Skocz do zawartości

[astra g 1,7 DTI ] Faluje na obrotach, wysokie wolne obroty


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich forumowiczów, pierszy poscik na forum :)

 

astra g 2000r 1,7 dti (y17dt)

 

Mam dość duży problem z obrotami. Auto jak jest zimne odpala bez problemu, obroty wskakuja na 1100 obr/min i tak zostają. Delikatnie wciskam pedał gazu chwilę nic i nagle obroty wskakują na 1700 i idą do góry, ale gdy puszczę zatrzymują się na 1600 i za 1-2 sek schodza do 1000. Zaczynam jechać i jak zmieniam biegi np przy 2000 obr to obroty wcale nie spadają tylko rosną do 2500. Dojeżdzając do skrzyżowania robię na luz i obroty schodzą do poziomu 1700 obr/min.

Obroty można zbić przytrzymując auto na biegu i hamulcu, wtedy zejdą na 1100 ale zaczynają falować. Dodaje gazu znów zatrzymują się na 1700 i tak ciągle.

 

Po ponownym odpaleniu obroty automatycznie wskakuja na prawie 3000 auto wyje i obroty powoli schodzą do 1700.

Dodam że w uszkodzony jest wskaźnik temperatury wody ( wymieniłem na nowy czujnik i zero poprawy, termostat jest dobry bo auto błyskawicznie się nagrzewa )

Żadnych błędów na komputrze, auto jeździ normalnie, mało pali i trzyma moc.

 

 

jakiś pomysł co szwankuje?

z góry dzięki za odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz przeplywke, odpinajac ja. jak po odpieciu nie pojawia sie takie problemy z obrotami a jedynie spadnie moc to to. druga rzecz ktora bym sprawdzil to czujnik polozenia walka rozrzadu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

przepływka sprawdzona, odpinałem ją i obroty bez zmian.

 

Jak sprawdzić czujnik położenia wałka?

Komputer nie ma w pamięci żadnych błędów..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

druga rzecz ktora bym sprawdzil to czujnik polozenia walka rozrzadu.

A to mnie kicaj, ogromnie zainteresowałeś. Sam jestem posiadaczem silnika 1,7dti ale o takim czujniku nie słyszałem. Wiem że mam kilka czujników ale czujnik położenia wałka rozrządu :) : Może chodzi Ci o któryś z tych dwóch czujników:

czujnik położenia i prędkości obrotowej wałka pompy wtryskowej lub

czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to mnie kicaj, ogromnie zainteresowałeś.

widzisz, czlowiek sie uczy przez cale zycie :)

a tak powaznie nie wiem jakie sa czujniki w Y17, ale ktorys z tych co ty podales mialem na mysli... dzieki za sprostowanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Możecie tylko podpowiedzieć gdzie pod maską dokładnie tych czujników szukać i jak je sprawdzić bo żaden z czujników nie wyrzuca błędu do komputera.

 

[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 09:18 ]

podciagam temat wyżej, czy ktoś może mi powiedziec gdzie tych czujników szukac i jak je sprawdzic?

 

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 18:08 ]

Problem został zlokalizowany i usunięty.

 

Kombinowałem z modułem chłodzenia silnika, wyciągnąłem sterownik pompy i próbowałem go naprawiać itd. dużo się naszukałem ...... jednak przyczyną było nieprawidłowe wpięcie obu wtyczek na sterowniku silnika :urodziny: Po odpięciu wtyczek okazało się że niektóre bolce we wtyczce sterownika sa pogiete i stykają się wzajemnie. Udało się naprostować te bolce bez ich połamania i wtyczki pasują idelanie.

Rezultat auto chodzi jak nowe, zero falowań, wolne obroty na 750 obr/min, działa wskaźnik temperatury silnika :urodziny:!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam problem z czujnikiem położenia wału 1.7 DTI. Gdy silnik się zagrzeje zapala się kontrolka, komputer wykrył jego błąd. Gdy silnik ostygnie kontrolka gaśnie. w Oświęcimiu i jego okolicy gdzie mieszkam nigdzie nie mogę kupić tej części, wszyscy odsyłają mnie do serwisu, a tam sam czujnik kosztuje ponad 300zł +robocizna. Czy ktoś wie czy są zamienniki,a jak są to proszę o namiar na sklep.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 7 lat później...

Czołem wszystkim, zostałem ze swojego nowego tematu przekierowany do tego obecnego tematu, ale mam wrażenie, że opisywane przeze mnmie problem jest nieco inny, więc przechodzę już do sedna:


Mam dwa problemy.


- Po odpaleniu na zimnym silniku, silnik przez kilka (do 10) sekund pracuje nierówno, obroty falują w granicach

Trochę boję się z tym jeździć.

Zaczęło się to wczoraj - przynajmniej ta nierówna praca po odpaleniu, te hałasy przy silniku mogły już występować wcześniej ale dopiero wczoraj je zauważyłem.

Czy macie jakieś pomysły co to może być? W środę jadę do mechanika i chciałbym zweryfikować jego opinię z Waszą :)

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Powodem usterki było koło pasowe od pompy oleju które lużno chodziło bo odkęciła się śruba, oraz rorząd który przeskoczył, poza tym jedna z rolek była już mocno sfatygowana (a to dziwne bo był wymieniany 40 tyś km temu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności