem co to jest.

... a przestało :lol::wink:

 

 

no nie przestało właśnie - i dlatego nie wiem co to. pisałem o silniczku wlotu zeby wyeliminowac takie odpowiedzi :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem o silniczku wlotu zeby wyeliminowac takie odpowiedzi

... ale nie pisałeś, że silniczek Ci odpięli przed zlokalizowaniem odgłosów ... nie rób mnie w (...) ....

.... przyłóż ucho do deski i dokładniej napisz gdzie najlepiej słychać ... od strony komory silnika też możesz posłuchać - będzie łatwiej ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Witam, przyłącze się do tematu bo mam tak samo w aucie. Jeżeli masz klimatronic to uważam to za normalny objaw. Mam tak samo od początku i wszystko działa bez zarzutów. Raz przy zmianie filtra kabinowego zwróciłem uwagę że po otwarciu drzwi system klimy jakby startował poczym po chwili wracał do poprzedniego ustawienia. Co jeszcze podczas jazdy samochodem z nastawioną zadaną temp. przepustnica sterująca powietrzem zimne/ciepłe otwarta jest zgodnie z zapotrzebowaniem na rodzaj powietrza. Po zgaszeniu silnika zostaje w tej pozycji. Po otwarciu auta (pred zapaleniem silnika) przepustnica wraca do pozycji początkowej, po czym w chwili uzyskania odpowiedniej temp. w nagrzewnicy dopiero zaczyna dozować powietrze. Opisane zjawisko mozna zaobserwować szczególnie zimą przy wyłączym radiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności