Skocz do zawartości

Opel Signum - ściąga w prawo


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość popencjusz

Ja u siebie przerabiałem ten problem w dwóch signum. W jednym udało mi się z tym uporać dopiero po prawidłowym ustawieniu zbieżności + wymianie opon. W drugim jest lepiej ale została na starych oponach więc pewnie problem dlatego występuje. Dodam że zbieżność była ustawiana kilka razy i dopiero po uparciu się że ma być ustawiona książkowo była poprawa. Książkowo tzn. z odważnikami na podłodze. W wielu warsztatach panowie mechanicy bagatelizują ten sposób ustawiania, twierdząc że to nie konieczne bo bez odważników wychodzi im tak samo a przecież samochód nie jeździ na pusto tylko z ok 100kg obciążeniem + zbiornik paliwa. Pod obciążeniem, przecież kąty (prostopadłość kół względem jezdni) się zmieniają. Nie pamiętam ile u mnie było wrzucone do auta ale chyba po 50kg na przód i po 25 kg na tył. Trzeba też poprosić fachowca o wcześniejszą kalibrację urządzeń bo takowa jest wymagana co pewien czas. Zaznaczam że każde urządzenie pomiarowe (nie ważne do czego służy) ma być poddawane kalibracji. Zwłaszcza takie, które jest przenoszone, demontowane i montowane na nowo!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zmiana kątów równa się luz w tylnym zawieszeniu niewielkie luzy na wahaczach w signum vectra = ściąganie auta

Na bananach z tyłu robi się luz nie do wychwycenia na szarpakach jedyna opcja to breszka i naciskanie po wymontowaniu i wymianie widać wtedy uszkodzenie metalowo gumowej tulei to najprawdopodobniej powoduje ściąganie auta

Edytowane przez Signum06

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

U mnie pomogła w końcu zmiana kół na letnie po uprzednim zrobieniu geometrii.

 

Na zimowych kołach jeszcze robiłem tę geometrię i wtedy to nie pomogło, potem była jeszcze wymiana koła dwumasowego, nie wiem czy taka rozbiórka mogła w to ingerować.

 

Finalnie, po zmianie kół na letnie kilkanaście dni temu auto jeździ prosto. Sęk w tym że w zeszłym roku wydawało mi się że ściąga też na letnich więc sam nie wiem ...

 

Jak problem wróci znowu na zimówkach to wymienię felgi (stare strasznie, pordzewiałe) albo opony zimowe (4-letnie, Dunlop Wintersport 4D, wyglądają OK)

Edytowane przez yanaek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności