Gość Lord Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Chciałbym dolać lub wymienić, gdy będzie mało oleju w skrzyni biegów, ale mam problem, ponieważ wyczytałem, że do mojej skrzyni (F23) producent poleca olej o nr kat 1940768, ale niestety nie mogę go znaleźć w sieci, znalazłem tylko ofertę z olejem GM o nr kat 1940182. Czy GM przestał produkować tamten olej i teraz jest tylko ten drugi? Jeżeli użyję tego drugiego oleju, czy to będzie jakiś problem? Czytałem, że skrzynie są bardzo wrażliwe nawet na olej o takich samych parametrach, ale innej firmy niż zaleca producent   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ja kupiłem olej GM w serwisie i też miał inne oznaczenie,po prostu taki mi sprzedano po podaniu parametrów auta,ale nie ma z tym problemu,ma być czerwony do przekładni mechanicznych.Awaryjnie,zanim kupiłem oryginał GM-a,zalałem skrzynię Lotosem ATF D II,zrobiłem parę kilometrów i nic się nie stało. Użyj też opcji "szukaj" bo o olejach do skrzyń pisano już wiele razy.Np http://forum.opel24.com/wymiana-oleju-w-skrzyni-biegow-vt5421.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 do F23 jest specjalny olej wlejesz ten drugi i bedzie po skrzyni poczytaj tutaj http://www.forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=59618 nie wiem czy nie jest podany poprzedni numer oleju z EPC opla ale bez problemu mozna namierzyc jego nastepce mi sie to udalo bez problemow   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lord Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 do F23 jest specjalny olej wlejesz ten drugi i bedzie po skrzyni poczytaj tutaj http://www.forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=59618 nie wiem czy nie jest podany poprzedni numer oleju z EPC opla ale bez problemu mozna namierzyc jego nastepce mi sie to udalo bez problemow Niestety, ale nie mam dostępu do tego forum bez logowania. Znalazłem wczoraj olej GM u sprzedawcy na allegro, który specjalizuje się w materiałach i częściach wyłącznie do opla i ma napisane w opisie dwa numery do tego samego oleju. http://allegro.pl/item876013785_oryg_syntetyczny_olej_przekladniowy_gm_opel_sae80.html   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Nic trudnego - wystarczyło się zarejestrowac. Pozwalam sobie zacytować z w/w forum - post kol. Westhub: Skrzynie F23 produkowane przez Getrag, mialy przenosic moment obrotowy do 210Nm i wychodzily w kilku roznych modelach - poznac je mozna np. po hydraulicznym sterowaniu sprzegla lub 2 cieglach zmiany biegow. Generalnie F23 roznily sie obudowami i przelozeniem glownym. Najczesciej byly spotykane w Astrach i Zafirach, ale takze w poliftowych Vectrach z silnikami x20xev, x25xe, z26se, y22dth, x20dth i x20dti. Do T41/2003 (czyli wszytkie Vectry mialy wade konstrukcyjna, ktora powodowala w warunkach niskiej temperatury ciezkie wbijanie 1-2-3 biegu. Odpowiadalo za to jedne z kol zebatych. Akcja serwisowa byla przeprowadzana na zyczenie i stosowano zestaw reperacyjny: 9201451 / Katalognr.: 16 07 013. To definitywnie konczylo problemy z wbijaniem zimnych biegow 1-2-3. Przed T41/2003 stosowano nadlewanie oleju (ok. +0.5l) w F23 przeciw huczeniu i ciezko wchodzacym 1-2-3 biegom. F23 jest bardzo wrazliwa na olej skrzynia i jest jedyna ze skrzyn, gdzie co 24 miesiace wymienia sie olej - po to m.inn. korek spustu oleju. Zauwazamy tez 2 standardowa wade F23 - huczenie lozysk podczas jazdy. Waznym jest, ze specjalnie dla tej skrzyni Opel opracowal olej (rowniez F17 mialo specjalny olej) i nalezy tylko ten olej stosowac: jest to MTF 0063 75w-85, numer katalogowy Opel 1940768. Jedynym mozliwym zamiennikiem jest Castrol SMX-S - ale nie sprawdza sie tak dobrze w warunkach zimowych. Inne oleje absolutnie nie nadaja sie do F23 - beda powodowaly zla synchronizacje biegow, wieksze huczenie skrzyni, uniemozliwial wbicie 1-2-3 biegu. Nie wolno zapomniec rowniez o 2 innych rzeczach w przypadku F23: 1. Odpowietrzenie hydrauliki sprzegla (madry Wescik rok po przypaleniu sprzegla) 2. Regulacja ciegiel zmiany biegow. 3.Jesli cieknie olej, to mozliwe 3 miejsca - korki kontrolny i spustu, oraz simmering. WYMIANA OLEJU: nalezy pamietac o 3 rzeczach: 1. Olej Opel 1940768 2. Ilosc 1.75l w kazdym standardowym przypadku, 2.1-2.35l jesli skrzynia huczy lub gdy na korku wlewu oleju do skrzyni znajduje sie zolte oznaczenie 3. Wymiana Oleju co 30000km lub 24 miesiace. 4. Sposob wymiany oleju: Olej spuszczamy na kanale lub podnosniku, bo dosc chlapie, koniecznie na goracej skrzyni, pozwalamy mu zcieknac ok. 15 minut. Potem dokrecamy korek spustowy momentem ok.35Nm, odkrecamy korek kontrolny i wlewu oleju. Korzystajac z dosc duzego, czystego lejka, zalewamy skrzynie do poziomu korka kontrolnego - wchodzi ok 1.55l. Zakrecamy korek kontrolny i dolewamy nadlewke, czyli 0.2l w kazdym przypadku, 0,5-0.7l w przypadku huczacej skrzyni lub zoltego oznaczenia na korku wlewu. Z jednym się tylko nie zgodzę - gdzie ONI mają ten korek spustowy - u mnie go nie ma Myślę więc, że w naszych skrzynkach już usunięto w/w wady - w każdym bądź razie u mnie one nie występują. Olej trzeba odciągać pompką od góry - korek na imbus nr 10.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Skrzynie F23 produkowane przez Getrag, mialy przenosic moment obrotowy do 210Nm hmm, coś tu nie gra bo bertone turbo tez maja f23 a momont duzo wiekszy jest przeciez. co nie zmienia faktu, ze skrzyneie te sa wrazliwe i potrzebuja oryginalnego oleju   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Racja - mój Y20DTH ma moment 230 Nm. Więc jak to naprawdę jest z tym olejem w naszych przekładniach? Ssą bez korka spustowego i pozbawione w/w wad co by świadczyło, że ten problem już nie istnieje, więc nie trzeba go rozwiązywać dedykowanym przez GMa olejem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 F23 wytrzyma i ponad 300 niutkow wielu znajomych ma w letach i w dlubanych 3 litrowkach nic sie z nimi nie dzieje nie wiem czy to nie literowka (cyfrowka) w wypowiedzi Westa ale fakt jest taki ze ta skrzynia wymaga oleju do niej dedykowanego ja kupuje w ASO opla drogi nie jest wiec nie ma sensu szukac po netach i czekac po kilka dni jak mozna go dostac na miejscu Mariusz poszukaj tego korka bo musi byc dojscie do niego jest tragiczne w VB trzeba sie nacwiczyc zeby go wykrecic zaslania go rama silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Druga literówka to chyba odpowietrzanie wysprzęglika - przecież on jest w układzie hamulcowym. ...swoja drogą muszę sprawdzić czy 1,5 roku temu mechanik odpowietrzał mi ten wysprzęglik po wymianie płynu hamulcowego - sprzęgło po dłuższej jeździe staje się twardsze fachoFcy...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 wysprzeglik jest do sprzegla a nie hamulcow korzysta on z plynu hamulcowego dlatego odpowietrza sie go tak a nie inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.