Skocz do zawartości

Opony zimowe - dylemat


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

co w przypadku jeżeli jeżdżę po mieście gdzie nie ma śniegu albo ten śnieg jest przez 5 dni w roku ?

... opony ,,zimowe'' zakłada się ze względu na temperaturę otoczenia a nie warunkuje tego śnieg, lód czy inny badziew na jezdni ...

gdy jeździsz w miejscach gdzie droga jest oblodzona

... to tylko kolce lub łańcuchy - żadna zimówka nie pociągnie na lodzie ... zimówki najlepiej sprawują się na ubitym śniegu ... pozdro ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

... opony ,,zimowe'' zakłada się ze względu na temperaturę

otoczenia a nie warunkuje tego śnieg, lód czy inny badziew na jezdni ...

Tylko dlaczego mam kupować węższe ?

 

... to tylko kolce lub łańcuchy - żadna zimówka nie pociągnie na lodzie ... zimówki najlepiej sprawują się na ubitym śniegu ... pozdro ...

Wiem że na lodzie to tylko łańcuchy ale w tym przypadku im szersza opona tym większa powierzchnia styczności.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo generalnie nie ma potrzeby stosowac szerokiej opony bo co? czy moze masz zamiar w zimie jezzdzic 180km/h ewetulanie bokami po zakretach i potrzebujesz lepszej przyczepnosci?

 

Opony węższe, poprzez większy jednostkowy nacisk na powierzchnię (mniejsza powierzchnia styku z nawierzchnią) głębiej i mocniej wgryzają się w śnieg, ułatwiając pojazdom przejazd. Szerokie, duże opony muszą wydrążyć równie szeroką ścieżkę przez śnieg, co powoduje większy opór. Im węższe opony, tym łatwiej przejechać przez śnieg. Węższe opony lepiej radzą sobie również na drodze pokrytej większa ilością wody (ryzyko aquaplaningu) lub błota pośniegowego

 

oczywiscie nikt cie nie bedzie zmuszal to zakupu wezszych bedziesz chcial to kupisz szersze nawet ja akurat jezdze na dosyc waskich bo 175 takie same mam no lato

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Węższe opony mają mniejsze pole styku z podłożem, a co za tym idzie większy na nie nacisk, czyli czysto teoretycznie lepsze wgryzanie się w śnieg.

 

R jest w zasadzie nie istotne nie licząc ceny, liczy się szerokość, z tym że trzeba pamiętać, że np. na felgę 6,5j r15 najmniejsza opona to 195.

A co do wysokości opony to:

kalkulator opon

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dalej wracamy do punktu wyjścia, dlaczego stosować mniejsze (węższe) opony zimowe gdzie śnieg mam przez 5 dni w roku, jeżdżę głównie po mieście ?

 

Bardzo proszę jeżeli ktoś ma, o pokazanie danych na temat hamowania, przyśpieszania na śniegu tego samego modelu opony o różnych rozmiarach np. 195/60/15 i 185/65/15 i jakiego rzędu są to różnice.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daremna jest ta wasza kłótnia :wesoly:

 

kupujecie 185/65R15 (seryjne) i powinno być git :?:

 

a ta może tez się pokłócę

 

węższa niby "lepiej się wgryza"

a szeroki kapec to większa siła tarcia (większa styczność) a wiec będzie "więcej" hamować

 

 

 

Poprawiłem post/rafaln1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bardzo proszę jeżeli ktoś ma, o pokazanie danych na temat hamowania, przyśpieszania na śniegu tego samego modelu opony o różnych rozmiarach np. 195/60/15 i 185/65/15 i jakiego rzędu są to różnice.

powiem ci ze trudno bedzie znalezc taki test poniewaz jesli ADAC lub kto inny testuje opony to raczej w tym samym rozmiarze i sprawdzaja ktora lepsza

 

tu jedynie znalazlem cos takiego ale tylko na lato

 

 

http://www.roadlook.pl/opony/test-opon-adac-czy-lepsze-sa-waskie-albo-szerokie-opony.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szeroki kapeć to większa siła tarcia (większa styczność) a wiec będzie "więcej" hamować

.... nie bardzo wiadomo o co Ci chodzi - ale wyżej było dobrze opisane - w śniegu/błocie szeroka opona ma trudniej się przebić - pcha przed sobą więcej niż wąska, która się łatwiej wcina ...

kongu, skoro piszesz o ,,sile tarcia'' - jest to nielubiana wielkość fizyczna, bo trzeba ją pokonywać a co za tym idzie potrzebujemy mocy i dlatego bak sie opróżnia ... z drugiej strony - to ,,siła tarcia'' pozwala na szybkie wyhamowanie auta ... trzeba znaleźć kompromis między obiema potrzebami ... dlatego np. są różne szerokości opon, różne bieżniki i różne rodzaje gumy .... Pozdro ...

 

P.S. Poprawiłem trochę cytat aby był czytelny ....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności