Skocz do zawartości

Opony, wyząbkowanie


wesol

Rekomendowane odpowiedzi

A slyszales o takich przypadkach ze na 4 biegu osiaga pojazd wieksza predkosc max niz na 5. I jak to wytlumaczysz?

Kazdy samochod ma tak optymalnie dobrane przelozenie zeby jezdzil jak najbardziej efektywnie-czyli dobiera sie do charakterystyki silnika(zaleznie od momentu w calym zakresie obrotow) odpowiednie przelozenie na skrzyni, mostach itd oraz miedzy innymi rozmiar kół. Projektowalismy skrzynie na nie jednych zajeciach i jak slysze takie brednie to mna telepie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryte

Kazdy samochod ma tak optymalnie dobrane przelozenie zeby jezdzil jak najbardziej efektywnie-czyli dobiera sie do charakterystyki silnika(zaleznie od momentu w calym zakresie obrotow) odpowiednie przelozenie na skrzyni, mostach itd oraz miedzy innymi rozmiar kół.

Otóż to http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Zarówno za małe, jak i za duże koła źle wpływają na pracę silnika.

 

Odnośnik do komentarza

Tak jak moj kolega dusi zawsze na niskich obrotach a wysokim biegu bo mysli ze mu spali mniej. w konsekwencji wcale nie wychodzi ekonomicznie i do tego panewki powybijał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryte

Dlaczego skrzynie biegów sześcio przełożeniowe wprowadzili od dosyć niedawna w masówce ? Nie było samochodów które miały odpowiednią moc/moment ?

 

Odnośnik do komentarza

Tak. Jeszcze do niedawna silnik TDI 90 koni w golfie 3 byl zabójczo mocny a dzis 2.0 TDI ma 140 koni a mocniejsze nawet 170. Poza tym nie jest powiedziane ze ta piatka w skrzyni szesciobiegowej jest taka sama jak w 5-cio biegowej. Wczesniejsze auta wazyly 800-900 kolo np. astra F a dzisiejsze zobacz sam ponad 1200 kolo. Niepozorny golf 4 wazy cos kolo 1300 a jaki malutki samochodzik-mowie o 3 lub 5 d.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryte

Krótko:

- teraz mam 195/60 R15 Conti-wyzębowane :wesoly::roll: na oryginalnych alusach opla

 

- zimówki będe zakładał na stalowych 14"

 

- chce się pozbyć tych alusów i zakupić letnie na te 14-stki stalowe

 

- nie zależy mi na sportowych osiągach a na komforcie jazdy dlatego tak kombinuje że.........wyższy/węższy profil opony to w rezultacie wyższy komfort jazdy np 175/70R14 -YOKOHAMA.

Proszę o porade czy ta zmiana ma sens :?

 

Odnośnik do komentarza
Ukryte

Wczesniejsze auta wazyly 800-900 kolo np. astra F

Chłopie, tyle to ważył Kadett, Astra F waży prawie tyle samo, co Astra G :?, czyli ok. 1200 kg.

 

Odnośnik do komentarza

Wczesniejsze auta wazyly 800-900 kolo np. astra F

Chłopie, tyle to ważył Kadett, Astra F waży prawie tyle samo, co Astra G :?, czyli ok. 1200 kg.
Jestes pewny ze F wazy cos kolo 1200? Nie jeden mowil ze F lepiej sie zbiera od G z silnikiem podobnej mocy bo jest lzejsza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności